Mommybloggerstopic #10

Dan heb je de kwestie van Mila en haar baby in Amsterdam nog niet gehoord zeker.

5 likes

Heh?

6 likes

Ik zou ook heel zuur zijn als ik om 7 cent een woning niet zou krijgen. 70 euro oke, maar 7 cent…

15 likes
2 likes

Mijn hemel wat een schrijnend verhaal en wat bizar dat dit gebeurt. Het artikel is bijna een jaar oud, ik hoop dat ze inmiddels een huis heeft…

5 likes

nope

1 like

Ja ik ken ook een verhaal waar een alleenstaande moeder van het kastje naar de muur werd gestuurd. Ze had nog teveel spaargeld volgens de instanties, dus zorg er maar voor dat dat eerst op raakt, wat het zo is als je van vakantiehuis naar vakantiehuis trekt, voor je in aanmerking komt… en zo zullen er nog schrijnende verhalen zijn.

“Vorig jaar werd ze zwanger en vroeg ze bij de gemeente urgentie aan om voorrang te krijgen op een sociale huurwoning. Dat verzoek werd afgewezen, omdat ze haar huisvestingsprobleem volgens de gemeente had kunnen voorkomen. De gemeente stelde dat de vrouw een gezin heeft gesticht zonder dat ze een passende woonruimte had.”

Dit is waarschijnlijk een regel om misbruik te voorkomen. Dat mensen niet bewust zwanger worden alleen maar om voorrang te krijgen op een huis.
Wat alleen vergeten wordt met dit soort regels is dat het kind hier sowieso niet voor gekozen heeft.
De gemeente zou in dit geval vooral in belang van het kind alsnog voorrang moeten geven.

26 likes

Vreselijk, dan besef je je wel hoe goed je het hebt.

Maar het verhaal over de noodopvang vind ik maar vaag, natuurlijk is dat geen plek waar je voor altijd wil (mag) wonen, maar het is wel beter dan in een auto lijkt mij. Je hebt noodopvangen voor gezinnen, die zitten niet samen met verslaafden. Maar het is wel altijd herrie en je moet vaak samen de keuken delen enzo en dat vinden mensen dan nóg erger dan in een auto wonen. Hopelijk zeggen ze snel die stap en worden ze vanuit daar geholpen aan een passende woning

3 likes

Wat zot. Alsof mensen dan massaal zwanger worden voor een huis.

2 likes

Volgen jullie Jasmijn van Gent? Die is zwanger, maar
Toch sinds vorig jaar uit elkaar met haar man?

3 likes

Wtf :anguished:

5 likes

Geen idee wie dit is, maar zou het misschien een mogelijkheid kunnen zijn dat ze zwanger is van iemand anders dan haar man

27 likes

Seks buiten het huwelijk?! Laat de pastoor het niet horen.

13 likes

Ja!!!

6 likes

Ja en sinds een paar mnd volgens mij weer samen met iemand anders

6 likes

Ah oké. Dan laat ze er geen gras over groeien.

3 likes

Kelly Beukers is zwanger van de 4e na 3 jongens en doet nu allemaal van die huis tuin en keuken geslachtstestjes. Voor mijn gevoel wil ze alleen heeeel graag horen dat het een meisje wordt. Ik snap best dat je na 3 jongens een meid leuk zou vinden hoor, maar vind het toch een beetje sneu :sweat_smile:

6 likes

Ik heb een filmpje van haar gezien en de nadruk ligt inderdaad zó op een meisje willen. Echt fijn voor hun kindje als het een jongetje blijkt te zijn straks :face_with_spiral_eyes:

9 likes

Niets is wat het lijkt hè op social media. Misschien weet ze al lang dat ze een meisje krijgt

10 likes