Je moet een keer luisteren naar die achtergrondgeluiden als ze in actie komen: HEY HEY HEY HEY HEY Echt zo bizar.
Nou die digiborden worden vaak gebruikt om tijdens eten even een filmpje te kijken.
Gelukkig bij onze school niet meer nadat ouders er over klaagden maar ik hoor het echt veel om me heen dat tijdens de overblijf een filmpje aan staat.
Misschien herinner ik het me verkeerd, maar voor mijn gevoel was de keuze om Mila niet meer herkenbaar in beeld te brengen ook niet iets wat ze zelf heel graag wilden? Ze hebben daar nog best lang over getwijfeld, dacht ik? Ik dacht dat ze best wat commentaar kregen en toen zelf de arbitraire grens van 1 jaar bedacht hebben, maar correct my if Iām wrong.
En alsof je nu inderdaad nog steeds niet veel over dat kind weet? Ik zou ze misschien niet direct herkennen op straat, maar je weet nog steeds mega veel persoonlijke details over een kind van iemand anders.
En laten we Kelly niet vergeten. Jaren lang de influencer die haar kinderen niet herkenbaar in beeld bracht (in een tijd waar iedereen dit nog wel deed) ze kwam er achter dat ze er veel geld mee kon verdienen en toen kwamen haar kinderen ineens toch in beeld
Dat is niet de godganse dag
Sowieso snap ik niet hoe anderen een hele vlog naar kinderen die niet van jezelf zijn kunnen kijken. Begrijp me niet verkeerd, ik vind een vlog waarin je naar een spelend kind zit te kijken echt doodsaai en spoel dan door of ik zet het af. Zoe Sugg heeft daar ook een handje van, die heeft twee dochtertjes die ze gewoon volop filmen en dan zit je makkelijk een kwartier naar die kinderen te kijken hoe ze spelen, eten, slapen etc.
Ik begrijp ābegrijp me niet verkeerdā hier niet. Je tweede zin is een vervolg op de eerste. Wat moet ik niet verkeerd opvatten?
mama lotje is zo cringe geworden. Ik ken haar van vroeger, we komen uit dezelfde stad. Voor haar social media-carriĆØre was ze echt anders
Ik vind bijv Julie&Camilla (uit Noorwegen) wel een goed voorbeeld, zij brengen hun kind echt niet meer in beeld en praten ook weinig over hem. Julie heeft ook een hele tijd niets gepost op social media, ook vanwege alle haat-comments. Zij hebben ook niet zijn naam en geb. datum gedeeld bijv.
Vertel vertel
Ja je hebt gelijk, die categorie is er ook nog. Influencers die hun kind niet herkenbaar in beeld brengen maar wel laten zien of vertellen dat je toch een heleboel over haar weet.
Misschien is dat toch wel inherent aan het vloggen van je leven? Ik heb de vlogs van Monica nooit gekeken en volgens mij vlogt ze nu ook niet meer maar van haar dochter weet ik vrij weinig (en zo hoort het ook). Ik weet dat ze een jaar of 6 is denk ik en op voetbal zit maar meer ook niet.
Vloggen is zoiets doms kan het niet gewoon in zn geheel verboden worden
Precies, en dan meteen zon āholier than thouā interview gaan lopen geven. Echt nul zelfreflectie die vrouw.
Dit inderdaad, maar echt heel veel influencers doen dit en lijken niet te beseffen dat dat ook allemaal persoonlijke info is. Het gaat niet alleen om beeldmateriaal en een geboortedatum. Kun je nog wel een hartje over hun gezicht plaatsen, (Sarah Rebecca doet dit ook altijd zo halfbakken) als je een hele analyse van de tantrum of de tekeningen van je kind plaatst ben je alsnog fout bezig. Zolang je je content op je kinderen baseert ben je gewoon een momfluencer en verdien je eraan.
Dat ze niet meer in beeld kwam was toch omdat zoveel mensen aangaven dat het niet ok was? Hier op t forum ook veel ophef over geweest?
Ik geef zelf ook les en heb een TikTokaccount voor mijn leerlingen maar breng leerlingen nooit herkenbaar in beeld en film ook absoluut niet in de klas. Heb weleens in een klas gevraagd wat ze van docenten vinden die dus van die gesprekjes filmen en dat vinden ze dus echt verschrikkelijk. Echt veel kinderen gaven aan dat ze dan heel weinig zouden durven zeggen omdat ze bang zijn dat het dan ergens op TikTok als ludiek filmpje opduikt. Ze zeiden ook dat ze die docenten een beetje fake vinden omdat ze die leuke dingen precies zeggen als de camera loopt. Ik heb zelf geen kinderen maar zou het ook echt heel naar vinden als mijn kind zoān docent zou hebben.
Je kan denken āWaarom kijk je dan überhaupt naar haar vlogs als je kijken naar die kinderen doodsaai vind?ā
En als antwoord daarop: omdat ik haar al jaren volg en er nog steeds vlogs tussen zitten die wel leuk zijn om te kijken. Maar hele vlogs die alleen maar over de kids gaan die skip ik.
Ja precies dit. Ik durfde als kind al amper wat te zeggen, maar als ik een tiktokdocent had gehad toen, dan zou er al helemaal niks meer uitkomen
En toen ze het aankondigde werden er nog ff weet ik t hoeveel fotoās van Mila gepost als laatste keer.
Ik ben ook benieuwd hoe Bonnie dat straks gaat aanpakken.
Hoe werkt dit?