Mommybloggerstopic #10

Maar dan onderhandel je toch gewoon slecht? Neem dan een agency die dit voor je regelt.

Maar zoals ik het begreep vroegen merken (meerdere) naar een samenwerking gratis en als ze dan haar prijs noemde dan zeiden ze daar geen budget te voor hebben en werkte ze ineens samen met iemand anders die wel betaald kreeg.

5 likes

Ja gewoon, net als dat vrouwen minder betaald krijgen omdat ze gewoon slecht onderhandelen toch? :rolleyes: heel gewoon.

22 likes

Misschien kan ze dan gaan appen met Sarah Rebecca, die kan (of in elk geval kon, heb al even niet op haar insta gekeken) er ook wat van. Inclusief zichzelf jankend filmen enzo.

3 likes

Dat zeg ik niet. Maar in bepaalde branches werkt het allemaal toch net iets anders. Influencer is daar 1 van. Het is niet voor niets dat de meeste influencers een agent hebben die dit soort onderhandelingen voor ze doen.

Vind ik echt heel anders dan onderhandelen over ‘gewone’ werkzaamheden en dat vrouwen minder betaald krijgen. Want dat is simpelweg nooit ok.

1 like

Gewoon, een beetje solidair zijn en opkomen voor medevrouwen.

6 likes

Ik vind dit wel iets anders dan op de normale werkvloer. In dit geval zijn degenen die wel betaald krijgen ook vrouwen, dus het onderscheid zit hem dan wel echt in het niet goed onderhandelen

6 likes

Was er niet ooit een vrouwelijke influencer die niet/minimaal betaald kreeg voor een opdracht, en Kalvijn wel de volle mep?

6 likes

Was dit niet marketingvrouw?

4 likes

Die hebben toch ook een heel verschillend bereik?

3 likes

Ja tuurlijk is dit geen man-vrouw issue in dit geval maar allebei zijn een issue waarbij intransparantie en niet open en eerlijk zijn (vanuit bedrijf) een grote rol speelt speelt en het wel makkelijk gezegd is dat degene die aan het kortste eind trekt “gewoon slecht onderhandelt”

1 like

Ja en ik dacht ook nog in het kader van een campagne die precies ging over gelijke verloning oud?

10 likes

Hmmmja ok nou ja ik ben liever een people person dan denk ik? Ik neem het niet eerder op voor een vrouw dan voor een man, sorry.

8 likes

Dan is het alsnog raar om in een campagne over equal pay for women tegen een vrouwelijke influencer te zeggen dat er geen budget is om vervolgens een mannelijke influencer wel te betalen. Dat heeft niks met bereik te maken.

19 likes

Dom om te zeggen aangezien we in een wereld leven waarin vrouwenrechten constant onder druk staan en zoals hierboven ook al gezegd vrouwen standaard minder betaald krijgen voor hetzelfde werk. Het is hard nodig dat vrouwen elkaar supporten. Een man heeft dat veel minder hard nodig

27 likes

Maar dat was niet het onderwerp waar dit over werd gezegd he.

4 likes

Nou het was eerder dom om te zeggen omdat het off-topic is. My bad.

7 likes

Het lijkt me nuttiger en meer ‘supportive’ om aan te geven als mensen iets doms doen dan alleen maar blind ‘yass girl’ te roepen en geen enkele kritiek meer te uiten

4 likes

Maar hoe weet zij zeker dat een andere influencer er heel veel betaald voor heeft gekregen? Dat is een aanname?

4 likes

Ze geeft ook precies niet echt informatie. Dan krijg je dus speculatie.

5 likes

Welke topic moet ik zijn. Wil wel even meelezen. :grimacing:

4 likes