Mommybloggerstopic #10

Ja betwijfelde het wel een deel, maar mijn schoonzusje moest haar honden zsm laten helpen om te voorkomen dat ze zonder registratie pups kreeg. En ze mochten absoluut geen labrador en poedel fokken, want zou niet hetzelfde worden (duh). Maar kan ook een erg betrokken fokker zijn geweest.

Wat @JustinBieber ook aangeeft. Die regels had zij ook

3 likes

Labradoodles zijn toch juist “makkelijke” honden? Komen toch ook heel vaak als hulphonden (ptss/blindegeleidehond) voor?

Dan neem ik aan dat het goed te trainen en niet bijzonder gedragsmatige honden zijn toch :sweat_smile:
Edit: ik denk bij een hond die daar voor geschikt is dus juist aan een zachtaardige hulpvaardige en goed te trainen hond haha

3 likes

Iedere hond kan makkelijk/moeilijk zijn

6 likes

Ja tuurlijk,
Maar het ras in z’n algemeen lijkt me dan toch zachtaardig/makkelijk te trainen als het daar zo geschikt voor is zegmaar

3 likes

Het zijn honden die heel veel energie hebben en die daardoor echt vermaakt moeten worden. Anders kunnen ze heel negatief gedrag laten zien. En ja veel mensen nemen een hond die minimaal wordt uitgelaten nauwelijks wordt getraind etc
Wat je er in stopt krijg je terug

4 likes

Huh ik dacht dat mensen een labradoodle juist namen omdat ze “hypoallergeen” zijn?

11 likes

Ze hebben ook een labrador gehad.
Lijken ook makkelijke honden maar zijn ook enorm energievol en eigenwijs.
Dus ze weten vast wel waar ze aan beginnen

5 likes

Honden zijn nooit hypoallergeen.

10 likes

Ja vandaar m’n aanhalingstekens uiteraard. Ik dacht alleen dat de reden dat mensen er zoveel geld aan uitgeven ook was dat ze er veel minder allergieklachten van hebben dan van andere honden, maar ik weet echt niks van honden verder haha

8 likes

Mensen met een allergie reageren vrijwel niet op een Australian labradoodle. Als je een goede fokker hebt, mag je dit ook komen testen.

5 likes

Check dit eerst maar even bij een allergoloog voordat je onzin verspreidt over het internet :smiley:

7 likes

Ja of die mensen hebben gewoon geen allergie :sweat_smile: ik zeg overigens niet iedereen he, dat wordt ook niet verkondigd.

3 likes

Volgens mij gaat het er meer om dat sommige honden nauwelijks haaruitval hebben en dat mensen met een allergie vaak op die haren reageren. Dus dat zal vast schelen in de allergie. Ik pas wel eens op honden van vrienden/familie en bij de toy poedel heb ik inderdaad nooit haren in huis en bij andere honden eigenlijk altijd wel.

4 likes

Laatst nog nascholing van een allergoloog gehad online o.a. over hypo-allergene honden, die niet bestaan.

Die allergoloog zei: feit dat mensen er beter tegen kunnen komt vooral door het prijskaartje; ze wĂ­llen dat ze er niet op reageren. :sweat_smile:

26 likes

Gaat met name om de huidschilfers inderdaad. Die verliezen ze minder. Maar je kunt ook allergisch zijn voor speeksel of urine. Dus de reactie is minder waars
 Maar goed ik ben idd geen allergoloog en heb geen honden allergie. Als je mega allergisch bent kun je beter geen hond nemen.

Edit: @Krabsalade ja ik denk idd dat ze er dan niet op willen reageren haha. Want ken een paar met ‘honden allergie’ en labradoode
Nouja thanks voor het delen.

5 likes

Haha ja dan zou ik ook gewoon geen hond nemen inderdaad

5 likes

Ja sorry maar als je er eigenlijk geen verstand van hebt
 waarom praat je dan anderen na? Allergieen zijn letterlijk mijn werk.

8 likes

Haha sorry maar dit weet ik toch niet. Ga toch ook niet tegen je in of wel? Ik zeg dan hebben die mensen geen honden allergie. Want zoals ik hierboven zei, ken mensen met allergie en labradoodle. Het is waarschijnlijk een hardnekkig fabel dan.

11 likes

Op zich doet het er niet toe wat je gesprekspartner precies doet, is gewoon niet handig om zaken te beweren die echt gewoon helemaal niet kloppen.

8 likes

Ja alleen wist ik tot net niet dat het niet klopte omg.

13 likes