Mommybloggerstopic #10

Dan is het op zich nog knapper dat je zo goed op de hoogte bent van wat er nu bij haar afspeelt

16 likes

Haha heel dit topic ā€œik volg X niet, maarrrā€ :clown_face:

16 likes

ja ik weet het en dat maakt het niet minder om te janken.

7 likes

Haha altijd leuk, even oude posts erbij halen :upside_down_face: maar nee ik ben zelf ook al een tijd op zoek naar een andere woning en het liefst zou ik ook in mijn woonplaats blijven wonen ivm basisschool kind (dit staat ook in m’n ouderschapsplan), maar ik kijk inmiddels ook naar andere woonplaatsen die in de buurt liggen.

Ik verdien ook vaak net teveel voor een woning of mag niet meedoen aan een loting omdat je met minimaal 3 personen moet zijn, maar ik geloof niet dat de wethouder hier iets aan gaat veranderen voor mij.

4 likes

Ik wist niet dat je verplicht was om iemand te volgen om erover te mogen posten :sob:

3 likes

Die € 0,07 te veel verdienen is een harde afspraak, maar dit is natuurlijk schrijnend als het om zo luttel bedrag gaat. De woningnood wordt alsmaar groter en dit soort voorbeelden zal vast vaker voorkomen. Een manier om verandering teweeg te brengen zou via de politiek kunnen zijn

7 likes

En wordt deze zomer uit haar huidige woning gezet. Maar laten we dit inderdaad afdoen als iemand die tijd te veel heeft om te zeuren. Ik ben geen fan van Sanne, maar in deze situatie meer dan terecht dat je over de zeik bent en het er niet bij laat zitten.

Blijkt maar weer dat empathie en zelfreflectie helaas bij sommigen echt ontbreekt hier, mijn hemel.

36 likes

Een woning afgewezen krijgen op 7 cent zou ik ook heeel zuur van zijn. Maar ik denk ook inderdaad niet dat de wethouder hier iets aan kan veranderen. Er moet natuurlijk een grens zijn. Want als je dit wel zou toestaan dan gaat degene die er 20 euro boven zit ook hier iets van vinden.

5 likes

Het is zo idioot dat telkens als het over Sanneke gaat mensen boos op haar worden terwijl ze boos zouden moeten zijn op het systeem en de politiek

26 likes

Sanne’s vader is ook jarenlang actief geweest voor Groenlinks, dus kan me voorstellen dat er ook nog wat connecties bestaan in de lokale politiek. Ik zou het haar in elk geval van harte gunnen dat ze snel een woning krijgt, op welke manier dan ook. Ze heeft al zo disproportioneel veel pech in haar leven gehad dat het ook wel eens mee mag gaan zitten

25 likes

Dat is toch altijd bij mensen die in armoede leven? Veel mensen denken dat zij er beter mee zouden kunnen dealen dan de mensen die daadwerkelijk in armoede leven.

13 likes

Armoede en chronisch ziek zijn. Graag de mensen zelf de schuld ervan geven in de hoop dat dat betekent dat het jouzelf niet overkomt.

8 likes

Dan heb je de kwestie van Mila en haar baby in Amsterdam nog niet gehoord zeker.

5 likes

Heh?

6 likes
2 likes

Mijn hemel wat een schrijnend verhaal en wat bizar dat dit gebeurt. Het artikel is bijna een jaar oud, ik hoop dat ze inmiddels een huis heeft…

5 likes

nope

1 like

Ja ik ken ook een verhaal waar een alleenstaande moeder van het kastje naar de muur werd gestuurd. Ze had nog teveel spaargeld volgens de instanties, dus zorg er maar voor dat dat eerst op raakt, wat het zo is als je van vakantiehuis naar vakantiehuis trekt, voor je in aanmerking komt… en zo zullen er nog schrijnende verhalen zijn.

ā€œVorig jaar werd ze zwanger en vroeg ze bij de gemeente urgentie aan om voorrang te krijgen op een sociale huurwoning. Dat verzoek werd afgewezen, omdat ze haar huisvestingsprobleem volgens de gemeente had kunnen voorkomen. De gemeente stelde dat de vrouw een gezin heeft gesticht zonder dat ze een passende woonruimte had.ā€

Dit is waarschijnlijk een regel om misbruik te voorkomen. Dat mensen niet bewust zwanger worden alleen maar om voorrang te krijgen op een huis.
Wat alleen vergeten wordt met dit soort regels is dat het kind hier sowieso niet voor gekozen heeft.
De gemeente zou in dit geval vooral in belang van het kind alsnog voorrang moeten geven.

26 likes

Vreselijk, dan besef je je wel hoe goed je het hebt.

Maar het verhaal over de noodopvang vind ik maar vaag, natuurlijk is dat geen plek waar je voor altijd wil (mag) wonen, maar het is wel beter dan in een auto lijkt mij. Je hebt noodopvangen voor gezinnen, die zitten niet samen met verslaafden. Maar het is wel altijd herrie en je moet vaak samen de keuken delen enzo en dat vinden mensen dan nóg erger dan in een auto wonen. Hopelijk zeggen ze snel die stap en worden ze vanuit daar geholpen aan een passende woning

3 likes