Mommybloggerstopic #10

Haha zo herkenbaar

Hahahaha suiker snuiven @grace

7 likes

Ik moet nu zo denken aan het dieet van 1 van mn oppaskinderen, hele leuke mensen maar wel echt oud zuid amsterdam kak. 1 had iets overgewicht. Dat leek vooral gewoon nou eenmaal in zn lichaamsbouw te zitten want hij kreeg niks meer of minder dan zn siblings. Ik werd er echt op gewezen dat als hij honger had hij droge brocolli mocht. Vond het echt zo zielig en extreem. Verder vond ik ze overgens hun kinderen heel vrij in de opvoeding maar echt, ik heb toen zelf vaak gedacht. Waar ligt mijn grens als hij huilt omdat hij zo’n honger heeft. Echt bah zo zielig vond ik dat.

4 likes

Er zit voor mij wel echt een wezenlijk verschil tussen ongezouten je mening geven over iemands opvoeding of dat je iemand gevraagd advies geeft.

Ik heb wel kinderen, ben wel strenger, en erger me vaak aan precies hetzelfde, te laks en alles weglachen wat Elise doet. En dan ook nog zeggen, ja ze hebben heus niet door dat ik ze dan niet kan corrigeren als ik zit te voeden, dat is niet bewust. Eehhh nouuuu wel hoor. Ze zijn uitgekookter dan je denkt. Ik vind ze vaak heel irritant als ik ze hoor in de vlogs. Ze klinken soms ook alsof ze wél expres dingen doen, zo van jaaa ik ga dat weeeeel doennnnnn mama, en dan denk ik ook
pfffff grijp in. Maar nee. Hihi haha snoefje

9 likes

Ja omschrijft idd precies waar mijn ergernis zat. Ligt blijkbaar niet aan het feit dat ik kinderloos ben :smiling_face_with_tear:

@Malija Wat betreft een mening vormen over hoe iemand met zijn/haar kinderen om gaat, het gaat om mensen die hun kinderen inzetten als verdienmodel en daarin ook veel delen over wat hun kinderen doen/zeggen. Dit zijn dingen die ze zelf delen, wellicht met de verwachting dat mensen denken ‘ahh hahaaa wat grappig zo’n ontdeugende tweeling’. Maar mensen mogen er toch ook iets anders van denken, als je het online slingert kun jij het wel delen met een bepaald gevoel of bepaalde gedachte maar dat wil niet zeggen dat anderen dat ook zo gaan zien. Dat ik er hier over kwam posten, ja volgens mij is dat waar dit hele topic voor bedoeld is en vol mee staat gezien de titel en verdere inhoud van dit topic?

4 likes

Mijn punt is meer dat je niet per se ouder hoeft te zijn om ergens iets van te vinden.

5 likes

Rondom Elise is dit denk ik mijn grootste ergernis, alles af doen met het zijn kinderen he. Tuurlijk zijn het kinderen en ja die zoeken grenzen en die gaan ook over die grenzen heen etc etc.
Maar als ze dan in het openbaar in een kerststal overhoop halen en je dat gaat filmen en dan zegt ja ach kan ik niks aan doen, ze zijn kinderen he, dat roept bij mij irritatie op. Want op zo een moment kan je ook niet filmen en je kinderen corrigeren en uit leggen dat iets niet mag. Zullen ze het dan nooit meer doen? Vast niet, want daar zijn het inderdaad kinderen voor, kijken hoe ver die grens ligt. Maar niks zeggen is ook niet de oplossing.

Meteen nog een disclaimer: Nee we weten niet wat er gezegd wordt als die telefoon of camera buiten beeld is.

En nee ik heb geen kinderen, maar heb wel een pedagogische achtergrond en weet daardoor dus wel goed dat kinderen prima weten wat wel en niet mag.

12 likes

Mijn reactie was vooral op ‘‘het zijn kleine kinderen’’, omdat ik Elise dat wel eens heb horen zeggen en niet specifiek op 1 situatie

En mijn laatste zin was misschien ietwat gepikeerd en niet perse naar jou gericht, maar meer in het algemeen omdat er ook gezegd wordt dat je zonder kinderen geen mening over kinderen kan hebben.

1 like

Selectief geheugen waarschijnlijk, hahaha

Ook daar hebben veel kinderen last van

2 likes

Ik vind het vrij ergerlijk als mensen zonder kinderen zo’n stellige mening innemen. Ondanks je pedagogische achtergrond. Allemaal leuk hoor maar een eigen kind brengt echt andere uitdagingen met zich mee.
Theoretische kennis is fijn om te hebben maar een eigen kind haalt zoveel gevoelens/ emoties bij jezelf naar boven.
Soms (vaak) lukt het niet om pedagogisch te reageren. Kinderen halen geregeld het bloed onder je nagels vandaan.
Ik had pre kinderen ook hele visies over opvoeding. Totdat ik een pittige zoon op de wereld zette. Hij is 4 en heeft bv nog nooit 1 hap groente, aardappels, rijst, pasta gegeten. Tsja van tevoren dacht ik altijd, geen gezeik rondom eten. Mijn kinderen eten wat ik ze voor zet. Helaas gefaald. Idem voor grenzen aangeven. Ik merk nu hoe lastig dat is. Want ik beland in dagenlange strijd en enorme driftbuien waar ik na 4 jaar niet altijd meer de energie voor heb.

33 likes

In het geval van die paasstal vind je dus dat @Mrs.Fraser niet mag oordelen omdat ze geen kinderen heeft? Die situatie was ronduit asociaal vanuit Elise. Bij mij wordt er echt wel een grens bereikt wanneer dingen gesloopt worden en ouders niet over gaan tot actie en ook nog eens de schuld buiten zichzelf leggen want pasen was allang voorbij

18 likes

Waar ik me meer over verbaasde in de vlog:
Ja buitenkleden zijn echt heel duur, minimaal 900 euro! En dat ze zo hard gezocht hebben, maar er is niks goedkopers.

Toevallig vorige week twee aangeschaft, en echt na een uurtje zoeken al heel veel opties voor veel minder geld. Wel een stuk duurder dan ik wilde, maar in die maat echt genoeg voor minder dan 300 euro.

Vervolgens: ze hebben een dagje een bootje gehuurd. ‘Ja we zijn nu aan het overwegen om een boot te kopen.’ Ehm, die dingen wel echt serieus duur😅.

Die verwendheid begint me ook wel echt wat tegen te staan. Echt zo ver van mijn bed show en ze doet alsof het niet zo veel voorstelt.

1 like

Jongens!!! Het was een paas stal

19 likes

Maar ik DENK dat je als moeder zijnde misschien soms je regels wijzigt/bijsteld. Ik heb wel eens een jonge baby op mn borst gedrukt gekregen met daarnaast een dreumes die ook nog ergens rondliep. Die moeder moest toen zelf snel weg en ze zei leg haar maar op je borst, dus ik dacht weer wat?! Maar gewoon op mn borst leggen.

Ik vind het lastig in te schatten altijd.

2 likes

Dit is echt verschrikkelijk, man o man. Mijn kinderen zijn af en toe best draken maar nog enigszins acceptabel, maar er komen af en toe kinderen spelen die echt 0,0 luisteten naar wat wel mag/niet mag, mijn jongste pesten, super brutaal zijn, etc. En het ergste is: mijn kind doet dat dan na en wordt echt zooo irritant. Dan is corrigeren echt heel lastig want dan heb je twee etters die elkaar opstoken. Probeer ik wel natuurlijk. Meestal gaan we zsm naar buiten zodat ze je huis niet afbreken. Het moeilijkste vind ik of dit iets is wat je met de ouders bespreekt of niet. Mijn kind zelf heeft er nl geen last van, die vindt het spelen/die kinderen hartstikke leuk

7 likes

Ik zou dus echt dat soort kinderen niet bij mij thuis willen uitnodigen😅

4 likes

Altijd als ik bij mn beste vriend ging spelen als klein kind maakten we limonade voor onszelf en voor zijn moeder deden we altijd hele vieze dingen door de limonade in een glas en dat gaven we haar dan :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:. Ik vond het altijd prachtig als ze dan heel hard moest hoesten. Snap ook niet dat ze er zo vaak intrapte maar oké.

Moest ik aan denken, zou mezelf als kind ook niet op bezoek willen hebben gehad.

17 likes

De kinderen die hier bij mijn dochter komen die ik als vervelend ervaar zijn vaak de kinderen die thuis juist heel strak worden gehouden en waar volgens mij een strenge opvoeding thuis op toepassing op is.

7 likes

Die ervaring heb ik ook, van die over-consequente ouders met hele strakke regeltjes (‘om 4 uur 1 klein snoepje’, ‘bij 3 kruisjes voor stout gedrag de ipad inleveren’)

10 likes

Nou er is ook 1 jongetje in de klas van m’n kind dat een vrije opvoeding krijgt en die is niet meer welkom hier :grinning:

7 likes