Mommybloggerstopic #10

Ik kijk het nu maar ik vind dat kinderpanel wel heel ongemakkelijk om haar te kijken, was dat nodig? “Wat zouden jullie ervan vinden om kankerflikker genoemd te worden?” :grinning::grinning:

Voegt echt helemaal niks toe imo en nu zitten we alsnog naar kleine kinderen te kijken terwijl dat niet nodig is. Maar misschien zien jullie dat anders?

71 likes

Ja vond het ook onnodig! Helemaal met je eens.

19 likes

Hahaha die Koetlife man is wel echt vrij zwak begaafd

“Ja Ali B is natuurlijk de knuffelmarrokaan, nu wel minder door jou, maar mijn zoon zit dus in een rolstoel en die is nu wel populair door de vlogs”.

15 likes

Hoe denken jullie over van die vloggende en tiktokkende docenten? Ik moest daar tijdens de boos aflevering aandenken. Die filmen de kinderen (meestal onherkenbaar) ook om aan te verdienen

26 likes

Nekschot

26 likes

Fucking irritant

42 likes

Zouden mijn kinderen ook niet op mogen, ook niet met blur/achterkant/hartjes over het hoofd. Ik weet heus wel dat niet alles onder controle te houden is, maar het is een principekwestie. Ik vind het intens kut om kinderen in te zetten voor je eigen gewin.

27 likes

Dat vind ik eigenlijk nog erger dan die familievlogs. Geld verdienen aan de kinderen van een ander.

17 likes

Door jou verhaal moet ik denken aan een aantal jaar terug. Mijn ouders hebben in mijn vroege jeugd (eind 80’s / begin 90’s) veel gefilmd.

Toen ik al ver in mijn volwassen leven was vertelden ze dat ze een keer met vrienden naar wat van die filmpjes hadden gekeken. Niets schokkends, waarschijnlijk iets dat we op de sloot aan het schaatsen waren ofzo.

Ik weet dat ik dat dus al ergens toch een beetje ongemakkelijk vond ofzo. Totaal niet boeiende beelden, maar toch voelde het alsof ze iets dat privé was hadden gedeeld.

Hoe moet dit dan later voor die kinderen zijn als het voor letterlijk iedereen op het internet staat.

10 likes

Dat mag van mij ook echt verboden worden. Zou echt niet willen dat mijn kind bij een vloggende juf/ meester in de klas zit. Lijkt me ook niets toevoegen aan de ontwikkeling van de kinderen.

33 likes

Heel raar. Komt ook echt niet in mij op om dat te doen. Je bent dan echt met jezelf bezig ipv je leerlingen. Het voegt ook echt niks toe

15 likes

Naast dat het sowieso heel lame is (ga gewoon lesgeven) zijn die filmpjes meestal ook zooooooo cringe

21 likes

Ik was niet zo thuis in de familievlogs. Dacht daarbij meer aan bijvoorbeeld mascha haar dagelijkse vlogs, waar haar dochter soms te horen is op audio of op de rug te zien is. Maar heb met verbazing zitten kijken naar de aflevering.

Hoor ik ook nog een van die vader zeggen dat hij het leuk vind om filmpjes te maken. Dus dan gaat het om wat hij wil. Dat vond ik een scherpe opmerking van Tim. Schrok ook van de lauwe reactie op de vraag wat de visie was op mensen met verkeerde bijbedoelingen. Dan zie je het gezin dat je vormt toch alleen nog maar een verdienmodel? Dit zou voor mij echt een reden zijn in een lange lijst om hier niet aan mee te werken.

2 likes

Jaa als mijn dochter paw patrol kijkt dan moet ik daarna altijd de hele dag aanhoren dat ze dat wil kijken. Vreselijk, dus dat probeer ik ook echt te vermijden en als ze het dan even niet kijkt vergeet ze het ook. Op Disney mag ze altijd iets van me uitzoeken, vast ook niet allemaal perfect maar alles beter dan paw patrol hier thuis.

6 likes

Mijn vriend van 40 heeft ook een issue met z’n ogen vanwege te veel dichtbij achter een scherm, maar ja hij is ook it’er. Misschien moet ‘ie tegen z’n baas zeggen dat ‘ie elke dag twee uur moet buitenspelen haha. Het zijn dus niet alleen kinderen maar ook wijzelf :joy: was toch ook laatst in het nieuws dat één van de prinsessen ook zo’n issue met haar ogen had? Dus sja, we zijn allemaal niet perfect en zitten met onze snufferd te lang dichtbij onze schermpjes/boeken/tekenblaadjes :see_no_evil:

9 likes

@Borrelnootjes inderdaad, al snap ik wel dat ze in deze aflevering de meest extreme families voorbij laten komen. Maar letterlijk iedere momfluencer verdient geld aan haar kind(eren). Kijk naar types zoals Nienke Plas, de Huismuts, etc. Mamalotje of hoe ze nu ook heet vind ik ook zo vreselijk, je hele jeugd incl. de scheiding van je ouders en hoe iedereen dat beleefd heeft zal maar tot in detail online beschreven staan. Maar nee alles onder het mom van ‘ik deel gewoon het echte rauwe leven’.

En ook als je het gezicht van je kind afschermt, maar ondertussen wel allerlei privé info post en je kind voor campagnes inzet ben je niet ineens heilig. Daarom vond ik het ook vrij hypocriet dat een Dee bijvoorbeeld onder de video van Boos reageerde. Je zit misschien niet op niveau Bellinga, maar kijk ook ff kritisch naar jezelf.

Ik volg niemand (ik vind ook echt dat je aan dit hele probleem bijdraagt als je dat wel doet) maar ik heb dus al heel vaak een kritische reactie achtergelaten omdat dit onderwerp me best wel hoog zit en het is zo zinloos. Of je wordt direct geblokt, of je reactie wordt verwijderd of je krijgt een antwoord als: de kinderen vinden het zelf heel leuk :wink: En daarnaast krijg je ook altijd nog zo’n heel leger aan sneue volgers over je heen.

Maar nu ben ik dus een paar heel ander type accounts gaan ontvolgen die steeds meer hun kind gingen inzetten voor spon. Zo’n pagina die leuke uitjes tipt waar dan ineens een kind van vier verplicht z’n spon jas moet showen in een filmpje. En door die populaire Zeeman Instagram ben ik geblokt. Die liet haar dochter de nieuwste badmode showen en toen iemand anders reageerde met: kijk uit met dit soort beelden online, was die reactie ineens weg. Toen ik vroeg of die reactie weg was gehaald werd ik binnen 5 minuten geblokt.

Als de juf van mijn kind zou gaan vloggen zou ik trouwens echt naar de directie stappen, snap überhaupt niet dat dit is toegestaan op scholen, rot op.

22 likes

Voor mijn gevoel heb je grofweg 4 categorieën:

1 Influencers met een kind of kinderen die hun leven online delen waarin je ook af en toe hun kind(eren) onherkenbaar voorbij ziet komen omdat die nou eenmaal ook bij hun leven horen. Bijv. Monica Geuze

2 Influencers zoals bij 1 maar waarbij het kind (of de kinderen) wel herkenbaar in beeld komt. Ik heb hier zo snel even geen concreet voorbeeld bij maar volgens mij zijn die er ook.

3 Influencers waarbij de content ook om het gezinsleven draait en kinderen soms ook worden ingezet voor spon. Denk aan Michelle Bollen.

4 Influencers waarbij de kinderen actief worden ingezet en als het ware zelf de influencers/content zijn zoals de Bellinga’s.

Ik vind categorie 1 zelf wel acceptabel en vanaf daar vind ik het een glijdende schaal naar pure ellende worden.

12 likes

Ik erger me sowieso kapot aan docenten die zo hun best doen om populair te zijn, en zo zijn al die TikTok-types. Alsof ze zelf de middelbare school nog niet ontgroeid zijn, waar is hier de volwassene in het lokaal??

13 likes

Teske valt wel onder categorie 2 toch

3 likes

Nou 3 vind ik wel. Zij gebruikt haar kinderen ook voor spon toch?

5 likes