Mommybloggerstopic #10

Wat een schattige baby van Sanne met een mooie bos haar :smiling_face_with_three_hearts: Vind dat ze 100% mag klagen over de bevalling, of het nou soepel ging of niet. Vind het alleen wel bijzonder dat ze op threads al wel klaagt dat mensen de naam van haar zoontje verkeerd uitspreken :sweat_smile: als je dat zo ergert, kies dan niet voor zo’n unieke naam denk ik dan

6 likes

Lekker overdreven reactie :sweat_smile: ik zeg nergens dat iedereen zich maar moet aanpassen. Ik zeg alleen, dat als het verkeerd uitspreken van een naam je kan ergeren, IK niet snap dat je dan een naam kiest waarbij die kans groter is. Alsnog groot gelijk als je zo’n naam kiest.

Ik hoop verder dat het allemaal spoedig mag verlopen voor haar en dat ze toch een fijne kraamtijd mag ervaren.

15 likes

Oké, dan snap ik je reactie beter. Was niet mijn bedoeling om er nog een schepje bovenop te doen, sorry.

1 like

Dat iemand een kind eruit geperst heeft (of eruit laten snijden) maakt het niet ineens een heilige waar je niks meer over kan/mag zeggen.

Dat er over de eerdere posts rondom haar bevalling gevallen werd snap ik, maar dit lijkt me nou juist een typisch iets wat we hier wel kunnen bespreken (anders kunnen we dit hele topic wel opdoeken). Sanneke staat (hier toch in ieder geval) nou eenmaal bekend als een eeuwige zeiksnor (en ja, ze heeft veel shit meegemaakt, maar ze kan ook gewoon heel goed zeuren over niet-heftige onderwerpen), en gezanik over dat mensen de niet-gangbare naam van je kind verkeerd uitspreken valt daar toch juist perfect onder

33 likes

lol wat is er mis met jou?

46 likes

Ja, lijkt me prima.
Snap je echt niet het verschil tussen

• arrogante actie van dit stel zeg, ze behandelen werknemers in de parkeergarage als oud vuil terwijl ze zélf een fout hebben gemaakt. Erg overdreven gedrag ook, het gaat om een paar tientjes terwijl ze duidelijk stinkend rijk zijn, zo onsympathiek.

En

• ha ha zij is altijd negatief dus we noemen haar consequent zanike, wat dom van haar om te zeuren dat ze haar huis uitmoet, dat kan je verwachten als je huurt, wat dom dat ze influencer wil zijn, wat dom dat ze niet de beste duurste verzekering heeft, ze gaat ook over alles klagen ha ha

Laat haar toch met rust joh.

16 likes

Volgens mij niks :woman_shrugging:t3: Is het echt raar om te vinden dat mensen niet anders behandeld moeten worden enkel omdat ze een kind hebben gekregen?

@EllaFitzgerald maar het ging erom dat ze aan het zeuren was over dat mensen de naam van haar kind verkeerd uitsraken, niet om die dingen die jij nu noemt

2 likes

Never forget :smiling_face_with_tear:

8 likes

En daarna zooo sympathiek een bos bloemen brengen 🫠

2 likes

Maar echt er zijn zo veel idiote en verwerpelijke dingen die influencers doen, variërend van mensen uitschelden en kleineren tot onnodige nepvitamines en antivaxx standpunten aanprijzen, maar o wee als iemand met objectief een zwaarder leven dan menig forummer geen spierwitte voegen in de badkamer heeft of een naam geeft aan haar kind die niet door jouw keuring komt.

En @kika ik sla aan op jouw “maar ze kan ook gewoon heel goed zeuren over niet-heftige onderwerpen)”

3 likes

Nee dat is niet raar. Het is vind ik wel raar om het verschil tussen kritiek en keihard pesten niet te zien.

6 likes

Maar posten over dat ze zeurt over mensen die de naam van haar kind verkeerd uitspreken is toch geen keihard pesten? En ik geef toch ook aan dat ik snap dat er gevallen werd over de opmerkingen rondom haar zwangerschap. Ik maak daar juist een onderscheid, omdat ik het ene inderdaad ook niet vind kunnen, maar het andere juist wel iets vind dat hier besproken kan/mag worden.

Ja, maar als ze zeurt over niet-heftige dingen (zoals dat met die naam) dan mag dat toch wel besproken worden? Daar is dit topic toch precies voor? Of mag dat dan ineens niet omdat ze ook heftige dingen heeft meegemaakt?

3 likes

Ik vind dat dus wel pesten. Allereerst omdat het gewoon onderdeel is van een patroon waarin alles wat zij doet en zegt onder een vergrootglas komt te liggen (dat is met wel meer influencers zo). 99% van de tijd zit het toch net iets anders als je de influencer zelf op zoekt. Ten tweede omdat het een doodnormale frustratie is die je ook kunt laten gaan. Tot slot omdat zij hier nooit, maar dan ook nooit positief besproken wordt.

Daarnaast: ik snap echt niet hoe je niet snapt hoe de naam die een stel net aan hun baby heeft gegeven nogal gevoelig kan liggen. Is echt maar piepklein beetje inlevingsvermogen voor nodig.

15 likes

Dit hele forum is toch juist een vergrootglas?

4 likes

Ach ja over namen: we mogen ook wel eens normaliseren dat je je gewoon inspant om de naam van een ander goed uit te spreken en desnoods even vraagt hoe het moet als je het nog niet weet.

22 likes

Lolol we zijn weer rond. Als je het echt niet ziet ga je het ook niet zien.

5 likes

Staat toch nergens dat de naam niet door de keuring komt. Gaat er om dat ze een probleem maakt van de uitspraak van de naam terwijl het een zelfverzonnen naam is van een newborn dus iedereen moet überhaupt maar gokken hoe je het uitspreekt.
Mijn kind (m) heeft een unisex naam die in Nederland vooral aan meisjes wordt gegeven. Hij wordt steeds aangesproken als meisje. Boeit me echt 0 want logische vergissing toch?

Als iemand het consequent verkeerd doet is het desinteresse of pest gedrag.

11 likes

Scroll een paar reacties naar boven en bekijk de post van @EllaFitzgerald

2 likes

@kika Hoe verhoudt zich dit alles tot “I hated liking things that were hated before they were cool before liking things that were hated before they were cool was cool”?

3 likes

@kika ik hou er niet van als heel veel mensen op 1 forummer/post ingaan, maar ik wilde wel even zeggen dat ik het gewoon raar vind om dit te gaan verdedigen. die vrouw heeft het zwaar, ze klaagt graag, als dat haar helpt dan moet ze dat vooral doen. en ja, jij kan daar dan ook weer over gaan klagen, maar waarom eigenlijk? waarom heb je/hebben wij (in deze topics) zo’n behoefte om andere mensen (vrouwen!) te bekritiseren? als het gaat om entitled en geprivilegieerde mensen die daar verder totaal geen last van hebben, soit. maar Sanneke? waarom?

13 likes