Jongens!!! Het was een paas stal
Maar ik DENK dat je als moeder zijnde misschien soms je regels wijzigt/bijsteld. Ik heb wel eens een jonge baby op mn borst gedrukt gekregen met daarnaast een dreumes die ook nog ergens rondliep. Die moeder moest toen zelf snel weg en ze zei leg haar maar op je borst, dus ik dacht weer wat?! Maar gewoon op mn borst leggen.
Ik vind het lastig in te schatten altijd.
Dit is echt verschrikkelijk, man o man. Mijn kinderen zijn af en toe best draken maar nog enigszins acceptabel, maar er komen af en toe kinderen spelen die echt 0,0 luisteten naar wat wel mag/niet mag, mijn jongste pesten, super brutaal zijn, etc. En het ergste is: mijn kind doet dat dan na en wordt echt zooo irritant. Dan is corrigeren echt heel lastig want dan heb je twee etters die elkaar opstoken. Probeer ik wel natuurlijk. Meestal gaan we zsm naar buiten zodat ze je huis niet afbreken. Het moeilijkste vind ik of dit iets is wat je met de ouders bespreekt of niet. Mijn kind zelf heeft er nl geen last van, die vindt het spelen/die kinderen hartstikke leuk
Ik zou dus echt dat soort kinderen niet bij mij thuis willen uitnodigenš
Altijd als ik bij mn beste vriend ging spelen als klein kind maakten we limonade voor onszelf en voor zijn moeder deden we altijd hele vieze dingen door de limonade in een glas en dat gaven we haar dan ![]()
![]()
. Ik vond het altijd prachtig als ze dan heel hard moest hoesten. Snap ook niet dat ze er zo vaak intrapte maar okƩ.
Moest ik aan denken, zou mezelf als kind ook niet op bezoek willen hebben gehad.
De kinderen die hier bij mijn dochter komen die ik als vervelend ervaar zijn vaak de kinderen die thuis juist heel strak worden gehouden en waar volgens mij een strenge opvoeding thuis op toepassing op is.
Die ervaring heb ik ook, van die over-consequente ouders met hele strakke regeltjes (āom 4 uur 1 klein snoepjeā, ābij 3 kruisjes voor stout gedrag de ipad inleverenā)
Nou er is ook 1 jongetje in de klas van mān kind dat een vrije opvoeding krijgt en die is niet meer welkom hier ![]()
Hahaha ja das het andere uiterste en kan mij voorstellen dat dat een zelfde uitwerking heeft ![]()
Ben wel benieuwd wat hij doet
Ja dat is idd het andere uiterste. Zelf denk ik een goede middenweg vinden.
Mijn beste vriendin en ik maakten vroeger altijd heksensoep. Dan vulden we een pan met water en gooiden we daar alle kruidenpotjes uit haar moeders kruidenrekje in hahaha echt zo kut, wil je 's avonds de bloemkool kruiden met nootmuskaat en de karbonade met peper en zout, is alles op (ok haar moeder had wel echt veel kruiden, dat maakte dit nog veel kutter natuurlijk)
Misschien vinden anderen het wel meevallen hoor maar ik vond het irritant. Steeds op de iPad willen en daarom zeuren, schreeuwen, op de bank springen en niet naar mij luisteren als ik aangeef dat ik iets niet of wel wil.
mijn moeder was altijd blij als ik bij andere kinderen ging spelen, want dan wist ze altijd dat ik lief was en luisterde in tegenstelling tot thuis.
Ik sloot mij altijd op in de badkamer en flikkerde alle schoonmaakmiddelen, wasmiddelen, shampoos etc in de badkuip. Of ik pakte velletjes toiletpapier en plakte die met tandpasta op de bakamertegels. Op een gegeven moment was mn moeder zo boos, dat ik niet meer met een vriendinnetje naar keizer kuzco in de bioscoop mocht
.
We hadden ook een telefoon boven die mijn ouders hadden weggehaald omdat ze torenhoge rekeningen hadden omdat ik allemaal prankcalls uithaalde en habbo credits kocht.
Maar bij andere mensen thuis deed ik dat soort dingen nooit ![]()
Klopt, kleine kinderen die op zoek zijn naar waar de grens ligt. Die ze helaas niet vinden. Want heeeejj hihahoā¦
ik vraag me altijd af wat een vrije opvoeding precies is?
Wordt dit kind dan nooit gecorrigeerd en gaan ze er van uit dat een kind zelfregulerend is?
En de dingen die je als voorbeeld geeft doet mijn kind ook geregeld ![]()
maar ik hoop wel enkel bij ons thuis en niet bij anderenā¦
hahahahaha wow
Omg haha kinderen kunnen echt monsters zijn. Ik had het creditcardnummer en alles van mn vader opgeschreven en ging dan van alles bestellen. Echt wat was ik denkende. Dat hij dat niet zou merken?!: dat schilderen/tekenen op muren durfde ik dan weer absoluut niet. Heb ook ooit samen met een vriendinnetje plas gedaan in een leeg parfumflesje. Totaal gestoord.
Goed bezig. ![]()
Ik zou eerder verwachten dat je het juist wel nodig hebt⦠Ik ben iig weer gesterkt in mijn overtuiging dat ik geen kinderen wil ![]()
Hahaha, ok, true. Maar godzijdank kun je ook gewoon seks hebben zonder dat er kinderen van komen