Wat in haar stories staat? Vind het totaal bezopen dat mensen in de natuur zo’n confetti kanon afschieten, alleen voor zo’n dom kutfilmpje voor in je stories.
Zo, dat is er uit
Wat in haar stories staat? Vind het totaal bezopen dat mensen in de natuur zo’n confetti kanon afschieten, alleen voor zo’n dom kutfilmpje voor in je stories.
Zo, dat is er uit
Haha sorry jou per ongeluk beantwoord
Ja fuck de natuur als jouw insta maar picture perfect is. Echt dit soort mensen
Och zo walgelijk. Zie dat hun babykamer (incl kledij) ook helemaal beige is. Maar wel een hele happening maken van het geslacht onthullen?!?!
Deze comments btw:
Ja ze doet nu stoer alsof het haar niet zoveel boeit.
Ook echt die tekst met die foto waar ze half naakt op zit.
“Waarom zou je dit wel mogen posten als je iets voller bent na een bevalling en moet ik me schamen omdat ik heel veel geluk heb gehad met mijn genen? Ik vind het bijzonder dat mensen altijd een snel een oordeel klaar hebben
Ze vindt dus vollere vrouwen na een bevalling maar ongelukkig eruit gekomen. En gelukkig oordeelt ze niet daarover…
Onsympathiek mens zeg
Je vergeet alleen wel het stukje erbij te benoemen waar ze echt mega nare comments over haar lijf kreeg. Dat ze te dun was, dat mensen vonden dat ze dit niet mocht delen, dat het walgelijk was om te zien. Als je dan een punt wilt maken over dat iemand onsympathiek is is het wel belangrijk dat je de hele context geeft in plaats van een klein stukje uit een heel verhaal hier kopieren en plakken.
Ik ga echt helemaal stuk om deze reacties.
Het aantal opmerkingen dat je kunt krijgen na een bevalling is bizar. Het is nooooit goed!
Hier bleken mensen achter mijn rug om te smoezen dat ik “vast en zeker een terugval had gehad (anorexia)”. Joe. was niks van waar…
En als je wat kilo’s over hebt na de bevalling is de vraag wanneer je weer gaat sporten, of “heb je dieet x y z” al geprobeerd ?
Gewoon geeeeen commentaar is het allerbeste, maar dat is kennelijk erg moeilijk
Bodyshaming is nooit goed, maar de opmerking over goede genen is ook wel een beetje onhandig.
Heeft iemand met een ander lichaamstype geen goede genen of geen geluk gehad?
Is zeker onhandig. Ik denk alleen dat over zo’n gevoelig onderwerp als dit je al snel onbedoeld het verkeerde zegt.
Ze heeft geluk gehad en goeie genen in die zin dat ze haar geld kan verdienen met haar uiterlijk en voldoet aan het heersende schoonheidsideaal. Ik denk dat weinigen van ons puur op uiterlijk geld zouden kunnen verdienen, dat is over het algemeen voorbehouden aan een heel select groepje mensen.
Als je lang (1.75 plus) en dun (sample size of iig binnen de gevraagde maten) bent met een symmetrisch gezicht en fotogeniek, dan heb je zonder er iets voor te hebben gedaan toch de loterij gewonnen op een bepaalde manier. Dat is gewoon zo. Ook niet iedereen heeft de goeie genen om topsporter te worden bijvoorbeeld, maar omdat daar ook inzet bij komt kijken lijkt dat minder een kwestie van geluk en genen, maar dat speelt ook een grote rol. Als je lang bent wordt je over het algemeen geen goeie turnster, als je kort bent geen goeie zwemster en als je breed bent geen goeie wielrenster.
Mensen doen altijd zo krampachtig over uiterlijk en “iedereen is mooi/iedereen heeft goeie genen”, maar sommige mensen, zoals Kelly, hebben idd gewoon een voorsprong/alle geluk op dat punt. Hoeven we toch niet te ontkennen?
Maar is het niet ergens uberhaupt onsympathiek om te “klagen” over dat je dun bent? Ik snap echt dat het superkut is om nare comments te krijgen over je lichaam, het is voor iedereen naar om zoiets te horen. Maar als je dik bent, krijg je minder snel een baan en minder snel een relatie (blijkt uit wetenschappelijk onderzoek) en zelfs heel jonge kinderen hebben al een voorkeur voor vriendjes die vooral niet dik zijn (ze hebben bijvoorbeeld liever een vriendje in een rolstoel dan een vriendje dat dik is, en als ze moeten kiezen of een dik personage de good guy of de bad guy is in een verhaal, dan is de dikke HEEL vaak de bad guy). Die maatschappelijke nadelen heb je gewoon niet als je dun bent. Dus ik vind het eigenlijk helemaal niet zo nodig om context te geven als iemand zegt dat ze heel veel geluk heeft OMDAT ze dun is, want daarmee impliceer je ook dat dik zijn = pech hebben en daarmee bevestig je precies alles wat we denken over/vinden van dikke mensen.
Sure, in de wereld waarin we leven hebben dunne mensen meer geluk dan dikke, slimme mensen meer geluk dan domme, en extraverte mensen meer geluk dan verlegen mensen. Maar ik vraag me wel af of deze vrouw haar geluk benoemt in de context van maatschappelijke overtuigingen, of vanuit de overtuiging dat het beter is om dun te zijn dan om dik te zijn (en dan dus niet omdat je dan sneller een baan krijgt en de politie je minder snel een bekeuring geeft, maar gewoon omdat dun zijn = goed). Maar wellicht ben ik nu bevooroordeeld
Ja allemaal waar, maar dat heeft toch niks met Kelly te maken? Zij post op haar eigen pagina foto’s waar mensen dan op reageren met “wat ben jij eng dun” en vervolgens zet ze op haar eigen pagina een post over dat ze dat vervelend vind.
Het is niet of ze “maar wat about skinny people” reageert op iemand ander’s pagina/een post van een dik iemand/een maatschappelijke discussie.
Ze zegt niks over dikke mensen, dat vullen niet-dunne mensen denk ik zelf in.
Nee ze zegt dat andere snel oordelen. Nog geen zin ervoor oordeelt ze zelf over lichaamstypes. Iets met een pot en ketel
Ze zegt toch dat je dit wel mag posten als je iets voller bent na je bevalling? Dus ze zet haar foto’s/lichaam toch tegenover dat van dikke(re) mensen? Ik vind dit nou juist echt zo’n classic “dikke mensen mogen wel met hun vetrollen in bikini maar als ik het doe vindt iedereen het stom!!!” dan mis je toch echt VOLLEDIG het punt wat geprobeerd wordt te maken (dwz alle lichamen zijn normaal, dikzijn maakt je niet minderwaardig hoe hard de maatschappij je dat ook probeert te laten voelen)
Weet ook niet echt hoe ik dit moet interpreteren? Ook dunne mensen kunnen hier iets van vinden…? Het normaliseren van dik-zijn is niet alleen iets van dikke mensen?
Ik zie haar helemaal geen oordeel geven over andere vrouwen? En bovendien oordelen jullie nu zelf over haar en leggen haar woorden in de mond. Ze zegt iets over goeie genen en meteen is het van “dus ze vind dikke mensen niks”. Of “ja maar dikke mensen hebben het moeilijker in de maatschappij”.
De kern van haar post was dat als zij een foto post andere mensen zeggen dat ze dat niet moet doen want dat maakt andere vrouwen onzeker. En dat is toch ook waar? We zien het live in action nu.
Het valt me elke keer op dat er bij dunne vrouwen (en nog erger bij dunne vrouwen met grote borsten) heel vaak wel uit jaloezie gereageerd door andere vrouwen. Zeker vrouwen die niet al te lang geleden bevallen zijn. Waren ook allemaal mensen die klaagden dat Emily Ratablabla zo schadelijk was omdat ze strak was net naar haar bevalling en een onrealistisch beeld neer zette.
Ja duh, dit zijn mensen die er voor huh bevalling ook al niet uitzagen als de gemiddelde vrouw, ze zijn model. Snap niet waarom dat niet gezegd en geshowd mag worden zonder 300 disclaimers over “sorry dat dit een onrealistisch beeld is” en “binnen de bredere maatschappelijke context heb ik het natuurlijk helemaal niet zwaar itt dikke mensen”.
Het gaat helemaal niet over dikke mensen, het gaat over haar lijf en haar leven.