Geen idee wie het is, maar ik hoop dat hij dezelfde achternaam heeft, Wiep Weerstand klinkt toch geweldig (en als een Annie M.G. Schmidt personage)
Het scheen wel heftig te zijn, als in agressiviteit naar haar andere kinderen. Voor de adoptie echt zoveel videoâs over het hele proces, zelfs een fundraiser waar mensen puzzelstukjes konden kopen om zijn gezicht te revealen. In het proces vertelde ze ook dat een arts haar verteld had dat op basis van het dossier er echt iets mis kon zijn met de hersenen. Maar dat negeerde ze want ze âvoelde dat dit haar kind wasâ en âvertrouwde op godâ. Grote trip naar China om hem op te halen, alles gefilmd en uitgebuit. Dat bureau daar en het kindertehuis, voelde allemaal heel icky en fout. Haar kanaal ging door de adoptie mega goed, ze verhuisden naar een nieuw huis en alles. Maar steeds meer zag je dat het met het kindje niet goed ging. Ze hadden uiteraard zelf een nieuwe naam bedacht, en de overgang China-Amerika is mega groot, en hij werd direct zoveel gefilmd. Maar bleek dus ook wel heftigere autisme te hebben dan gedacht. Maar zij was ook wel questionable qua opvoedstijl. Ze had een keer zijn duim afgetaped omdat hij niet mocht duimen meen ik me te herinneren en sowieso heel denigrerend over hem altijd op camera. Ook veel klagen dat zijn therapie zo duur was (terwijl ze miljoenen verdiend had aan het hele proces door de vele aandacht). Ze liet ook echt vreemde reacties achter op facebook paginaâs voor adoptie ouders (theorie is dat het altijd al haar plan was om voor social media de adoptie te doen). Uiteindelijk heeft ze hem via een soort tweedehands adoptie kinderen markt (zoek maar eens op is oprecht een goede rabbit hole in Amerika dat tweedehands adopteren) gegeven aan een andere moeder. Het schijnt sindsdien goed met hem te gaan gelukkig. Maar Mika Stauffer is volledig gecanceld (terecht) daardoor. Haar man maakt nog wel videoâs over car detailling.
Mijn god. Het is zo mogelijk nog afschuwelijker dan ik in eerste instantie had gelezen. Wat een gestoorde mensen.
Wat fucking ziek
Dit meen je niet⊠tranen springen hierdoor in mân ogen! Hoe kun je dit doen met een kindje vind het al erg met een hond of kat die iemand adopteert en dan âweg doetâ maar die komt er wel overheen met een nieuw lief baasje, alleen een kindâŠ
Ja echt vreselijk. Er zijn dus ook zelfs tweedekans adoptie shows waar ze die kinderen op een podium presenteren. Ik volgde die Myka Stauffer al jaren. Achteraf schaam ik me wel dat ik in eerste instantie ook dacht âoh wat goed dat ze een kindje gaan adopteren uit Chinaâ. Het is goed dat China dit tegenwoordig verbied. Het is zo niet okĂ© hoeveel kinderen hierdoor geschaad zijn.
"Duizenden kinderen worden aangeboden. De oude en nieuwe adoptieouders regelen de her-adopties via deze sites onderling. En toezicht ontbreekt. Nita, 5 keer opnieuw geadopteerd via informele circuit:
âHoe vaak ben je herplaatst? Ik denk, even kijken⊠Een keer of vijf. Dat waren afschuwelijke ervaringen.â
O m g wat ziek dit, 5x!!
Ik heb de eerste aflevering gekeken van die gestoorde mommy vlogger en naast het vreselijke verhaal over het jongetje schrik ik ook echt van die mensen die ze filmen die de vlogs zitten te kijken. Dus dit zijn de half tamme types die mommy vloggers volgen, ze zitten in halve trance helemaal vertederd en emotioneel naar die filmpjes te kijken. Fucking gestoord, het gaat altijd maar over de vloggende ouders maar hun volgers zijn uiteindelijk het echte probleem hoor. Waaaaaaaaaarom kijken mensen hiernaar???
Ja die Facebook comments waren dus in de trant van âwelke handicap lijkt heel ernstig voor buitenstaanders maar is eigenlijk best makkelijk om mee om te gaanâ. Echt walgelijk.
Er is ook een soort conspiracy dat ze dacht dat hij een hersentumor had en zou overlijden. Dan kon ze de ultieme held zijn. Maar het was helaas âalleenâ maar autisme
Walgelijk. Maar ook dat die koppels van deze verhalen dan blijkbaar samenblijven. Ik kan al moeilijk geloven dat 1 iemand dit normaal vindt, maar dat je in een koppel elkaar daarin dan blijkbaar vindt en bevestigt?!
En ze deelde ook veel medische details over hem in haar vlogs.
In Nederland zat er ook best een verplicht onderzoek bij adoptie, en ouders moesten een cursus volgen vooraf. Werkte ook niet super, maar was wel wat meer dan wat in de USA gebeurd volgens mij.
Ze hadden een kindje van de zelfde leeftijd. Iets wat eigenlijk wordt afgeraden in de adoptiewereld. En ze kregen daarna alsnog een baby, wat ook vrij intens is zo kort na een adoptie. Achteraf zegt ze dat ze te weinig informatie/scholing had gekregen van het bureau en daardoor te naĂŻef was maar dat lijkt me echt een bullshit excuus omdat zoveel kritische mensen in de comments zaten vanaf het begin.
Kelly caresse had al wel eens gezegd dat ze niet zo goed is in de haren verzorgen van haar kinderen. Maar jemig, ook bij Rosa ziet dat haar er altijd uit alsof ze net uit bed komt. Ze kan toch wel even een kam er doorheen halen. Het zit ook helemaal voor dr ogen. Zo onverzorgd ziet het er in die laatste vlog eruit.
Jeetje⊠Is dit commentaar op een kind nou echt nodig?
Sommige kinderen hebben ook gewoon een eigen voorkeur hĂš. En jaaaa dat komt van een moeder die tevergeefs iedere ochtend enthousiast haren wil invlechten, maar dochter geeft de voorkeur aan een coupe Ă la grudge en als zij zich daar prettig bij voelt so be it.
Heb toch geen commentaar op haar kinderen? Jemig. Maar ik weet direct weer, dit topic moet je vermijden
Volgens mij heeft ze commentaar op de moeder, niet op het kind.
Er was een influencer die vroeg via een sticker wat voor content haar volgers leuk vinden. Zij was een beetje health/fitgirl maar sinds ze moeder is komt er ook behoorlijk wat kinder content voorbij. Ze merkte dat de vragen van volgers over bepaalde onderwerpen alle kanten opschoten dus op deze manier wilde opheldering
Prima, je eigen keuze om het dan te blijven volgen of niet.
Maar toen vroeg ze dus via een sticker wat je leuk vindt aan haar account en toen gaf ik dus aan zoals vroeger en geen moederschapsaccount. Krijg ik vervolgens een hele rant waarin zelfs het argument werd gebruikt âals je zelf moeder bent dan je volledig begrijpen datâŠâŠâ en moeder worden het GROOTSTE cadeau ooit is. En dat ik maar moet door swipen als me iets niet bevalt.
Meid, je vraagt zelf om mijn mening, wees dan niet zo aangevallen als ik op dat moment aangeef dat je oude content mij meer beviel. Vermoeiend zeg.