Mommybloggerstopic #10

Het maakt tegenwoordig niet meer uit in het onderwijs, alle schoolvakanties vallen buiten je verlof. Als je dus in de zomervakantie uitgerekend bent, krijg je 6 weken bovenop het reguliere verlof.

16 likes

Maar vrouwen in- in elk geval het primair onderwijs- hebben het zwangerschaps verlof gewoon buiten hun vakanties om toch? Dus die krijgen die vakanties er nog extra bij?
Ik vind dat zo’n luxe.

Edit; wat @Moet zegt dus.

8 likes

Oh dan moeten ze het nu dus juist wel in de vakantie plannen :grimacing:

4 likes

Ik denk dat dit meer gebeurd dan je denkt. Bijv bij 2e of 3e kindje waarbij het toch wel heeeel lekker is als de oudere kinderen op school zitten in jouw kraamtijd :grin:

3 likes

Ik heb ook geprobeerd nog zwanger te worden tijdens een contract in het hoger onderwijs waar ik extra tijd op zou krijgen als er verlof in zou vallen

Maar neeeeeeee iemand werkte niet mee. En nu maar zeiken als ik zijn komkommer verkeerd snij hĂš

21 likes

Ik dacht echt bij niks dat het abnormaal is (als ik lees gewoon je seksleven voortzetten en 2-3 keer per week seksen lees denk ik echt: in welke tijd? Good for you als het lukt). Denk dat elk stel zich voorneemt het gewoon heel chill en relaxt te gaan proberen en het vaker niet dan wel lukt, maar het is vooral zo ongemakkelijk om het dan allemaal vastgelegd en achter elkaar gemonteerd te zien.

15 likes

Er mist wel context: in dat cutesy plaatje staat de naam van het stel en ook dat zij een podcast hebben en dat ze het er in de 2(!!) nieuwste afleveringen over hebben en dat de link daarvan in de omschrijving van Bonnie staat. Oftewel het is allemaal oké met hun.

Dacht ook wow wat lomp, maar die mensen delen dit kennelijk gewoon heel open en bloot in hun podcast. Echt hoezo zij een podcasten hebben idk, wie luistert dit. Maar het is dus niet alsof ze een random Ottelien’s was buiten hangt.

10 likes

Nee precies. En ze zijn blijkbaar goed genoeg bevriend voor Bonnie om het heel vroeg te weten, dan vind ik fantaseren over hoe je kinderen samen op gaan groeien en appen over je twijfels over wanneer je start ook niet zo raar.

7 likes

Nee nog steeds een egocentrisch verhaal tbh

Het werkt gewoon nooit als mensen ingewikkeld gaan doen over de zwangerschappen of fertiliteit van anderen in vergelijking met zichzelf. Alsof je de loterij wint en dan zegt ‘wooooow we hadden dit nooit verwacht en hebben helemaal zitten puzzelen op welk eindgetal we moesten kiezen voor ons lot! Maar alle liefde voor iedereen die geen 10 miljoen heeft :heart:’

Voor alle duidelijkheid dit boeide me niet toen ik probeerde zwanger te worden. Maar het is gewoon tering ongemakkelijk als mensen hun mazzel zo etaleren en afzetten tegen mensen die het moeilijker hebben.

24 likes

Maar dat is niet wat er gebeurt in de vlog.

Bonnie zegt dat die vriendin heel pril zwanger is, maar het toch met haar deelde omdat ze dan samen alvast voorpret of kunnen hebben of iig die speciale band van er groeit iets en dat ze van elkaar precies weten waar ze in die zwangerschap zijn en dat allebei leuk vinden.

Dan voor de volgende scùne komt haha of hoe noem je dat in een vlog, is er die tekst en dan weer door. Ze vergelijkt zichzelf totaal niet met die andere vrouw, ze benoemt alleen dat het heel bijzonder is dat ze ‘mee mag maken’ dat die vriendin ook zwanger is.

T wordt hier verdraaid in iets wat het niet is en ik vind Bonnie echt schijtirritant haha maar hier doet ze echt niks lulligs.

26 likes

Ik snap je en het komt sowieso gewoon onsympathiek over, maar de setting is wel anders. Het zijn oude vlogbeelden uit de periode voordat ze gaan proberen. Een van die beelden is dat ze dus net gehoord heeft dat die vriendin zwanger is en daar helemaal enthousiast van wordt. Had het er zelf uit gelaten, want gewoon wrang, maar wel minder raar dan hier geschetst.

4 likes

Natuurlijk gaat Bonnie dit ook weer volledig uitmelken.

4 likes

@Zemraluani @Shaaar wow gaan jullie mij nu pesten over een vlog die ik weiger te kijken!!!

8 likes

Sorry wilde de sfeer niet onveilig voor je maken!

3 likes

Ja is juist een voordeel! Krijg je al die weken erbij haha

4 likes

Het is aan de andere kant ook naief om te onderschatten dat de kans dat je zwanger raakt gewoon echt niet zo groot is, als je uit de losse pols seks hebt. Behalve als je het inderdaad elke dag /om de dag doet, maar de meeste mensen halen dat niet.

Ik vind het helemaal niet gek om dat een beetje te plannen. Zolang je accepteert dat het geen garantie is dat het ook daadwerkelijk lukt. Zelfde met wanneer je idealiter zwanger wil zijn. Het vraagt als vrouw best een grote levensaanpassing die ook nog eens lang duurt, ik vind het eigenlijk wel slim om van tevoren na te denken over wanneer dat goed uitkomt.

Het is een beetje genant en obsessief om het zo allemaal achter elkaar te zien, maar deze video bestaat uit een paar fragmenten die over de tijd van een halfjaar zijn opgenomen

28 likes

Ja, hier kom je eigenlijk pas ook later achter? Ik was tijdens mijn studententijd aan de pil en vaak als de dood dat ik zwanger zou raken. Nu heb ik een grote kinderwens, heb ik een regelmatige cyclus en is mijn spiraal er al 8 maanden uit, maar helaas nog zonder resultaat. Dacht ‘vroeger’ dat het zoveel makkelijker was.

12 likes

Oh ik vind niks raar/gek of abnormaal hoor! Ik wist gewoon helemaal niet dat het zĂł gepland wordt.

Of dat de kans schijnbaar héél klein is dat je zwanger wordt als je geen anti-conceptie gebruikt en niet nadenkt over wanneer en hoe vaak je seks hebt. Weet ik veel hoe groot die kans is, ik hou me er nooit mee bezig lol.

3 likes

Ja, die luxe om je er totaal niet mee bezig te houden heeft dus niet iedereen, lol

7 likes

Maar ik denk toch dat de meeste stellen die starten met hun kinderwens niet gelijk kijken naar wanneer de eisprong is en alles zo plannen? Of ben ik nou heel naĂŻef?

8 likes