mama lotje is zo cringe geworden. Ik ken haar van vroeger, we komen uit dezelfde stad. Voor haar social media-carrière was ze echt anders
Ik vind bijv Julie&Camilla (uit Noorwegen) wel een goed voorbeeld, zij brengen hun kind echt niet meer in beeld en praten ook weinig over hem. Julie heeft ook een hele tijd niets gepost op social media, ook vanwege alle haat-comments. Zij hebben ook niet zijn naam en geb. datum gedeeld bijv.
Vertel vertel
Ja je hebt gelijk, die categorie is er ook nog. Influencers die hun kind niet herkenbaar in beeld brengen maar wel laten zien of vertellen dat je toch een heleboel over haar weet.
Misschien is dat toch wel inherent aan het vloggen van je leven? Ik heb de vlogs van Monica nooit gekeken en volgens mij vlogt ze nu ook niet meer maar van haar dochter weet ik vrij weinig (en zo hoort het ook). Ik weet dat ze een jaar of 6 is denk ik en op voetbal zit maar meer ook niet.
Vloggen is zoiets doms kan het niet gewoon in zn geheel verboden worden
Precies, en dan meteen zon “holier than thou” interview gaan lopen geven. Echt nul zelfreflectie die vrouw.
Dat ze niet meer in beeld kwam was toch omdat zoveel mensen aangaven dat het niet ok was? Hier op t forum ook veel ophef over geweest?
Ik geef zelf ook les en heb een TikTokaccount voor mijn leerlingen maar breng leerlingen nooit herkenbaar in beeld en film ook absoluut niet in de klas. Heb weleens in een klas gevraagd wat ze van docenten vinden die dus van die gesprekjes filmen en dat vinden ze dus echt verschrikkelijk. Echt veel kinderen gaven aan dat ze dan heel weinig zouden durven zeggen omdat ze bang zijn dat het dan ergens op TikTok als ludiek filmpje opduikt. Ze zeiden ook dat ze die docenten een beetje fake vinden omdat ze die leuke dingen precies zeggen als de camera loopt. Ik heb zelf geen kinderen maar zou het ook echt heel naar vinden als mijn kind zo’n docent zou hebben.
Je kan denken ‘Waarom kijk je dan überhaupt naar haar vlogs als je kijken naar die kinderen doodsaai vind?’
En als antwoord daarop: omdat ik haar al jaren volg en er nog steeds vlogs tussen zitten die wel leuk zijn om te kijken. Maar hele vlogs die alleen maar over de kids gaan die skip ik.
Ja precies dit. Ik durfde als kind al amper wat te zeggen, maar als ik een tiktokdocent had gehad toen, dan zou er al helemaal niks meer uitkomen
En toen ze het aankondigde werden er nog ff weet ik t hoeveel foto’s van Mila gepost als laatste keer.
Ik ben ook benieuwd hoe Bonnie dat straks gaat aanpakken.
Maar hoezo heb jij een TikTok account voor je leerlingen? Ik snap dit echt niet.
Ik maak gewoon day in the life slideshows met foto’s van m’n dag, maar daar staan leerlingen dus niet herkenbaar op.
Ik heb een account waar leerlingen mij op kunnen volgen zodat ze mijn persoonlijke account niet hoeven te volgen. Is niet heel ingewikkeld.
Waarom zou je dat hebben? Je kan toch ook af en toe vertellen hoe je weekend/dag is? Of waarom zou je dat überhaupt willen?
Dus ze staan er wel op? Hoe onherkenbaar zijn ze?
Omdat ik het leuk vind om te delen en mijn leerlingen het leuk vinden om het te zien. Denk dat je volgens deze redenering heel veel dingen niet hoeft te doen, haha.
Ze staan er meestal niet op, 1 keer alleen met hun achterhoofd.
Ik weet nienke plas nog, die toen een keer wat naars had meegemaakt nav dat ze een plaatje had gepost van de jongste met een hele debiele tekst erbij. Toen zoveel commentaar op gekregen, daarna had ze de kinderen volledig uit beeld in de vlogs. Ik snap niet wat voor haar de reden is geweest dat die kinderen weer volledig zichtbaar zijn. Geld? Views? Zieke redenen toch.
Ik kende iemand die die ouders kent, en om De Zoete Zusjes zit een heel goedlopend bedrijf heen. De ouders houden vol dat de kinderen het zelf heel leuk vinden, maar hoe makkelijk kan je als kind ‘nee’ zeggen als het hele inkomen van het gezin op jouw schouders ligt?
En nu zijn die kinderen wat ouder en krijgen ze een soort masker op in de filmpjes, dat vind ik zo mogelijk nog enger.