Mommybloggerstopic #10

Hangt misschien van de leeftijd af? Ik ben boven de 30 en durfde er heel lang niet aan te beginnen. Nu is de knop ook echt om en ervaar ik de tijdsdruk, het voelt gewoon dom om niet bewust met de tijd om te gaan. (En dus inderdaad ovulatie tracken, bijhouden in een app enz.)

7 likes

Ik denk het eigenlijk wel? Precies om wat ik hierboven zeg. Ik denk dat je je niet moet vergissen in hoe klein de kans is om zwanger te raken als je niet toevallig seks hebt op de juiste 1-2 dagen in de maand. Zeker met een onregelmatige cyclus.

Ik denk ook niet dat meteen iedereen met ovulatietesten enzo aan de slag gaat, maar eigenlijk iedereen die ik ken hield/houdt hun cyclus bij in een app bijvoorbeeld, en dan zie je automatisch welke dagen het meest optimaal zijn.

23 likes

Is ook begrijpelijk! Ik snap ook dat er allerlei omstandigheden kunnen zijn waardoor je meteen een andere aanpak hebt.

Toch hoor ik in mijn eigen omgeving dat veel mensen het eerst zonder al teveel maatregelen proberen, juist ook om te voorkomen dat er zo’n druk op komt te liggen.

3 likes

Heeft misschien ook met de leeftijd te maken dat dat verschilt. Ik vind je cyclus bijhouden zelf nou ook niet echt onder ‘al te veel maatregelen’ vallen. Ik doe dat, en veel mensen die ik ken ook, bijv. sowieso al omdat ik wil weten wanneer ik ongesteld wordt in plaats van elke maand onaangenaam verrast te worden

12 likes

Jaa precies.
Je zult je verbazen hoeveel het mentaal met je doet zodra die knop om is en je er serieus mee aan de slag wilt als het ware. Zeker als je enig gevoel van controle prettig vind zoals (wellicht) Bonnie ook wel heeft. Het is een van de weinige dingen in het leven waar je nauwelijks invloed op hebt. Dus al wat je kan doen, doe je dan(bewuster).

15 likes

Ik denk het eigenlijk ook wel. Maar bonnie is volgens mij al een hele tijd niet meer aan de pil, dus als je geen hormonale anticonceptie meer neemt ben je vaak sowieso wat bewuster van je cyclus. Ik weet nu ook precies wanneer m’n eisprong is, dus als ik nu zou besluiten kinderen te willen dan weet ik al precies wanneer we seks moeten hebben. Dus zou dan niet random maar wat gaan doen haha

8 likes

Ik wilde dit ook al posten. Ik ken mijn lichaam zonder anti conceptie zo goed dat ik merk wanneer mijn eisprong er aan komt. En als je dan graag in verwachting wil raken denk je toch “laten we er dan nu gebruik van maken”, gewoon omdat je weet dat dat de enige kans in de hele maand is en je anders meteen een hele maand verder bent.

@Foxy Ik denk eigenlijk dat er gewoon heel veel mensen niet weten hoe een cyclus en conceptie werkt, en dat je “gewoon” de hele maand zwanger kunt raken. Daarom zal het in hun ogen wellicht heel obsessief lijken.

15 likes

Nou ja, opzich is dat bij ons 2 keer gelukt. Ik heb nooit een ovulatietest gedaan en ook geen cyclus bijgehouden.

Maar het zal (bij Bonnie) vast met een gevoel van controle te maken hebben.

3 likes

Misschien moet je je eerst even realiseren dat je bij de lucky few hoort voor je uitspraken doet over eventuele controledwang van anderen.

76 likes

Wel gemakkelijk praten als het bij jou 2x zo gemakkelijk is gelukt, dat is simpelweg statistisch gezien niet de realiteit voor veel dus het lijkt me niet alleen ‘controlebehoefte’ als vrouwen oa hun eisprong checken.

8 likes

Wauw, knap!!

8 likes

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Hoezo luxe? Ik heb geen kinderwens. Het is heel normaal dat ik mij er niet mee bezig hoef te houden.

9 likes

Wel vies dat Bonnie de zwangerschapstest vasthoudt bij het deel dat je in de urine dipt.

4 likes

Ik vind het best bot om er zo nonchalant over te doen, met ‘lol’ erachter als het letterlijk een paar posts erboven nog gaat over dat het niet voor iedereen makkelijk is om zomaar lekker gezellig zwanger te worden, zonder plannen of wat sommige mensen hier obsessief gedrag vinden. Los van of jij een kinderwens hebt of niet is dat dus een luxe die niet iedereen heeft.

Edit: Bonnie heeft trouwens ook PCOS. Dat kan zonder planning zwanger worden ook lastiger maken.

4 likes

Ik volg Nina Pierson op Insta en ze had gepost dat ze melk had gelekt. Vond dat er wel bijzonder op gereageerd werd, dat ze het trots moest dragen haha

Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met de vlogs van Bonnie. Maar van haar zwangerschapsvlogs ben ik wel enorm aan het genieten

6 likes

De podcast heeft ze met iemand anders, niet haar partner. Die podcast is een beetje mijn BEC maar luister ik om de een of andere reden toch wel regelmatig en Titia heeft het zelf wel eens over gehad dat ze heel graag tegelijkertijd met een vriendin zwanger wil zijn geloof ik dus Bonnie en zij staan er tenminste wel hetzelfde in.

Ben nu de vlog aan het kijken en val zelf meer over de “aesthetically pleasing” zwangerschapstest, speciaal voor als ze het aan mensen wil vertellen :’)

4 likes

Lekker zo’n pisstik overal mee naartoe nemen. Nee bedankt haha!

7 likes

Enzo knol had ‘m toch in een taart gedaan :smiling_face_with_tear::joy::smiling_face_with_tear::joy:

7 likes

Ja ahahahhahahaha, dat je een stick waar je zelf over heen hebt gepist vasthoudt denk ik echt boeie maar in die taart gestoken 
 :joy::joy::joy::joy:

5 likes