Mommybloggerstopic #10

Is totaal niet waar volgens mij, bij een rondje Google lees ik dat 25% van de vrouwen in de VS abortus zou ondergaan. Over Nederland vind ik alleen een abortuscijfer van 9.9 op 1000 vrouwen die hun zwangerschap laat afbreken en dus niet hoeveel % een abortus ondergaat in hun leven. 70% lijkt mij onwaarschijnlijk, had ze zelf ook wel even kunnen googelen voordat ze dat online gaat roepen. Niet erg snugger.

Verder wel heftig al die reacties op haar verhaal hoor, pittig onderwerp. Of het nou tactisch gedeeld is of niet, toch echt iemands eigen keuze en wel goed dat ze het gesprek aankaart.

16 likes

Sjonge dit had ze inderdaad zelf toch wel even kunnen fact checken voor je dit als een soort van feit (aangezien gezegd door een hulpverlener in de sector) op je insta slingert?!
Pfff wat een larie komt er uit die vrouw zeg

8 likes

Zulke mensen willen helemaal niet fact checken. Ze gebruiken gewoon wat mooi in hun verhaal past.

11 likes

Ja dit irriteert me dus enorm ; van haar natuurlijke anticonceptieverhalen tot nu die abortus cijfers. Ze slingert alles er maar gewoon op met bepaalde stelligheid, zonder dat ze factcheckt / zich verantwoordelijk lijkt te voelen waar het landt en echt voor haar eigen gewin haar verhalen deelt. Ze blijft ook steeds refereren naar haar boek ‘Broedparels’ ( :nauseated_face:) in reacties ‘als mensen er meer over willen weten’.

6 likes

Ze zegt letterlijk erbij ‘pin me er niet op vast maar ik heb van een vriendin gehoord die abortus heeft gedaan dat de zorgverlener zei dat wel 70% van de vrouwen ooit een abortus heeft gedaan’ ze brengt het dus helemaal niet als feit.

1 like

Maar als je een keer snel even googelt zie je dat het echt lariekoek moet zijn. Met zo’n platform heb je een verantwoordelijkheid, al helemaal met een onderwerp als abortus. Als je foutieve informatie verspreidt kan dat ook makkelijk de anti-abortus beweging voeden bijvoorbeeld. Dat is niet wat ze wil lijkt me.

Iemand sprak haar er ook op aan in de comments, met cijfers en onderbouwing en toen kwam ze met een of ander lul verhaal (echt een dom verhaal) dat het toch wel waar kan zijn dat 70% vrouwen in hun leven een abortus laat plegen, omdat 25% in hun leven abortus zouden plegen, wat mega onsamenhangend en totaal niet kloppend is. Echt niet snugger.

56 likes

Ik denk zelf dat ze had verwacht dat haar verhaal mega goed ontvangen zou worden en louter Hosanna reacties teweeg zou brengen.

Nu ze er behoorlijk (!) op wordt bekritiseerd probeert ze het gewoon super omslachtig goed te praten voor zichzelf. Ik denk ( en mag hopen) dat ze zich de volgende keer wel bedenkt voordat ze weer iets over dit onderwerp post.
70% is echt een idioot percentage.

11 likes

Helemaal eens hoor!

3 likes

Sowieso dat je niet eens denkt, 70% is bizar veel, misschien moet ik dit even checken voordat ik het met mijn duizenden volgers deel.

23 likes

Nee zij denkt juist 70 % is bizar veel, dat komt mooi uit in mijn verhaal

9 likes

Ja dit, dat is ZO een bizar hoog cijfer

2 likes

Dat is ongeveer hetzelfde cijfer als het aantal vrouwen dat het lukt zonder hulp/‘spontaan’ zwanger te worden. Dus dat wil dan zeggen dat 100% van alle vrouwen die spontaan zwanger kĂșnnen worden dat ook een keer ongepland worden Ă©n dan ook een abortus ondergaan. Echt goed verhaal wel :roll_eyes:

12 likes

Ik was stiekem een beetje nieuwsgierig hoe het nu gaat met de groene Kermit de kikker bank van Vera, en of ze hem nog hebben, maar in haar dagvlog komt ie gewoon voorbij.

Edit: ik zie nu dat ik in het verkeerde topic heb gepost. :confounded:

12 likes

Rooomy die zich afvraagt of ze vlekken ziet door de stress of door het feit dat ze zichzelf keihard herhaaldelijk op haar hoofd heeft geslagen in een episode.

Yiiiiikes

5 likes

Wat

11 likes

5 likes

Ik heb dit nog nooit gedaan bij mezelf maar ik kan het me wel voorstellen. Ik werd echt hélemaal gestoord van mijn huilbaby

15 likes

Ja ik weet niet wat er bij haar aan de hand is en oordelen is ook makkelijk, maar postpartum rage is wel echt een ding. Weet dus niet of zij een huilbaby heeft, maar het is niet voor niets dat er, althans dat is mijn ervaring, voor/tijdens de kraamweek aandacht is voor wat je moet doen als je gek wordt van je baby, want ik denk dat veel mensen het gevoel kennen dat je het wel uit wilt schreeuwen haast van hooouuu je koppppp. En ja shaken baby syndrom is niet voor niets een ding.

Maar goed ik weet dus helemaal niet wat er speelt bij haar verder. Maar liever dat ze zichzelf op haar kop slaat dan iemand anders.

15 likes

Maar dat bespreek je dan toch met je vrienden en vooral met je therapeut, en niet met je duizenden (als ze er zoveel heeft, geen idee, ken haar alleen van hier) volgers?

22 likes

Ja ze deelde ook iets dat ze heel veel meer te vertellen heeft maar om niet veroordeeld te willen worden dit wellicht gaat delen via een betaald iets of zo. Kan het niet meer zien nu maar zoiets was het.

4 likes