Ik snap je wel hoor, en tegelijkertijd denk ik: waarom eigenlijk? Vooropgesteld: ik vind het echt kwalijk om “natuurlijke anticonceptie” als betrouwbare methode te promoten omdat het dat gewoon niet is. Maar als een vrouw die risico’s kent, daar voor kiest en toch zwanger raakt en vervolgens abortus kiest als “anticonceptiemiddel” dan is dat nog steeds aan de vrouw toch, als je uitgaat van baas in eigen buik (of ja, dat vind ik dan, daar kunnen de meningen natuurlijk over verschillen). Ik bedoel ja, “onnodig”, elke dag de pil slikken of jarenlang een spiraal in je lijf of elke keer een condoom gebruiken voor de paar vruchtbare dagen in een jaar is misschien ook “onnodig”.
Edit: sorry ik snap op zich wel dat je dit van Nina dom en onnodig vindt want dat vind ik zelf eigenlijk ook haha, omdat het bij haar niet echt lijkt door te dringen dat zwanger worden gewoon een best logisch gevolg is van haar manier van dat proberen te voorkomen
en ze ook zegt dat ze niet lichtvoetig over abortus denkt en dat ze haar abortus ook heel verdrietig vond (wat ik ook begrijp)