Ik bedoel dat @Calypso er hier nu bij moet halen dat ik in wjekw wel eens iets post over dat mijn kind weer ziek is of we veel slechte nachten achter elkaar hebben, dat ik daarover ‘klaag’. Op de man spelen richting mij dus. Dat zou ik namelijk nogal laag vinden.
Overigens zeg ik niet dat Bonnie het verkeerd doet, ik zeg alleen dat ik kriebelig word van die enorme berg kleding en het zo strak vasthouden aan bepaalde maten en dat haar baby die straks per se in een bepaalde maand/seizoen ‘moet dragen’. Maar ja zij moet zeker doen wat zij wil, heel belangrijk zelfs dat ze het zelf kan en mag uitvogelen, en ze vindt er vast haar weg wel in. Maar ik word er kriebelig van en volgens mij is dit topic de uitgelezen plek waar mensen dat soort meningen uiten. En dan volg ik dus niet waarom ik dat niet zou mogen posten als ik ook wel eens ‘klaag’ over dat het leven met een kleintje soms zwaar is.
Ik vind het helemaal niet gek. Dit is toch gewoon een aanstaande moeder, zoals meer moeders ooit waren, die nog geen idee heeft. Ik dacht na m’n eerste kind dat ik toch echt wel wist hoe het moest. Kwamen erna nog 2 kinderen die heel anders in elkaar zaten en waarbij ik alles toch weer anders moest gaan doen.
Enige wat elke keer weer kloppend was dat andere moeders zo onnodig hard zijn tegen en over andere (nieuwe) moeders.
Dit is geen aanstaande moeder die het niet zo goed weet, dit is haar verdienmodel. Shoplogs en babycontent is veel views, engagement, en dus waarde.
‘Wel eens’
Excuse me
Oh sorry Dacht dat ik in het wjekw zw/k zat
Ja dat denken er wel meer in dit topic. Psa: dit is niet zw/k dus eigen ervaringen zijn compleet irrelevant hier.
Jammer dit.
En het allemaal maar heel gek vinden dat mensen het forum een minder leuke plek vinden.
Lees gewoon over iets heen als het je stoort, haal je schouders op. Maar kap gewoon met zulke kutopmerkingen richting een ander omdat je grappig wilt zijn of likes wilt scoren.
En het mommyblogtopic is geen plek waar mensen vol goodwill en vriendelijkheid bespreken hoe het met andere moeders gaat maar een plek om hun ontevredenheid over hun eigen leven op anderen te botvieren.
En zo is dit ecosysteem from hell netjes rond
Joh ze begint zelf te zeiken over dat een aanstaande moeder het allemaal niet goed doet. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
En die moeder zit niet op dit forum waardoor ze het waarschijnlijk niet leest.
Oh, want als iemand iets niet leest/ziet boeit het niet wat je erover zegt? Denk toch niet helemaal dat het zo werkt.
Daarbij denk ik dat heel veel influencers hier mee lezen of dingen over zichzelf opzoeken.
Ik vind dat het forum best op zou knappen als een paar FFers zich een keer bedenken voordat ze alleen hun negativiteit naar het forum brengen.
Ik denk dat je snapt wat ik bedoel icm met mijn eerste opmerking. Dit is geen forumlid die eventueel weg gaat doordat de sfeer minder wordt door zulke opmerkingen.
Dat er soms kritischer mag gekeken worden naar wat er wordt gepost over “bekende mensen”: eens.
Maar wat is het probleem als mensen weggaan, omdat ze het hier niet meer leuk vinden?
Lijkt me handig dat er leden overblijven om te kunnen blijven bestaan als forum.
En dat anderen daar door zulke opmerkingen een bijdrage aan leveren vind ik gewoon heel jammer.
Stoor je je aan iets of iemand omdat die teveel klaagt, shopt, alleen over bepaalde onderwerpen praat, alleen maar over zichzelf praat; lees er gewoon over heen.
Waarom altijd anderen de les proberen te lezen.
Echt, leer even lezen. Ik schrijf letterlijk dat ik kriebelig word van de berg kleding en hoe zij verwacht dat haar baby straks als een soort robotisch gemiddelde in alle maten past. Ik heb nergens gezegd dat iemand iets verkeerd doet, en dat ik ergens kriebelig van wordt zegt nog altijd meer over mij dan over Bonnie. En verder lees ik vooral vilein en nutteloos gezeik waar ik echt niks mee kan en dus niet op in ga.
Ik ben vooral benieuwd wanneer we de eerste foto’s van Bonnie, Nick en de baby in matchende tuinbroeken kunnen verwachten.
Grappig genoeg is Bonnie een forumlid die is weggegaan door de negativiteit en niet de eerste. Dus waarom zou men daar nu wel iets om moeten geven? Echt een rare dubbele standaard.
Die baby kan die kleren ook aan wanneer het niet zijn maat is hè ! Een tshirt kan in de winter ook en een pull in de zomer ook. Laat ze toch, dit is echt een “fout” die veel ouders maken.