Ja dit is trouwens ook wel zo idd. Wij rijden weleens voor een ander terwijl de buren onze oudste hebben opgevangen toen er wat met de baby is. Daar ben ik ook echt helemaal voor!
Ik zag dit als food for thought hoor, niet als: mijn mening/post is direct de waarheid of wat dan ook
Pff, dat vind ik ook zoān onzin. Toen ik naar een dorp verhuisde zonder treinstation, 30 km van de stad waar mijn vriend en ik beide werken, was iedereen om ons heen ook uiterst verbaasd dat we niet een tweede auto kochten (we hebben wel een auto). Die had je hier Ć©cht nodig, zĆ©ker met een kind. Nou, newsflash: het gaat al anderhalf jaar prima op deze manier, je verwacht het niet.
Wij hebben 1 auto, die vaak een paar dagen van huis is. Als er dan iets ernstigs is zou ik vrienden/buren/familie bellen. Maar dat ia denk ik het ding, als er iets ernstigs is willen mensen ook wel helpen. Laatst autopech langs de snelweg, en meerdere vrienden, die ook allemaal een auto hebben, boden aan om ons op te halen met de kinderen voordat de anwb er was.
Dat zie ik allemaal niet als ons probleem dat van een ander maken, maar elkaar helpen in nood. Dat zouden anderen volgens mij ook doen als we 2 autoās zouden hebben of 0.
Tuurlijk is dat bizar, en wij zijn in hetzelfde dorp opgegroeid met maar 1 auto. En nooit echt gemist.
Maar⦠mijn moeder werkte niet, dus die had het āonmogelijkeā reis werk verkeer zonder auto niet.
Heeft niks met kinderen te maken dat mensen hier 2 autoās hebben. Maar als je vanaf hier naar Amsterdam gaat met de auto, doe je daar Max 45min over. Met het OV bijna 2u , alles is mogelijk, maar ik snap dat mensen daarvoor kiezen. Ook als je niet een baan hebt waarbij je een eigen auto nodig hebt (denk aan buitendienst of meerdere locaties op 1 dag etc.)
Het is meer dat bijna iedereen nu beide werkt, dat er overal 2 autoās staan. Tenzij iemand Bijv bij de plaatselijke supermarkt ofzo werkt.
Ik lees sommige comments echt met verbazing . Dat je je oprecht niet kunt voorstellen om 1 of zelfs geen auto te hebben?! Ik ben een alleenstaande moeder met kind van 4 en zwanger in een kleine stad (weinig OV) zonder rijbewijs en ik red me echt prima. Tuurlijk is het handig als je wel een auto hebt donāt get me wrong maar vind het absoluut geen primaire levensbehoefte ofzo. Met de fiets/bakfiets/OV kun je overal komen en in nood bel je inderdaad een ambulance of vrienden/familie.
Dat veel mensen gewend zijn geraakt aan een luxestandaard maakt het nog geen noodzaak. Vind sommige comments echt een beetje wereldvreemd.
Ik ben opgegroeid in zoān dorp waar 1x per uur een bus ging en in het weekend helemaal niet, mijn ouders hebben beiden geen rijbewijs en ze hebben altijd gewerkt en prima voor mij en mijn zus kunnen zorgen hoor. Sommige dingen vergen wat meer tijd en organisatie maar als je er niet aan gewend bent dat je een auto voor de deur hebt staan dan weet je niet beter.
Dit! Kinderen en geen auto gaat echt prima als voorzieningen op redelijke fietsafstand zitten (zo niet is het natuurlijk wat ingewikkelder). Een auto voor noodsituaties is idd echt onnodig. Uiteraard maakt iedereen zijn eigen afweging, maar ik vind het echt goed te doen, je wordt ook creatiever in hoe je dingen aanpakt en komt al behoorlijk aan je ānoodzakelijkeā beweging door de dagelijkse dingen. Voor stedelingen wmb van harte aan te bevelen.
Wmb vooral komisch dat mensen bijna trots zijn dat ze zich met āmaarā 1 auto zo goed weten te redden
Oeps thanks!
Jammer, ik wou net beginnen overde luxe standaard van de wasmachine. Ik gebruik gewoon een tobbe hoor!
Verwijder dit bericht ook maar
Je kan he eigen bericht ook gewoon verwijderen heš
Nee, daar zijn de moderators veel beter in
Edit: sorry, ben een beetje gepikeerd dat mijn bericht waar ik de hele dag tijd in heb gestopt, om het juist te verwoorden en tussen het huilen van mijn baby door, verwijderd is omdat het niet meer on topic was. Iemand vroeg letterlijk of ik iets wilde uitleggen. En het ging niet over autoās.
Het waren 3 zinnen ofzo
Oja, vertel?
š„¹
Het was wel echt een uitgebreid bericht. Reactie op @monkeyslut
Vind het echt flauw dat het verwijderd is.
(Dacht eerst dat zij en @Speedgate het zelf hadden verwijderd)
De stories van tien⦠jezelf filmen hoe je staat te ademen op een heuvel overgoten met Enya muziek
Ja hoe verzin je hetš ze is daar met een heel groepje influencers. Die gaan zeker allemaal breathwork coach worden ofzoš
Ik ben bang dat we aankomende dagen niet anders gaan zienā¦
en wat irritant dat ze ābreath with meā schrijft ipv ābreathe with meā