Mommybloggerstopic #10

En iedereen die deze mensen volgt of afentoe hate watched draagt net zo goed bij aan deze achterlijkheid

19 likes

Oh dat had ik niet verwacht want over hen hoor ik nooit commentaar. Top!

4 likes

Sommige ouders verdienen echt geen kinderen

6 likes

Sommige ouders verdienen kinderen, en sommige ouders verdienen aan hun kinderen…

12 likes

De verantwoordelijkheid voor het welzijn van de kinderen ligt bij de ouders. Maar inderdaad, niet naar die shows en de bioscoopfilms gaan, geen merch kopen en gewoon niet kijken. Mijn kind weet dat ze geen Bellinga’s of andere familievlogs mag kijken en waarom dat zo is.
Maar vooral hoop ik dat er nu toch echt regelgeving gaat komen voor deze praktijken zodat ouders gewoon controleerbaar aangepakt kunnen worden. Dat het geen ā€˜mening’ meer is maar ze zich gewoon aan een wet hebben te houden

33 likes

Een link in een telegramgroup met hitsige pedofielen en je hebt zo weer veel views binnen.

Maar niet kijken helpt wel iets ja.

5 likes

Ik vraag me af of het helpt als heeel veel mensen duimpjes omlaag geven en of het rapporteren op youtube?

2 likes

Wat goed, zou je willen delen hoe je dat hebt uitgelegd op het niveau van je kind?

11 likes

Dat denk ik niet. Negatieve aandacht is ook aandacht. En denk echt nog steeds dat ze meer ā€˜fans’ hebben dan mensen die dit verachtelijk vinden helaas.

4 likes

Ik leg thuis uit dat het voornamelijk reclame is wat die kinderen maken. Zij verdienen geld aan de kinderen die kijken en dingen kopen die zij aanbevelen. En omdat ze geen non-stop reclames mogen kijken mogen ze dus ook die filmpjes niet (vaak) kijken. Maar heel eerlijk Zoete Zusjes staat hier toch wel soms op nog

5 likes

Dat zal die ene vent wel doen ja want het boeit hem toch niet dat pedofielen naar z’n kinderen kijken want hij ziet gewoon een kind in zwemkleding :clown_face:

3 likes

Ik zat echt met verbazing naar die uitleg te luisteren… Ook dat het hem pas uitmaakt als men fysiek aan z’n kinderen zit. Ehhhh? Pardon?

7 likes

Mijn kind weet ook dat ze geen familievlogs mag kijken. Ik heb uitgelegd dat de kinderen in die filmpjes eigenlijk altijd aan het werk zijn en dat de ouders dus de kinderen gebruiken om geld te verdienen. En dat ik het daar niet mee eens ben.

Moet wel zeggen dat ze laatst een Zoete Zusjes boek mee had uit de bieb en dat ze daarna toch ook een of twee keer een filmpje van ze heeft gekeken. Omdat ze in die filmpjes tekenen/knutselen vond ik dat net wat minder erg, maar eigenlijk moet ik daar strenger in zijn.

10 likes

Ongelofelijk he, die man heeft zijn prioriteiten zo verkeerd en snapt het totaal niet.

Maar het is nou eenmaal zijn hobby om filmpjes te maken… dat jullie dat niet gewoon snappen

Ga dan kattenfilmpjes maken. Dat vindt tenminste (bijna) iedereen leuk.

1 like

Dat is het erge, het is niet zijn hobby, het is zijn baan. Zonder de kinderen in beeld zouden ze veel minder verdienen. Net als de Bellinga’s… geld als perverse prikkel om steeds meer grenzen over te gaan bij je kinderen. Zo zielig ook voor die kinderen, die weten heus wel dat zonder die filmpjes die papa en mama maken er geen geld is voor leuke dingen doen of dat grote huis.

Als ze er geen geld mee zouden verdienen zouden ze het nooit zo online zetten. De motivatie is puur geld verdienen, zo over de rug van hun kinderen. Ben benieuwd of die kinderen ooit iets van dat geld gaan terugzien.

6 likes

Blij dat er zo veel aandacht aan besteed wordt! Ik vind het wel jammer dat er bijna alleen over de extremen wordt gepraat, waardoor ik het vermoeden heb dat een hele hoop anderen (bollens, kellyc etc) zich niet aangesproken voelen, terwijl ze imo net zo kut zijn.

20 likes

Ja ik volg een speel(goed) account van een vrouw uit mijn buurt. Ze is helemaal van het houten speelgoed. Haar kinderen komen niet buitensporig veel in beeld maar weet wel hun namen (afwijkende naam)

In mijn sportschool worden zwemlessen gegeven. Ik zag dus een van haar kinderen zich omkleden met haar moeder erbij en dat kind vroeg de hele tijd om zijn ipad (ipv houten dieren). Maar vond ik toch een beetje vreemd dat ik dat jongetje dan ā€˜ken’ en hem dan zo zie. Kreeg er beetje raar gevoel van

12 likes

Het zijn meerdere gesprekken geweest, waarin we het gehad hebben over of kinderen mogen werken en wat zij er van zou vinden als er jaren aan videomateriaal van haar online staat wat iedereen kan bekijken en waar mensen ongefilterd commentaar op geven. Ik heb gezegd dat ik het niet oke vind wat die families doen, en dat ik niet wil dat we er naar kijken omdat het dan doorgaat omdat er geld aan verdient word. Wij zijn ook niet heilig hoor, want ze heeft ook een zoete zusjes moppenboek gekregen en paar jaar geleden. Maar we kijken en kopen niets van vlogfamilies. Er word ook zo veel drek voorbij in die vlogs, waarom zou mijn kind in vredesnaam naar het geklets van die vrouw over haar bevalling moeten kijken? Kijk dan maar Paardenpraat of Creachick ofzo :slight_smile:

7 likes