Ja tuurlijk,
Maar het ras in z’n algemeen lijkt me dan toch zachtaardig/makkelijk te trainen als het daar zo geschikt voor is zegmaar
Het zijn honden die heel veel energie hebben en die daardoor echt vermaakt moeten worden. Anders kunnen ze heel negatief gedrag laten zien. En ja veel mensen nemen een hond die minimaal wordt uitgelaten nauwelijks wordt getraind etc
Wat je er in stopt krijg je terug
Huh ik dacht dat mensen een labradoodle juist namen omdat ze “hypoallergeen” zijn?
Ze hebben ook een labrador gehad.
Lijken ook makkelijke honden maar zijn ook enorm energievol en eigenwijs.
Dus ze weten vast wel waar ze aan beginnen
Honden zijn nooit hypoallergeen.
Ja vandaar m’n aanhalingstekens uiteraard. Ik dacht alleen dat de reden dat mensen er zoveel geld aan uitgeven ook was dat ze er veel minder allergieklachten van hebben dan van andere honden, maar ik weet echt niks van honden verder haha
Mensen met een allergie reageren vrijwel niet op een Australian labradoodle. Als je een goede fokker hebt, mag je dit ook komen testen.
Check dit eerst maar even bij een allergoloog voordat je onzin verspreidt over het internet ![]()
Ja of die mensen hebben gewoon geen allergie
ik zeg overigens niet iedereen he, dat wordt ook niet verkondigd.
Volgens mij gaat het er meer om dat sommige honden nauwelijks haaruitval hebben en dat mensen met een allergie vaak op die haren reageren. Dus dat zal vast schelen in de allergie. Ik pas wel eens op honden van vrienden/familie en bij de toy poedel heb ik inderdaad nooit haren in huis en bij andere honden eigenlijk altijd wel.
Laatst nog nascholing van een allergoloog gehad online o.a. over hypo-allergene honden, die niet bestaan.
Die allergoloog zei: feit dat mensen er beter tegen kunnen komt vooral door het prijskaartje; ze wíllen dat ze er niet op reageren. ![]()
Gaat met name om de huidschilfers inderdaad. Die verliezen ze minder. Maar je kunt ook allergisch zijn voor speeksel of urine. Dus de reactie is minder waars… Maar goed ik ben idd geen allergoloog en heb geen honden allergie. Als je mega allergisch bent kun je beter geen hond nemen.
Edit: @Krabsalade ja ik denk idd dat ze er dan niet op willen reageren haha. Want ken een paar met ‘honden allergie’ en labradoode
Nouja thanks voor het delen.
Haha ja dan zou ik ook gewoon geen hond nemen inderdaad
Ja sorry maar als je er eigenlijk geen verstand van hebt… waarom praat je dan anderen na? Allergieen zijn letterlijk mijn werk.
Haha sorry maar dit weet ik toch niet. Ga toch ook niet tegen je in of wel? Ik zeg dan hebben die mensen geen honden allergie. Want zoals ik hierboven zei, ken mensen met allergie en labradoodle. Het is waarschijnlijk een hardnekkig fabel dan.
Op zich doet het er niet toe wat je gesprekspartner precies doet, is gewoon niet handig om zaken te beweren die echt gewoon helemaal niet kloppen.
Ja alleen wist ik tot net niet dat het niet klopte omg.
Ja maar dat is dus deel van het probleem. Juist door al deze gedwongen (vroeg) sterilisatie houdt je de genenpool bewust heel klein en stijgt het risico op erfelijke afwijkingen (want meer homozygoten).
(Een oud collega heeft ooit in het bestuur van een andere rasvereniging gezeten, daar waren ook allerlei strenge regels over fokken maar juist binnen het bestuur werden die massaal genegeerd
)
Nog een leuke toevoeging in de hele “hypo-allergene” kwestie: Juist bij labradoodles wordtheel veel allergie-problematiek gezien.
Weet je uit ervaring hoe rot een allergie is, kies je een hond waarvan de kans groot is dat hij/zelf een allergie heeft ![]()
Nee, dus draag je bij aan desinformatie.
Je bent niet de enige, maar dat is er ook zo kwalijk aan. Draait allemaal om geld, marketing. Mensen met een allergie of een allergisch kind die denken: oh met zo’n hondje kunnen we het wel proberen, die verhalen zullen er wel niet voor niets zijn… ![]()
Labradoodle’s ‘haren’ toch niet? Ik vermoed dat dat een belangrijke is geweest