Mommybloggerstopic #10

Wat een hatelijk mens ben jij

15 likes

Ja nee eigenlijk niet. En als je werkloos bent moet je ook gewoon iedere baan aannemen want er is werk genoeg!!

10 likes

Waar de zon niet schijnt :sun_with_face: prima hoor, ik denk dat er heel veel mensen zijn die het met me eens zijn haha.

2 likes

Jezus wat ben jij een naar wijf zeg mijn god.

19 likes

misschien moet jij met je koophuis en iig 3 jaar terug nog 1500 euro per maand kunnen sparen & gezamelijk inkomen van bijna 6k netto even lekker je grote muil houden over mensen (aanstaande moeders!!) die dreigen dakloos te worden.

een heel servies heb je voor je kop volgens mij teringjantje

59 likes

Aan recente posts in het woningtopic te zien is dat niet haar situatie, daarom snap ik de haat op Sanneke juist nog minder goed.

4 likes

oja zie het hahaa inderdaad nog onbegrijpelijker, pick me poor/patient energy.

3 likes

Dan is het op zich nog knapper dat je zo goed op de hoogte bent van wat er nu bij haar afspeelt

16 likes

Haha heel dit topic ā€œik volg X niet, maarrrā€ :clown_face:

16 likes

ja ik weet het en dat maakt het niet minder om te janken.

7 likes

Haha altijd leuk, even oude posts erbij halen :upside_down_face: maar nee ik ben zelf ook al een tijd op zoek naar een andere woning en het liefst zou ik ook in mijn woonplaats blijven wonen ivm basisschool kind (dit staat ook in m’n ouderschapsplan), maar ik kijk inmiddels ook naar andere woonplaatsen die in de buurt liggen.

Ik verdien ook vaak net teveel voor een woning of mag niet meedoen aan een loting omdat je met minimaal 3 personen moet zijn, maar ik geloof niet dat de wethouder hier iets aan gaat veranderen voor mij.

4 likes

Ik wist niet dat je verplicht was om iemand te volgen om erover te mogen posten :sob:

3 likes

Die € 0,07 te veel verdienen is een harde afspraak, maar dit is natuurlijk schrijnend als het om zo luttel bedrag gaat. De woningnood wordt alsmaar groter en dit soort voorbeelden zal vast vaker voorkomen. Een manier om verandering teweeg te brengen zou via de politiek kunnen zijn

7 likes

En wordt deze zomer uit haar huidige woning gezet. Maar laten we dit inderdaad afdoen als iemand die tijd te veel heeft om te zeuren. Ik ben geen fan van Sanne, maar in deze situatie meer dan terecht dat je over de zeik bent en het er niet bij laat zitten.

Blijkt maar weer dat empathie en zelfreflectie helaas bij sommigen echt ontbreekt hier, mijn hemel.

36 likes

Een woning afgewezen krijgen op 7 cent zou ik ook heeel zuur van zijn. Maar ik denk ook inderdaad niet dat de wethouder hier iets aan kan veranderen. Er moet natuurlijk een grens zijn. Want als je dit wel zou toestaan dan gaat degene die er 20 euro boven zit ook hier iets van vinden.

5 likes

Het is zo idioot dat telkens als het over Sanneke gaat mensen boos op haar worden terwijl ze boos zouden moeten zijn op het systeem en de politiek

26 likes

Niet eens een beetje zin om op de rest van je drek in te gaan, maar iedereen die het veld een beetje kent weet dat politiek stennis schoppen in dit soort situaties wel degelijk werkt (het is echt niet de bedoeling van woonbeleid dat een jong gezin dat binnenkort op straat staat een huis misloopt op een fictief inkomen dat zeven cent te hoog ligt). Wat je zegt is niet alleen dom en gemeen, maar ook nog eens onnozel.

38 likes

Sanne’s vader is ook jarenlang actief geweest voor Groenlinks, dus kan me voorstellen dat er ook nog wat connecties bestaan in de lokale politiek. Ik zou het haar in elk geval van harte gunnen dat ze snel een woning krijgt, op welke manier dan ook. Ze heeft al zo disproportioneel veel pech in haar leven gehad dat het ook wel eens mee mag gaan zitten

25 likes

Dat is toch altijd bij mensen die in armoede leven? Veel mensen denken dat zij er beter mee zouden kunnen dealen dan de mensen die daadwerkelijk in armoede leven.

13 likes

Armoede en chronisch ziek zijn. Graag de mensen zelf de schuld ervan geven in de hoop dat dat betekent dat het jouzelf niet overkomt.

8 likes