Mommybloggerstopic #10

Wat @kika zegt eigenlijk. Mijn auto is mijn bezit. Mijn kind is een eigen persoon. Ik ben ook geen bezit van mijn ouders.

Ik vind mini me en prinsesje ook niet betekenen dat een kind een kopie is of dat het kind niet met auto’s mag spelen of mag voetballen? Dan zeggen we dus eigenlijk dat een prinses (=een meisje) dat niet mag en houden we dat soort onzinnige vooroordelen zelf in stand (Ik gebruik deze woorden zelf nooit overigens dus het is niet dat ik het persoonlijk opvat ofzo haha).

Keek trouwens even op dr insta en vond de opmerking over de moeder/dochter band wel opvallender moet ik zeggen. Want een goede moeder/dochter band is geen gegeven en een zoon kan net zo goed een goede band krijgen met z’n moeder. En daarnaast dat je het leuk zou vinden om later te tutten met je dochter, dat is toch ook prima? Zou mij ook leuk lijken! En als ze liever wil voetballen, ook prima. Doen we dat.

Ik vind ook echt wel wat van de manieren hoe ze dingen aanpakken maar ik denk dat dit meisje met veel liefde ontvangen wordt door haar ouders en dat is het allerbelangrijkste toch?

7 likes

ja dat snapt iedereen. het is taalkundig wat onhandig uitgedrukt maar als iemand zoiets zegt bedoelt diegene waarschijnlijk zoiets als mijn kind is het belangrijkste in mijn leven. dat is toch niet negatief bedoeld.

7 likes

Als ik om me heen kijk is de band met een dochter gewoon anders dan met een zoon. Het een is niet fout en het ander goed. Het is gewoon anders.

6 likes

Maar ligt dat aan het zogenaamd verschil tussen zoon/dochter of omdat het gewoon twee verschillende mensen zijn, of omdat je misschien ook gewoon een andere band hebt met de oudste en die daarna.

18 likes

Aan het verschil zoon dochter. Zie je niet dat mannen in praktijk anders omgaan met hun ouders dan vrouwen? Dat is iig wel wat ik om mij heen zie. Heb het wel over volwassene trouwens. Denk dat dit bij een kind niet zichtbaar is.

6 likes

Nee?

30 likes

Ik ook niet. Maar wat zie jij dan @JustinBieber ?
Ik zie en ervaar geen verschil tussen mijn zoon en dochter. Heb ook altijd het idee dag dat een soort van ‘gemaakt’ wordt door mensen en daardoor ook gevoeld. Maar goed, misschien ben ik de uitzondering.

En mijn vriend en ik gaan niet anders om met onze moeders.

11 likes

Ik zie dit juist vaker andersom!
Heel veel mannen van in de 30 in mijn omgeving zijn echte moederskindjes waarbij hun moeder niks fout kan doen en die moeders hun zoons nog steeds als echt kind zien en daar ook voor willen zorgen. Dat blijkt ook vaak uit het relatietopic vind ik.

Vrouwen om mij heen hebben juist vaker een lastigere relatie met hun moeder. Een goede band, maar er moet ook voldoende afstand blijven.
Degenen die een heel hechte band met hun moeder hebben en die overal bij betrekken, zijn vooral de vrouwen die enig kind zijn.

Doordat hierboven ken ik juist ook de wens van mensen om juist een jongen te krijgen.

Uiteindelijk is iedereen anders natuurlijk en kun je de relatie met je kind vormen ongeacht welke sekse of gender het heeft.

29 likes

Nou ze kan haar hart ophalen want ze krijgt een meisje zie ik :slightly_smiling_face:

5 likes

IMG_6002

89 likes

Los van dat ik de filmpjes van die Kelly echt super cringe vind, die video van Elise echt mega overdreven en van die grote babyshowers waar iedereen aan het juichen is ook echt vreselijk, snap ik wel dat je het na meerdere jongetjes leuk zou vinden om een meisje te krijgen, of andersom. Dat is toch best logisch?

Vind aan een Jamie Li die daar gewoon eerlijk over is, dat ze graag had willen weten hoe het is om een meisje op te voeden, ook helemaal niets geks.

17 likes

Hahaha ik heb 5 minuten winter vol liefde gekeken en ik moest al aan hem denken :rofl:

6 likes

Mike is wel echt het symbool van moederskindje haha.

8 likes

Dit lees ik juist vaak in van die artikelen in ouderschapstijdschriften of blogs: ‘mijn moeder past een keer in de week op de kinderen en doet dan ook de was’, of ‘mijn moeder kookt als ze bij ons is voor de komende twee dagen’. Is dan natuurlijk (ook) voor de kleinkinderen en niet per se het overnemen van een taak van de vrouw in het gezin.
Voor een single persoon vind ik het wel overdreven en vooral ook kinderachtig, dit zijn waarschijnlijk de mannen van wie de schoonmoeder later moet langskomen om huishoudelijke taken uit te voeren.

6 likes

Ik zie net als @JustinBieber dat dochters vaak meer naar hun eigen moeder/familie trekken. En dat hun partners daar dan in meegaan.

14 likes

Even iets heel anders, ik ben op vakantie in Maleisië en ik krijg op mijn TikTok for you page steeds filmpjes van Farah Wen voorgesteld. Dat is een Maleisische momfluencer die ochtend en avondroutines post maar alles is zo over the top en fake, echt heerlijk. Deze ochtendroutine bijvoorbeeld:

https://www.tiktok.com/@farahwen/video/7473764398478265607

Eerst gebruikt ze San Pellegrino om haar gezicht te wassen en daarna bereidt ze om 7u 's ochtends kreeft om mee te geven aan haar kinderen als deel van hun lunchbox.

18 likes

Oké heerlijk, ik heb echt genoten van deze onzin :sweat_smile:

13 likes

Ik krijg haar ook opeens voorgesteld. Waar komt ze opeens vandaan? Tot vorige week nog nooit gezien.

3 likes

Haahaha tis ook niet chronologisch gefilmd want het ene shot heeft ze t witte aan en het andere shot weer dr pyjama. Wisselt steeds af.

6 likes

En ze staat om 03.30 op?!

3 likes