@Borrelnootjes inderdaad, al snap ik wel dat ze in deze aflevering de meest extreme families voorbij laten komen. Maar letterlijk iedere momfluencer verdient geld aan haar kind(eren). Kijk naar types zoals Nienke Plas, de Huismuts, etc. Mamalotje of hoe ze nu ook heet vind ik ook zo vreselijk, je hele jeugd incl. de scheiding van je ouders en hoe iedereen dat beleefd heeft zal maar tot in detail online beschreven staan. Maar nee alles onder het mom van ‘ik deel gewoon het echte rauwe leven’.
En ook als je het gezicht van je kind afschermt, maar ondertussen wel allerlei privé info post en je kind voor campagnes inzet ben je niet ineens heilig. Daarom vond ik het ook vrij hypocriet dat een Dee bijvoorbeeld onder de video van Boos reageerde. Je zit misschien niet op niveau Bellinga, maar kijk ook ff kritisch naar jezelf.
Ik volg niemand (ik vind ook echt dat je aan dit hele probleem bijdraagt als je dat wel doet) maar ik heb dus al heel vaak een kritische reactie achtergelaten omdat dit onderwerp me best wel hoog zit en het is zo zinloos. Of je wordt direct geblokt, of je reactie wordt verwijderd of je krijgt een antwoord als: de kinderen vinden het zelf heel leuk
En daarnaast krijg je ook altijd nog zo’n heel leger aan sneue volgers over je heen.
Maar nu ben ik dus een paar heel ander type accounts gaan ontvolgen die steeds meer hun kind gingen inzetten voor spon. Zo’n pagina die leuke uitjes tipt waar dan ineens een kind van vier verplicht z’n spon jas moet showen in een filmpje. En door die populaire Zeeman Instagram ben ik geblokt. Die liet haar dochter de nieuwste badmode showen en toen iemand anders reageerde met: kijk uit met dit soort beelden online, was die reactie ineens weg. Toen ik vroeg of die reactie weg was gehaald werd ik binnen 5 minuten geblokt.
Als de juf van mijn kind zou gaan vloggen zou ik trouwens echt naar de directie stappen, snap überhaupt niet dat dit is toegestaan op scholen, rot op.