Mommybloggerstopic #10

Om een realistisch beeld van de bevalling te krijgen, hoor je mi goede voorlichting van de verloskundige, gyneacoloog of een goede bevalcursus te krijgen. Niet van 1 of andere influencer op insta. Vond die van haar behoorlijk rooskleurig btw (wat verder alleen maar fijn is hoor) maar of deze bevalling van Nina nu een heel realistisch beeld schetst, idk.

5 likes

Dat maak je er zelf van want dat is niet wat ik zeg

6 likes

Gaan we nou verbaasd zijn dat zij haar bevalling uitgebreid beschrijft? Ze heeft een boek uitgebracht met 42 geboorteverhalen er in. En ja voorlichting van een verloskundige of gynaecoloog is belangrijk, maar in aanvulling daarop kan het goed zijn om te lezen hoe bevallingen van vrouwen zijn verlopen. Iedere geboorte is een andere ervaring en daarover lezen kan helpend zijn voor zwangere vrouwen. Juist omdat we zelf tegenwoordig niet meer allemaal aanwezig zijn bij de bevallingen van onze moeders, zussen, schoonzussen, nichten, etc.

22 likes

Ja laten we het bevalling- en kraamtijd topic ook opdoeken, stel je voor dat vrouwen ervaringen delen en wijzer worden.

8 likes

Een realistisch beeld krijg je toch ook juist van de ervaringen van andere vrouwen. En de ene ervaring zal rooskleurig zijn en de ander wat minder.

11 likes

Ik ben de eerste die zal zeggen dat random influencers geen goede bron zijn voor wetenschappelijke of medische dingen maar een rooskleurige bevalling is net zo goed realistisch als eentje waar het minder fijn verloopt. Alsof je als zwangere alleen mag horen over wat er potentieel mis kan gaan en elke bevalling moeilijk moet zijn?

27 likes

Nee daar hebben jullie ook wel gelijk in hoor @Discopony

4 likes

Ik heb niks met Nina, maar ik vond dat eigenlijk wel nuttig om te weten (dat met die vinger) want ik had zelf nooit bedacht om dat te doen, maar had me misschien wel geholpen in mijn eigen persfase.

11 likes

Volgt iemand noortjegeerts? Zij heeft een samenwerking met LEGO, krijgt haar kind van 1 2 dozen lego voor 7+ en 6+. Zo vreemd, geef dan duplo? Dit is slaat toch nergens op.

4 likes

Goeie reclame want op die leeftijd stoppen ze alles in hun mondšŸ˜….

2 likes

Zou het vooral ook mezelf niet aan doen, want dan moet je echt op je kind zitten om te zorgen dat het inderdaad niet in de mond verdwijnt. Ik heb als 2jarig kind zelfs nog een duploblokje in mn mond gestopt die ik door de stress er niet meer uit kreeg, en m’n vader met een schroevendraaien eruit heeft moeten wippen :joy:

12 likes

Sarah Rebecca zit te huilen op een a4tje op haar stories. Echt waarom zou je dit filmen en delen?
Geen idee wat er met haar is, maar ze heeft duidelijk veel verdriet. Ik denk dat zij echt baat zou hebben bij een goede psycholoog en een andere baan. Lijkt me zo vermoeiend om alleen maar met jezelf bezig te zijn omdat jij zelf ook de content bent

32 likes

Moet hier echt niet aan denken.

8 likes

Ik ging kijken want ik dacht echt wat the h bedoel je met ā€˜huilen op een A4tje’ maar … ja het is echt letterlijk huilen op een A4tje wat hier gebeurt :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

35 likes

zij is echt compleet de weg kwijt

7 likes

Je kunt dingen ook uit verband trekken. Ze doet een opleiding familieopstellingen, doet een oefening in de kamer waarbij die twee a4’tjes obviously een opstelling moeten voorstellen en moet daarvan janken. Nmsvpe. Zou betalen om een filmpje van mijn jankende zelf van het internet af te houden, maar volgens mij is ze vooral ook de weg naar coaching aan het openen.

23 likes

Dat is allemaal wel zo, maar feit blijft dat ze een story online zet waarbij ze op een a4 ligt te huilen

27 likes

Ik weet echt niet wat ik meemaak. Dit heeft toch helemaal niks meer met coaching te maken, wat een show.

3 likes

Door de juiste therapeut wel, ja. Niet elke random coach.

19 likes

Afschuwelijk

8 likes