Mommybloggerstopic #10

Volgens mij spreekt ie geen NL dus hier krijgt hij niet zoveel van mee denk ik.

En als hij fulltime werkt dan moet zij het wel de meeste tijd alleen doen. Wel sneu dat er dus blijkbaar niemand in haar omgeving (genoeg) kan helpen op dit soort momenten. Zelfs na al dit soort stories niet :’) wat toch een beetje (op mij) overkomt als schreeuw om hulp.

Hoe doen mensen dit? Gewoon uitzitten tot beide kinderen naar een opvang kunnen?

3 likes

Ze heeft al vaker aangegeven niet echt open te staan voor hulp. Dus tja dan moet ze het zelf doen.

3 likes

Ja gewoon even janken en weer doooorr

7 likes

Eens, om helemaal eerlijk te zijn weet ik niet of Romy zelf het zo noemde. Volgens mij wel maar weet ik niet 100% zeker

Wel raar want als hij ook gewoon voor z’n kind zorgt is dat toch net zo goed ook haar perspectief. Je kunt dat niet weg denken alleen omdat het vanuit jouw perspectief is.

(Niet tegen jou bedoeld eigenlijk naar naar Romy zelf)

3 likes

Jezus dat bevallingsverhaal van Nina Pierson. Eerst al dat er zoveel rust was, net zoals toen de baby verwekt werd, en daarna schrijft ze tot 2 keer toe dat ze bij de wee haar vinger naar binnen bracht. Echt tmi en waarom schrijf je dat ook 2 keer op?

6 likes

Ik vind meer de manier van opschrijven een beetje vreemd. Het was om de ontsluiting te peilen of te kijken hoe het vorderd, wat normaliter een verloskundige bij je doet. Maar dan benoem je dat ook niet op de manier hoe zij dat doet.
Je kunt dat in principe wel zelf doen, vind ik niet zo gek. Maar ook specifiek welke vinger ze naar binnen bracht,
en dan meerdere keren enzo vind ik wel tmi.

7 likes

Het was vooral volgens mij zodat ze wist waar ze naartoe moest persen. Nou ja, wat jij zegt idd

3 likes

Ja precies dit :sob:

9 likes

Ben ik de enige die het niet zo heftig vindt?

27 likes

Nee hoor. Ik ook niet.

3 likes

Ik ook niet. Heb het gelezen - zelf nog nooit bevallen - maar vond het best logisch klinken dat je dan meer voelt waar je heen moet ‘duwen’.

4 likes

Ik vond het ook niet zo schokkend? Alleen maar fijn om te weten hoe ver je bent tijdens het persen en dat als motivatie te kunnen gebruiken. En ja je krijgt die updates nou eenmaal door met een vinger in je vagina te voelen

Haha lol er gebeuren tijdens een bevalling wel leipere dingen dan een vinger in je vagina

29 likes

Shit happens, letterlijk.

8 likes

Ja ik vind het alleen hoogst onnodig om dit soort details online te delen

7 likes

Ik vind het wel interessant. Nooit bedacht dat je dat ook zelf zou mogen of kunnen.

4 likes

Want vrouwen hebben geen realistisch beeld van een bevalling nodig?

16 likes

Ik volg haar normaal niet, maar naar aanleiding van de commotie hier het verhaal gelezen. Vind het eigenlijk wel bevrijdend dat ze gewoon precies schrijft hoe het ging. En ergens ook wel een goede tip van die vinger, zelf 2 x bevallen en vond het best lastig om te weten hoe ik moest persen. Misschien hebben mensen er iets aan.

8 likes

Je hoeft het ook niet te delen en je hoeft het ook niet te lezen. Er staan wel meer onnodige dingen op het internet :joy:

Ik heb het verder niet gelezen en ik vind Nina pierson ficking irritant haha maar als ze haar bevalling wil delen, prima toch en kan mij ook voorstellen dat er mensen zijn die er echt iets aan hebben.

8 likes