Mommybloggerstopic #10

Maar waarom is dat beter? Het is toch normaal als een kind ergens ‘fan’ van is en veel over praat.
Bij mij was dat vroeger Cartoon Network en Totally Spies.

3 likes

Nou ja ze praat er niet echt over het is meer de hele dag door zeuren dat ze paw patrol wil kijken. En daarna hysterisch als je de tv uit doet. Bij andere programma’s heeft ze dat niet. Ik weet niet, ze is net 3, ik vind het verschil nogal groot als ik haar dat of iets anders laat kijken. Daarom liever iets anders, is volgens mij voor ons allemaal leuker :see_no_evil:

6 likes

O geen idee ik kijk haar video’s niet

2 likes

Omdat de programma’s van nu van een heel ander kaliber vergeleken met vroeger zoals totally spies. Extreem felle kleuren om het brein van kids te triggeren. Hele snelle wisselingen van frameshots om hun focus te houden. Programma’s worden letterlijk gemaakt om het verslavend te maken voor kids.

10 likes

Ja als je het hebt over iets als Coco Melon dan begrijp ik het wel. Daar wordt echt met test peuter/kleuters de inhoud van het programma dusdanig aangepast dat het zo verslavend mogelijk is.

Persoonlijk vind ik Paw Patrol niet zo heel erg hysterisch/flashy.

Dat gezegd hebbende mag van mij iedere ouder zelf weten wat ze wel niet verbieden. Bij ons komt Peppa Big er niet in :stuck_out_tongue:

4 likes

2 zou ook kunnen zijn als je je kind onherkenbaar in beeld brengen maar wel wel veel er over delen dus alsnog geen privacy. Sarah Rebecca doet dit, meestal ook zo’n sticker in het gezicht waarbij je nog redelijk wat van het gezichtje kan zien.

9 likes

Ik kijk eigenlijk alleen haar video’s in de categorie momfluencers en vraag me af of ik dat zou moeten doen. Sindskort brengt ze haar kinderen niet herkenbaar meer in beeld (de jongste volgens mij binnenkort niet meer). Ze lijkt ze bewust van wat verstandig is om te delen over de kinderen en filmt ze alleen als ze gewoon schattig aan het spelen zijn oid. Nooit huilend of verhalen over poepluiers en zo. Ik volg haar ook niet om haar kinderen, maar om haar eigen leven als moeder en de manier van opvoeden. Maar strikt genomen verdiend ze natuurlijk ook geld vanwege haar kinderen.

2 likes

En er is áltijd weer een nieuw of ander filmpje te zien en de mogelijkheden/keuzes zijn eindeloos. Call me a geitenwollensokken trut maar troep op schermen voor kinderen is mijn heuvel. Ik vind het echt rampzalig.

31 likes

Ik zie ook wel eens influencers voorbij komen die hun kinderen onherkenbaar in beeld brengen dus met smiley op hoofd of alleen achterhoofd maar dan toch spon doen van een babymerk met kind onherkenbaar erbij. Dat vind ik ook zo dubbel.

6 likes

Same!

7 likes

Paw patrol is niet beter dan cocainemelon hoor

8 likes

SR deelde echt alles van die meiden. Incl filmpjes van huilende babys en driftbuien en andere privacy zaken van de kinderen. En ze kan het nu ook niet laten, vaak genoeg herkenbaar met halve of geen sticker in beeld en privé info erbij

15 likes

En dan heb je thuis de boel behoorlijk schermvrij maar eenmaal op school zitten ze de godgansedag bij dat Digibord👍🏻

9 likes

Dit is toch echt appels met peren vergelijken?:joy:

7 likes

Nee?

4 likes

T gaat er volgens mij meer om dat je zon ding heel dicht bij je neus hebt. Dus voor je ogen dat het beter is dat je ook in de verte moet kijken en daartussen afwisselt.

5 likes

Volgens mij lopen er twee discussies over schermen door elkaar. Sowieso een beetje off-topic vrees ik

3 likes

Dus om het terug te brengen bij het onderwerp verpest je met Paw Patrol tenminste alleen je eigen kind en draag je in ieder geval niet bij aan de uitbuiting van influencerkinderen.

7 likes

Ik vind dit echt extreem bij Mascha. Die doet super moraal verheven om Mila vanaf een bepaalde leeftijd niet meer herkenbaar te filmen, maar toen ik nog de vlogs keek wist ik zoveel van dat meisje. Wat ze eet, wat ze graag doet of mee speelt, of ze ziek is, etc. Hun/haar leven wordt elke dag in beeld gebracht. En je hoorde haar wel ook heel vaak praten. Vind het echt ook zo fout. Het is zo makkelijk te achterhalen ook waar ze wonen als je wil. Haar recht op privacy is ook gewoon totaal en volledig geschonden, ook al komt ze niet met gezicht en al in beeld.

68 likes

Weet jij waar een digibord voor gebruikt wordt? Of blèr je maar wat

17 likes