Ja dit baseer ik op forummers met 1 kind die dan alles heel zwaar vinden en kut en dan een nummer 2 nemen.
Je leest dus toch zw/k haha
Als ik iets door gelinkt krijg zeker weten
Heb het zelf wel nog steeds op negeer staan
Ja dat is echt een bizar fenomeen
Maar nummer 2 vermaakt dan nummer 1 hĂš.
Ja en dan verbolgen doen als mensen de forummer de waarheid vertellen
Jaaa die snap ik Ă©cht niet?! Ik had zoân vriendin die had het super zwaar qua moederschap, vond alles zwaar en heftig. Klagen klagen klagen het is zo zwaar ik ga er aan onderdoor bla bla bla huilen huilen ze is zichzelf kwijt, etc en toen haar kind een jaar of 2 was kondigde ze heel blij haar 2e zwangerschap aan? Een andere vriendin en ik snapten er nĂks van. Zo raar.
Ja sorry hoor dat ik het soms lees, ik weet dat ik niet de doelgroep ben en ik heb het allemaal netjes op negeer staan omdat ik eigenlijk niks over niemands kinderen wil weten, ook al is alles âanoniemâ.
Maar soms krijg je iets doorgelinkt en als buitenstaander denk ik soms wel âjeeeemig, het hóéft niet het ideaal plaatje te zijn als de puzzelstukjes helemaal niet passen.
Beter neem je je verlies, in plaats van hakken in het zand en je er verder in storten. De bus terug wordt alleen maar duurder. Anyway, ik mis alle context natuurlijk en ik heb geen idee van iedereens relaties maar eerlijk gezegd hebben die Posts mân ogen wel geopend over de âheterohelâ soms.
Gelukkig ben ik een goudvis en onthoudt ik niks, maar het is naĂŻef om te denken dat mensen die wel alles lezen geen oordeel hebben over iets dat je zelf openlijk deelt.
Haha ja wilde ik ook net zeggen!
Ik denk dat heel veel mensen ook wel veel druk voelen om 2 kinderen te krijgen, lijkt een beetje de norm? Alsof het bij 1 laten niet kan ofzo.
En âzieligâ als de eerste alleen blijft.
Ja, bijzonder vind ik dat altijd.
Ja of gewoon niet nadenken en al voor de eerste weten dat je er âgewoonâ 2 wilt. Snap daar echt niks van.
Ja zoân vriendin had ik. âWant zo hoort hetâ.
Uiteindelijk in een sneltreinvaart die tweede baby er achteraan omdat ze eigenlijk de eerste periode maar verschrikkelijk vond en ze er op deze manier het snelste ervan af wasâŠ
Ja dat vind ik ook zo raar. Als nummer 1 tegenvalt () dan laat je het daar toch lekker bij. Haha, dat mensen zonder het te ervaren al menen te weten dat ze sowieso 2 kinderen willen. Dat hoor ik nou bijna nooit over 3
Ik had dat gevoel ook altijd, totdat ik de podcast âDe Tweedeâ luisterde. Gaat over precies die vraag: één kind is een stel met een kind, twee kinderen is een gezin. Er worden mensen (anoniem) geĂŻnterviewd die spijt hebben van de tweede, of er een heel ander beeld bij hadden. Ook worden onderzoeken aangehaald die laten zien dat kinderen helemaal niet verwender zijn zonder broertje of zusje en dat het soms juist beter is als het kind alle aandacht van papa en mama krijgt.
Vond het een verfrissende blik!
Ja en ook dat er 2 jaar tussen moet zitten omdat dat hoort ofzo. Want dan kunnen ze leuk met elkaar spelen. Dus gaan ze na een jaar alweer proberen voor een tweede ook al hangen de wallen nog op de knieën van de slapeloze nachten met de eerste. Heb zo veel vriendinnen die het zo gedaan hebben en het dan vervolgens super zwaar hebben met 2 onder de 2 en dan denk ik echt meid wat doe je jezelf aan
Ja, fijne podcast is dat!
Ja maar dat is het verschil dan toch. De mensen over wie het nu gaat lijken helemaal geen roze wolk te ervaren, klagen alleen maar steen en been en krijgen toch binnen de kortste keren nog een kind.
Ja hier wegens verschillende omstandigheden zit er 5 jaar tussen de kinderen.
En eerlijk het is heerlijk. De oudste krijgt alles goed mee. Helpt goed mee. Geen peuter drama en de nachten zijn goed. Nu is onze baby ook wel erg makkelijk maar wat een heerlijkheid. En ja soms is het jammer want de kleuter moet wat meer vermaakt worden.