Mijn gouden tip aan Annemerel en iedereen zonder welwillende grootouders: neem af en toe eens een werkdag vrij terwijl je kind gewoon naar de opvang gaat. Supersimpele tip natuurlijk maar ik zie dat echt nooit iemand doen. Eens in de zoveel tijd voel ik dat het nodig is en regel ik dat meteen. Dat is zo genieten.
Ik vind het niet gek dat je als moeder niet zo snel een Netflixdagje alleen in het weekend hebt. Paar uurtjes lukt nog wel, maar als je eens zonder kind bent wil je ook soms iets met je partner of vrienden doen.
Ze waren ook laatst pas voor het eerst samen een keer uit eten geweest, dus na 2 jaar pas. Lijkt me ook vreselijk maar ieder z’n ding
Gouden tip aan Annemerel: contact ff met elise
Maar volgens mij wilt Annemerel het helemaal niet, ze heeft er moeite mee om haar naar de opvang te brengen toch?
Elise moet je ook totaal niet serieus nemen als het over ‘zwaar alleen met de kids’ gaat. Enerzijds is het (in de podcast) opscheppen dat de baby zooooo makkelijk is en dat je die 3e er even bij doet en haar er prima bij kan hebben want ze is zo mak, en ze wil haar toch pas vanaf 1 jaar naar de opvang ipv 8 maanden. En anderzijds is het hulp zoeken want het is zo zwaar die 3 kids. Wat is het nou vrouw?
Dat denk ik ook. Snap de adviezen daarom hier ook niet .
Zij wilde (of zij samen) ook graag dat die dochter tot voor kort bij hun in bed sliep. Klinkt ook niet als mijn ding Maarja als zij er gelukkig van worden haha.”
Wat boeit het echt iedere week gaat het hier over of Elise het al dan niet zwaar heeft
Dit forum is sowieso een grote loop.
Nouja het zorgen voor een baby stelt niks voor vergeleken met het zorgen voor een peuter. Vind ik dan. Zo’n kleine baby eet en slaapt alleen maar. Die kan je nog makkelijk overal mee naartoe nemen, bijv. als je uitgebreid gaat lunchen ofzo. Elise zal het vooral zwaar hebben met de tweeling die de hele dag vermaakt moeten worden
Dat geldt echt totaal niet voor alle baby’s… Veel baby’s slapen helemaal niet overal, was het maar zo Ik heb iig echt nooit uitgebreid geluncht met mijn baby erbij.
Ik doe dit ook af en toe, is toch de meest voordehand liggende manier om een vrije dag zonder kinderen te realiseren?
Nou meest voor de hand liggend is geen kinderen krijgen. Elke dag kidsvrij
Ha ha
Vind je dit niet een beetje de zin heel erg uit z’n context halen zo kun je letterlijk van elk bericht iets kuts maken inclusief je eigen.
Haar hele bericht was kut, vol met aannames.
Hoezo aannames? Ik heb zelf een baby en een peuter en dit is hoe ik het zelf ervaar
Ze zegt " vind ik dan ". En later legt ze uit dat ze het zo ervaart. Waarom zijn mensen dan zo snel beledigd. Even disclaimer: nee mijn baby kon niet overal mee naar toe maar heb ook veel babys van vriendinnen gezien die wel makkelijk mee konden en in de wagen sliepen en nog niet alle kanten op wilde zoals peuters.
Ik ben niet beledigd maar ik vind het een onnodige opmerking. Dat jij het gemakkelijk ervaart betekent niet dat een ander dat ook zo ervaart. Ze zegt heel stellig dat elise het vooral zwaar heeft met het vermaken van de tweeling, terwijl niemand dat weet. Daarnaast vind ik uitspraken dat een baby heel gemakkelijk is en alleen maar slaapt ook bijdragen aan een vertekend beeld van het leven met een newborn/ baby (ookal zegt ze vind ik dan). Omdat misschien wel net zo vaak juist niet zo is. En nieuwe ouders daar best onzeker van kunnen worden (en denken dat zij iets verkeerd doen).