Mommybloggerstopic #10

Ja, ik snap best dat je als influencer ook de niet leuke dingen met je volgers deelt, “om authentiek te blijven”. Maar dit lijkt me toch een wat serieuzer issue, waar je professionele hulp bij nodig hebt en geen huis-tuin-en-keukenadvies van een willekeurige miep uit Schubbekutteveen die toevallig ooit eens op ‘volgen’ heeft geklikt

6 likes

Ik wist niet dat betalende mensen geen oordeel hebben. Fascinerend.

20 likes

Maar ze vraagt ook helemaal niet om advies aan haar volgers?

Ze gaat overigens ook naar een psycholoog.

7 likes

Rianne heeft 1 van haar honden (Harvey) weggedaan omdat er een incident is geweest tussen hem en haar zoontje

2 likes

Nee, klopt, ze vraagt om aandacht.

6 likes

Ik vind dit een nare ondertoon hebben.

15 likes

Ahh wat rottig zeg. Lijkt me echt een hele lastige, verdrietige situatie. Mijn hond kan ook niet met kinderen - en ik heb en wil zelf geen kinderen - maar ik begin steeds meer kinderen om me heen te krijgen en dat is echt wel super lastig ook. Verdrietig dat ze de hond weg hebben moeten doen.

3 likes

Oh, ik dacht niet dat het een ondertoon was, maar gewoon duidelijk :smile:

Als het echt zo erg is dat je jezelf zo hard op je hoofd slaat dat je vlekken ziet moet je dat niet op insta pleuren maar een oppas regelen en een extra afspraak bij je therapeut boeken. De enige reden om het op insta te zetten is aandacht vragen :woman_shrugging:t3:

13 likes

Wat een onzin! Ten eerste loopt ze toch ook bij een psycholoog ten tweede zijn postnatale problematiek zoals neerslachtigheid, depressie en rage vet normaal, maar worden vaak niet behandeld omdat vrouwen er niet (tijdig) mee naar de ha gaan. Er zit enorm veel schaamte op, en er wordt vet weinig over gedeeld, online en bij vrouwen onderling. Het is hartstikke goed dat hier wat meer openheid over komt.

Alleen omdat het Romy is wordt het afgedaan als “aandacht zoeken”.

26 likes

Ja daar heb je gelijk in, het was inderdaad overduidelijk dat je haar belachelijk maakt.

Je bent niet echt een girls girl he?

4 likes

Waar is Boeffie ook gebleven? Dat ging van “mijn eerste ware liefde” naar uit beeld? Ze heeft er ook niks over gedeeld.

3 likes

Ik lijk wel een fan ofzo maar haar hond is er gewoon nog? Zag vorige week een foto van hem. Volgens mij is hij wat vaker bij haar moeder. Dat mag toch, we mogen elkaar toch een beetje helpen in de kleine community die je om jezelf hebt verzameld?

Wat zijn jullie hard voor een moeder die het duidelijk zwaar heeft.

23 likes

Ja mee eens. Ik volg haar nu al wat langer en ze is echt helemaal niet zo’n ‘aandachttrekker’ als hoe ze hier vaak wordt neergezet (hoewel ik ook wel weer snap dat sommige dingen wel wat onnodig theatraal waren een paar jaar geleden).

5 likes

Ik vind haar vaak wel theatraal en een een aandachttrekker (denk aan: hoe moet men ooit boodschappen doen als je hond niet mee de Kruidvat in mag en de road to recovery van haar scooterongeluk) maar ik vind dat in dit geval niet van toepassing. Prima juist dat er meer aandacht is voor post partum mentale klachten. Ik zou het zelf wat anders aanpakken/verwoorden maar goed ik ben haar niet.

18 likes

Ik snap de irritatie naar haar toe soms wel maar in dit geval ábsoluut niet.

11 likes

Nou dat

4 likes

Als vinden dat je beter professionele hulp kunt zoeken voor serieuze problemen dan die gebruiken voor likes en engagement betekent dat je geen girl’s girl bent, dan ben ik dat inderdaad blijkbaar niet nee :woman_shrugging:t3:

En ik snap uiteraard dat het goed is dat er meer openheid is/komt over mentale/postnatale issues, maar imo niet op deze manier. Schrijf dan waardoor het komt, en hoe je hulp krijgt/kunt vinden (liefst met resources), niet alleen dat je jezelf zo hard hebt geslagen dat je vlekken ziet, daar heeft toch verder niemand wat aan.

11 likes

Een reactie zoals dit is in elk geval ook niet echt behulpzaam.

Maar Romy moet met resources komen, want anders is het niet goed genoeg? Come on, awareness hierover is goed. In welke vorm en maat ook. Ook in kleine “nutteloze” posts en mentions.

Oordelende opmerkingen, zoals die van jou, zijn juist het probleem en allerminst behulpzaam om meer openheid hierover te creëeren. Probeer het gewoon serieus te nemen, of in elk geval niet te bekritiseren.

11 likes

Ik zou het van iedereen bijzonder vinden, niet alleen van Romy.

4 likes

Ik heb de afgelopen dagen niet alle stories van Sanneke gezien, dus misschien is mijn vraag misplaatst. Maar waarom maakt Sanne zoveel problemen over bedrijven die haar om prijzen vragen en vervolgens niet met haar samenwerken? Het is toch niet zo raar dat men eerst offertes opvraagt en daarna een keuze maakt? Prijzen opvragen is toch vrijblijvend? Dat doen we toch eigenlijk allemaal als we een aankoop overwegen?

edit: Ze heeft het ook over liegen en “mensen op hun woord geloven”. Misschien heb ik iets gemist?

6 likes