Mommybloggerstopic #10

juist had ik ook gezien. Leek me ook heel ongemakkelijk voor die oppas.
En sowieso willen die kinderen dan toch het liefst bij hun ouders?

Ik had vroeger ook een oppas adres en als ik bleef slapen mochten de kinderen ’ s morgens niet naar de ouders hun kamer want die wilden uitslapen.
Maar 9/10 liepen die kinderen linea recta naar die ouders. Heel ongemakkelijk allemaal.

5 likes

Dus ze moet minder gaan werken om meer voor haar kinderen te zorgen?

What year is it

46 likes

Ik geloof nooit dat Elise 3 volle werkdagen werkt, dus denk dat van minder werken geen sprake is.

1 like

Ja eens. Het is ook niet alsof ze 9 kinderen heeft ofzo. Natuurlijk is hulp prettig en is zorgen voor 2 peuters en een newborn veel werk (been there), maarja dat is het soms ook gewoon? Er is niet voor alles een ‘oplossing’. Ouderschap is soms gewoon hard werken en zeker als je een dag alleen bent met ze.

En ja, ze heeft kinderopvang (zegt ze in haar podcast).

9 likes

Denk niet dat iemand vindt dat je niet mag genieten.

Ik vind persoonlijk als je bewust kiest voor kinderen, dat je er ook voor moet zorgen. Dat wil niet zeggen dat je je kinderen niet naar de opvang mag brengen of nooit hulp mag krijgen van vrienden en familie.
Bij Elise komt het vaak over of ze nog geen dag alleen voor haar kinderen wil zorgen. Dan snap ik zelf niet waarom je (zoveel) kinderen wil. Maar die mening komt hier altijd erg veel commentaar op.

18 likes

Eigenlijk heel gek. Want de pandemie heeft toch wel laten zien hoeveel mensen eigenlijk liever niet fulltime met hun kind zijn. Maar als zij dat uitspreekt (ok niet precies dat) dan is er commentaar

8 likes

Ik denk wel dat er verschil is in de manier waarop. Elise doet echt alsof het onmogelijk is, dat is het niet. Het heeft enkel niet haar voorkeur.

13 likes

Iedereen moet het vooral lekker zelf weten. Ik heb er geen last van en als familie wil helpen alleen maar mooi. In andere culturen is het veel normaler.

5 likes

Er worden ook direct allemaal dingen geroepen, wat niet mijn mening is en wat ik ook niet heb gezegd.

Ik zeg toch dat kinderen gewoon naar de opvang moeten (als je dat wil) en hulp van familie en vrienden ook.

Ik zeg ook nergens dat vaders niet voor hun kinderen moeten zorgen? Ik vind mannen die geen verantwoordelijkheid nemen voor hun kinderen echt losers en zou ook niet met zo’n iemand samen willen zijn. @Calypso

Ik vind het alleen raar als je haast nooit een keer alleen wil zijn met je eigen kinderen. Maar Elise heeft genoeg geld en genoeg steun van familie/ vrienden, dus ik zal er ook niet wakker van liggen als zij dat anders ervaart.

13 likes

Ik snap dit volledig, een new born en die tweeling er bij. Lijkt me echt heel zwaai om dit op je eentje te doen.

Ik heb al eens een new born en peuter gehad, en geloof me, heel zwaar om dat op je eentje te moeten doen.

12 likes

Nu je dit zegt… zou ze over 2 weken posten dat ze een fantaaaaaaaastisch oppasbedrijf heeft gevonden en dat dit gewoon ouderwets schooien naar spon is?

8 likes

Ik zet in op Charly cares.

10 likes

Ja dat viel mij ook op, nergens wordt gezegd dat Wouter maar even een klusje minder moet aannemen.

Echt moedermaffia vibes weer, laat haar lekker.

12 likes

Ik zou ook niet 3 dagen met die tweeling van haar willen zijn. Terrortweeling

39 likes

Ja good times, brings back memories. Mijn werk zei doodleuk ‘geeft niks hoor als het niet lukt overdag met de kinderen thuis, je kan je werk ook gewoon s’avonds inhalen’ :woman_facepalming:

3 likes

Is dat zo? Ik ken juist veel mensen (met kantoorwerk, dat wel) die sinds covid veel minder opvang hebben. Er wordt standaard meer thuisgewerkt, waardoor er ineens veel meer mogelijk is qua work/life balance. Er wordt veel minder of door sommige mensen helemaal geen gebruik gemaakt van bso. Kind ophalen onder werktijd. Even thuiskomen en wat drinken samen. Kind gaat vervolgens spelen en ouders nog een uurtje werken. Soms in de avond wat inhalen. Ook met kdv hebben ze niet alle dagen meer opvang, zeker als beide ouders thuiswerken. Dan verdelen ze het gewoon.

Ik heb daarom juist het beeld dat mensen sinds covid meer tijd doorbrengen met hun kinderen omdat er ineens meer flexibiliteit kwam.

En tijdens covid was het gewoon kut. Voor iedereen.

3 likes

Ik heb 2 vriendinnen die dit dus elke dag deden. Een met en een zonder kind. Elke dag om 5.30 uur opstaan en thuiswerken. En dan in de avond ook weer, ik snap écht niet waarom.

2 likes

Mijn toenmalige baas had een schema met partner: de een werkte van 6-12, de ander van 12-6. Kinderen deed de een terwijl de ander werkte en overig werk werd ingehaald als kinderen op bed lagen. Klonk echt hels

11 likes

Ik zal ook via deze weg ff een tip geven aan elise!!! Namelijk: doe je baby op dezelfde dagen naar de opvang als de peuters. Dat zijn drie volle werkdagen! ( Neem aan dat ze verder geen huishoudelijk werk hoeft te doen :laughing:)

1 like

Zij moet gewoon lekker een au pair nemen. Iemand die er de hele dag en nacht is.

6 likes