Mommybloggerstopic #10

Joh, laten we eerst allemaal even melden welke maat onze baby’s en kidneren hebben en wat ze wel of niet dragen.

19 likes

De trailer van de documentaire over Ruby Franke is uit. In samenwerking met de familie (haar ex en 2 oudste kinderen). Je ziet ook meerdere clips achter de schermen. Kinderen die uitgefoeterd worden omdat ze niet vrolijk genoeg doen of meewerken voor de video. Ik snap dat de situatie met Ruby extreem uit de hand is gelopen, maar hoe dat vloggen in de basis al die hele familie beïnvloed heeft vind ik echt heftig. Vraag me zo af hoe andere mommybloggers/vloggers hier naar kijken.

18 likes

Uggghh… heb deze vlogster nooit gevolgd of bekeken op YT maar word al een beetje naar van deze trailer :woozy_face:

3 likes

Het is ook extreem naar.

Een van haar zussen vlogt nog steeds met haar kinderen in de hoofdrol. Ze verdedigt dat nog altijd omdat “de kinderen het zo leuk vinden”. Terwijl haar nichtje (oudste dochter van Ruby) zich actief inzet om strengere wetgeving rondom mommyvloggers rond te krijgen. Hoe kun je het van zo dichtbij meemaken en nog steeds geld verdienen over de rug van je kinderen?

14 likes

Ik vind het eigenlijk ook bizar dat dit nu zo weer in de publiciteit komt. Ook voor die kinderen, die hebben wel genoeg gehad imo. Staan er weer extra kwetsbare filmpjes van ze online en worden ze weer overal besproken.

12 likes

Dit is dus in samenwerking met de kinderen/ex gemaakt. Vandaar dat ik het wel wil delen.

4 likes

Pff die 911 call en deurbel beelden vind ik al hearthbreaking. Heeft iemand Hulu? Ik wilde het even afsluiten voor real housewives of Beverly Hills, maar weet dan nooit of ik het apart moet nemen of via Disney/hbo of amazon

5 likes

Ik ben ook héél benieuwd naar de docu. Ik blijf vooral de rol van die vader heel raar vinden. Want Ruby is compleet doorgeslagen toen Jody in beeld kwam en toen heeft ze hem het huis uitgezet. Maar hij was er in de vlogperiode wel altijd bij en toen was ze ook al krankzinnig. Snap dat dit soort dingen mega ingewikkeld zijn, maar hij heeft gewoon nooit ingegrepen.

13 likes

Lang verhaal over de zaak zonder concrete triggers:

[details=“Samenvatting”]De oudste dochter heeft een heel sterk boek geschreven. Ze schrijft over haar familie en leven tot aan de bewuste dag dat de politie ingrijpt. Ze had blijkbaar altijd een klik met haar vader en op enkele momenten heeft hij haar wel iets proberen helpen. Hij zorgde er bijvoorbeeld voor dat ze als kind een tijd in therapie kon zoals ze vroeg. Ruby wou dit niet en uiteindelijk werd het toch stopgezet.
Ze stond er inderdaad heel lang helemaal alleen voor en heeft zoveel moeten doorstaan, echt ongelooflijk.

Een tijdje na de arrestatie is de vader wel tot bepaalde inzichten gekomen. Hij voert nu actie voor strengere wetten rond kinderbescherming. Jodi bv wist dat als je de voordeur niet opent voor politie ze niet zomaar naar binnen kunnen om de kinderen te zien of spreken. Hij is een rechtzaak gestart om oa financiële tegemoetkoming te vragen voor al de therapiekosten etc.
Ik wil de vader niet volledig goed praten voor de duidelijkheid, maar er is dus wel een zekere nuance.

De hele familie is LDS/mormoons. Dus hun opvoeding en wereldbeeld is volledig anders. Ik heb bijvoorbeeld van kinds af aan geleerd om kritisch te denken, mijn buikgevoel te durven volgen, denk niet in rollenpatronen en heb geen pastoor die ik blindelings volg etc.
Ook de vader heeft daardoor een heel ander referentiekader dan ons en start dus al in een kwetsbare positie. En ik begrijp dat Jodi slim en manipulatief + ervaren genoeg was. Ze had een bepaalde tactiek die ze steeds opnieuw toepaste + de rol van de kerk mag je denk ik niet onderschatten. Er zijn nog cases waarbij ze de man isoleerde en er brainwashing was. Adam Paul Steed is door Jodi ook door de hel gegaan, net zoals Jessi Hildebrandt (familie van Jodi, nog zo’n moedige getuige). Onlangs las ik over nog een nieuwe rechtzaak van een man tegen zijn vrouw (zijn naam ben ik kwijt). Die vrouw volgde destijds de training tot coach bij Ruby en zou nu nog steeds haar (schadelijke) principes toepassen. Ondanks dat Jodi dus momenteel in de gevangenis zit voor kindermishandeling.

Jodi werd trouwens door de kerk aangeprezen als coach en verdiende massa’s geld. Ze had een heel verdienmodel.
Het was eigenlijk een sekte (die van Jodi: Connexxions) in een sekte (LDS) volgens dat ik begrijp.[/details]

De hele zaak is zo heftig. Kijk de docu of google op eigen risico zou ik zeggen.

6 likes

It’s a girl

1 like

Nou gok dat ze daar blij mee zijn :laughing: Krijg dan wel een beetje de kriebels van meteen termen als ‘mama’s mini me’ zonder dat je ook maar iets van het kind nog weet maar ik zit misschien nu wel te muggenziften

8 likes

Het is toch gewoon een kleine mini versie van jezelf. Misschien niet letterlijk een kopie maar ik denk dat ze gewoon een beetje je BEC is haha.

5 likes

Haha ja ik zit te zaniken hoor. Die vrouw is gelukkig, moet niet zeuren :joy:

Edit: ik heb zelf een dochter trouwens dus dit is geen weggestopte frustratie :laughing:

4 likes

Ik zie vooral moeders vaker zeggen mini me over hun dochter. Maar mijn kind is toch geen mini versie van mij? Ze is helemaal haarzelf. Vind dat echt een beetje crinche als iemand dat over haar kind zegt.

53 likes

Daarom zeg ik ook niet letterlijk een kopie als in exact qua uiterlijk of karakter. Het maakt mij iig niet boos of geïrriteerd behalve als je je kind dezelfde outfit aantrekt en daar helemaal zwijmelend over gaat doen. :triumph:

5 likes

Ik ook. Net als ‘papa’s prinsesje’. Misschien wil dat kind wel in jongenskleren de hele dag met auto’s spelen en voetballen. Is het dan ook nog haar mini-me en prinsesje?

6 likes

Vind het persoonlijk nog erger als mensen zeggen dat een kind een bezit is. ‘Ja het is wel echt je allermooiste bezit hè?’. Nee, mijn kind is niet mijn bezit.

14 likes

Het is toch jouw kind? Jouw verantwoordelijkheid etc. Dus in die zin jouw bezit. Waarom is dat erg?

Ik vind dat ook iets anders dan de voorbeelden hierover. Het zegt niets over het kind zelf of dat hij op een bepaalde manier moet zijn ofzo

9 likes

Omdat het een eigen individu is en geen ding dat je kunt bezitten

9 likes

Als er zo’n obsessie is om een meisje te krijgen, is dit toch eigenlijk precies wat je hoopt.

Ik ken ook zo’n iemand die niet onder stoelen of banken steekt dat haar eerste kind (jongen) een teleurstelling is en ik vind het vrij hilarisch dat het meisje dat ze daarna heeft gekregen tot nu toe 0 interesse heeft in de stereotype meisjesdingen. Tot zo ver je prinsesje met wie je lekker nagels gaat lakken.

4 likes