Mommybloggerstopic #10

Of ze hadden gewoon geen zin in die afspraak en dit waren de smoezen :laughing:

6 likes

Ze gingen waarschijnlijk sowieso wel naar t strand die vrienden. Dus het zal geen enorm probleem geweest zijn.

2 likes

Ik erger me zo aan hoe Elise en Wout die jongens opvoeden joh, denk dat ik haar vlogs voortaan maar skip :sweat_smile:. Helemaal zo lacherig doen over dat de jongens continu op boevenpad zijn, maken tering veel herrie en daar gaan ze dan op in zo van hahaaaa ooooh boefjes wat zijn jullie aan het uitspoken? Ook dat een van die kinderen iets wil maar er wordt bijna gegeten, maakt hij het toch open en zegt ze helemaal lachend ohh haha heb je dat nou zelf toch open gemaakt?? Snoefjeee tooochhh.

Echt dit samen met het altijd te laat komen bij de opvang, ze die paas stal in Oostenrijk ofzo toen laten slopen maakt echt dat het lijkt alsof ze amper serieus corrigeren? Snap ook dat je corrigeren mss niet op beeld doet, maar die lacherige reactie krijgen ze hoe dan ook mee en draagt wel bij aan het gevoel dat ze hebben bij iets dat eigenlijk gewoon niet mag?

Denk soms echt dat ik een mega strenge moeder zou zijn want ik zie continu dingen in die vlogs waar ik veel strenger op zou zijn, zou gewoon niet willen dat mn kinderen van die losgeslagen projectielen zijn. Ze vertelde ergens met vita ook dat ze gek werd als ze alleen was met de tweeling en Coco, omdat als ze Coco zit te voeden de jongens weten dat ze dan niet kan ingrijpen en ze gaan smoezen van ‘wat zullen we gaan uitspoken wat niet mag?’ En zij dan dus roepen naar ze maar dat ze dan niet luisteren en daar lacht ze dan helemaal om van hahaaaa oooo zooo ontdeugend zijn ze hè hihaho.

21 likes

Zo dat huis van Kelly C. echt ruim. Soms vraag ik me af waar dat geld vandaan komt want zoveel volgers heeft ze niet toch. Ik kijk nooit op haar insta ofzo maargoed. Zit helemaal een sauna etc. bij ook.

1 like

Ik begrijp wat je zegt maarrrrrrr er is nog een groot verschil tussen zeggen wat je ZOU doen als je ooit moeder zou zijn en de dingen die je effectief DOET als je eenmaal moeder bent.
Ik riep ook altijd dat ik x of y nooit zou toelaten en helaas merk ik ondertussen dat ik veel minder principes heb dan ik op voorhand dacht :sweat_smile:

28 likes

Ik vrees van die gare coachings/KC club.

3 likes

Dat laatste hoor ik ook veel in mijn omgeving, niet alleen bij Elise. Kinderen hebben feilloos door dat je dan even niet in kunt grijpen en maken daar dan lekker misbruik van. Lastig om over te oordelen denk ik.

Verder, tja, wat had je verwacht? Ik vind haar zelf ook gewoon een verwende vrouw, dus op zich verbaasd het me niet dat zij er een losse opvoeding op na houden. Hebben ze waarschijnlijk zelf ook gehad.

3 likes

Dit zijn toch gewoon hele normale dingen die kinderen doen? Ik zou ook best wel kunnen lachen om stoute dingen. Om nou de opvoeding in twijfel te trekken omdat ze slechts een paar dingen op beeld laten zien vind ik nogal overdreven.

14 likes

Dat zou dan wel behoorlijk veel geld opleveren ja. Als je ziet waar ze vandaan komen (hun 1e huis). Maar haar man is nu ook fulltime influencer ofzo en die heeft volgens mij al helemaal weinig volgers. Goh de tijd dat kelly zich een army wife noemde hahahaha

2 likes

Dit. Ik was een veel strengere moeder voor ik effectief moeder werd.
Maar ik ben op zich ook niet zo’n strenge moeder

11 likes

Hmm ik vind het altijd lastig als een persoon die geen kinderen heeft, een mening heeft over iemands opvoeding. Ik ben een strenge moeder maar ook die van mij doen dingen die niet mogen. Godzijdank wel. Daar leren ze van. En na 100 ruzies op een dag, kies ik heel vaak ervoor om de strijd even niet aan te gaan.

11 likes

Ik ben helaas ook niet streng genoeg.
Volgens mij komt dat als soort onbewuste tegenreactie omdat ik zelf best wel streng/strikt ben opgevoed en graag sommige dingen anders wil doen. Echt elke dag zoeken naar een balans tussen begrip/erkenning tonen en toch begrenzen (en laat ons eerlijk zijn: soms willen we gewoon driftbui 3747273 van de dag vermijden en zijn we daarom net eeeeeven wat minder streng :rofl:)

12 likes

Je hoort ook heel vaak dat iemand van tevoren zegt, oh als ik moeder word, echt geen snoep de eerste jaren. Daar ga ik niet aan beginnen en al helemaal geen ipad! Ik ben zelf geen moeder maar ik vind die uitspraken altijd zo overdreven, de meerderheid houd zich er echt niet aan heb ik met eigen ogen gezien.

4 likes

Ja dit. En niet ieder kind is zo makkelijk te begrenzen en blabla.
Echt kinderen opvoeden was veel makkelijker voor ik het ook daadwerkelijk 24u op 7 dagen moest doen.

9 likes

Nee daarom houd ik ook maar wijselijk mn mond als het om die uitspraken gaat. Ik heb zelf heel veel opgepast vroeger en man, het is soms echt een uitdaging streng te blijven, je aan de opgestelde regels te houden. En daarbij sommige kinderen zijn gewoon zo lastig en eigenwijs :cry:

1 like

Ja is ook zo hoor! Maar vind het denk ik vooral wat iemand hierboven zei, dat Elise nogal verwend/verwaand over komt en het voelt alsof je dat terug ziet in die opvoeding.

Snap ook dat je wellicht denkt dingen anders te doen maar als het er op aan komt dat dat te optimistisch gedacht bleek. Ik kan kinderen gewoon heel irritant vinden en vind het nog irritanter als een irritant kind niet gecorrigeerd wordt maar toegelachen wordt en dat is soms wel een beetje de vibe die ik krijg van ze.

Verder zal ik er niets meer over zeggen want zelf geen kinderen en weet alleen hoe ik met mijn nichtje om ga qua ‘opvoeden’ dus ja. Vind overigens niet dat iemand zonder kinderen geen mening over opvoeden mag hebben of dat dat ‘not done’ zou zijn, maar goed dat is een andere discussie :sweat_smile:

8 likes

Ik heb ook het gevoel dat door de komst van aaaaaal die mommyinfluencers er zo wordt geoordeeld over de opvoedstijl. Is natuurlijk ook wel een logisch gevolg maar ik vind dat eigenlijk not done tenzij je echt dingen ziet wat een kind kwaad doet. We zien maar 5 procent ofzo.

3 likes

Eens. En laten we wel wezen; áls een van de mommys het kind stevig zou corrigeren én dat zou filmen zou iedereen daar weer een mening over hebben.

5 likes

Ik vind dit altijd zo jammer. Zelf ben ik moeder maar vraag ook wel eens advies aan kinderloze vriendinnen die wel bijvoorbeeld in het werkveld zitten of die erg dicht bij mij staan. Ik vind dat vaak ook nog wel eens fijner dan advies vragen aan mensen met kinderen. Dat je geen kinderen hebt betekent niet dat je geen verstand er van hebt

35 likes

Afgeleid zijn door een telefoon/camera en dan met een half oog je kind op een constructieve wijze proberen te corrigeren werkt ook gewoon niet. Als ik aan de telefoon zit en dit gebeurt met mijn peuterkind, kies ik ook wel eens gewoon voor de welbekende zucht…

4 likes