Mommybloggerstopic #10

Even iets anders omdat het hier vaak daarover gaat: interessant filmpje in het kader van online delen over je kind(eren):

16 likes

Jij gaat er nu ook vanuit dat iedereen een lichaamstype zoals haar als ideaal hebt. Hoe weet jij nou wat wij hier allemaal mooi vinden, misschien vind ik zelf zwaar obese prachtig en een lichaamstype zoals haar afstotelijk? Ooit dat al eens bedacht?

Nu betrek je er nog pas bevallen moeders ook bij om je non punt te maken. Je klinkt gewoon net zoals de influencer, zelfde blinde vlek.

3 likes

Haha ok ik heb nu toch maar even de desbetreffende post in zn volledigheid gelezen en ben het nu toch wel meer met je eens dan ik in eerste instantie was, ze post het wel echt naar aanleiding van vervelende reacties die ze heeft gekregen op haar lichaam.

Desondanks vind ik het zelf wel storend dat ze post “dit is mijn realiteit, mijn realiteit nadat dit 2x9 maanden het huisje was van mijn kinderen, en daar ben ik trots op”, ja waar ben je dan precies trots op? Dat je geluk hebt gehad met je lichaam
? Heb daar nog steeds wel een beetje een mening over, maar misschien onterecht en bedoelt ze gewoon dat ze trots is dat ze twee kinderen heeft (maar de rest van haar post gaat wel volledig over haar lichaam dus denk het toch niet). Maar goed, ik ben het dus meer met je eens dan ik in eerste instantie dacht, had beter gewoon de volledige post even op kunnen zoeken ipv direct van wal te steken.

3 likes

Ik zeg dat haar lichaamstype geïdealiseerd is, niet dat elk individu haar lichaam wil. Aangezien we hier een strak in zwempak topic hebben vol niet-dikke mensen die zichzelf “een paar kilo’s te zwaar” noemen en veel mensen hier constant zeiken over gewicht, ga ik er voorzichtig van uit dat dat wel klopt qua idealiseren.

Ik vind niemand’s lichaam afstotelijk, zou het jammer vinden als jij haar lichaam afstotelijk vind want dat is nogal een heftige term en dan zou ik me afvragen waarom je zo’n sterk oordeel voelt over een lichaam dat niet de jouwe is. En ik betrek haarzelf erbij, zĂ­j́ is de net bevallen moeder waar mensen een oordeel over hebben.

19 likes

En dit was waarom ik zei post dan de hele context.

4 likes

Ik vind geen 1 lichaam afstotelijk, haar lichaam dus ook niet. En ik heb geen ideaalbeeld ook, dus ook al geen obese ideaalbeeld. Maar anderen kunnen dat wel hebben, om dan aan te nemen dat iemand zo reageert omdat zij voldoet aan het maatschappelijke ideaalbeeld is te kort door de bocht.

Ieder mens is prachtig en iedereen moet kunnen posten wat diegene wil. Maar laat andere dan ook in hun waarde en ga geen verkapte vergelijk spelletjes spelen.

3 likes

Ik vind dat lang niet ieder mens prachtig is, maar dat maakt geen reet uit want het is maar uiterlijk.

Vind dat iedereen is mooi ook altijd een beetje betuttelend, en het legt wéér nadruk op hoe belangrijk uiterlijk zou zijn.

38 likes

Als je geen behoefte voelt te vergelijken dan vind je iedereen ook mooi want je hebt geen ideaalbeeld.

4 likes

Maar is dat iets wat we graag willen geloven en zeggen of is dat iets wat iemand ook echt kan vinden? Want ik vind niet iedereen mooi, ik vind ook niet elk lichaam per se heel mooi maar ik voel niet de behoefte om dan iemand naar beneden te halen. Ik vind het vrij onrealistisch om te zeggen dat iedereen prachtig is.

12 likes

Wow goede video! Heel goed om bij stil te staan!

6 likes

Al had ze het niet gezegd, laat haar lekker naar een festival gaan. Dat je het zelf niet doet, helemaal prima, maar laat iemand die een andere keuze maakt lekker met rust.

Heb die reacties net ook gelezen en is echt niet okee wat sommige zeggen

4 likes

Heel eerlijk snap ik dit zelf ook niet, maar ik zou het never nooit tegen iemand zeggen of onder zijn of haar social plaatsen.

11 likes

Ik snap niet dat je 3 weken nadat je een kind hebt gekregen (vrouw of man dus) op een festival als dat wilt staan. Maar zoals ik net al zei: wat boeit haar dat, dus waarom dat tegen iemand zeggen. Maar we zitten hier op een forum en niet in haar comments.

16 likes

Ben altijd zo benieuwd. Word je zo door je influencerschap of ben je zo en word je daarom influencer?

12 likes

Gelukkig hoef jij er niet te staan. đŸ« 

1 like

Hahahaha ik ga stuk.

Overigens vind ik Mosa-Marie veel leuker dan Mosa-Mae.
Love Marie :heart_eyes:

5 likes

Ja alsof zij het leest en dan de trein terug neemt ofzo

22 likes

“Oh sorry moet naar huis van de moeder maffia”

8 likes

Ok Romy.

16 likes

Denk dat zij heel weinig mee maakt en toch iedere dag content wil maken. In ieder geval beter dat ze iets over zichzelf post en niet weer iets over haar kinderen. Al volgt daar straks vast ook weer een update van🙈

10 likes