Mommybloggerstopic #10

Ze was met haar broer & zijn vriendin en haar ouders. Plus jaq en koen. Genoeg ogen op de kinderen om ff te lezen.

5 likes

Je hoeft toch niet continue met je kids bezig te zijn, het is toch vakantie voor iedereen.

7 likes

Vertel dat tegen m’n kind aub.

72 likes

Ik snap dat eerlijk gezegd echt niet, uitzonderingen daar gelaten maar ik ga er toch wel vanuit dat er ook wel een andere ouder mee gaat op vakantie dus dan heb je toch altijd wel eventjes je handen vrij of kan je dat afspreken?

5 likes

Tuurlijk, en op mijn vakantie heb ik ook zeker kunnen lezen, maar die momenten zijn wel beperkt. Vind de zin ‘het is vakantie voor iedereen’ een beetje te makkelijk. Vakantie is compleet anders met kinderen omdat die nou eenmaal meer aandacht nodig hebben. Dus snap @Patat wel.

34 likes

Ik zeg wel eens voor de grap tegen mn zoon “het is ook mijn zondagochtend” (of welk dagdeel het dan ook is), maar daar heeft die jongen geen boodschap aan helaas :smiling_face_with_tear:

En mijn kinderen weten mij op een of andere manier wel te vinden op vakantie, ook als er andere mensen bij zijn. Vind ik ook niet zo erg, maar het is wel zo dat ik tegenwoordig niet meer de ambitie heb om boeken te lezen (kies ook wel voor andere invulling van de rust momenten, juist met vrienden of familie erbij).

10 likes

Ik vind dat vergelijken gewoon niet zo belangrijk ja ze heeft 3 boeken gelezen als moeder van 4 een ander blijkbaar met 1 kind 0 boeken. Ik snap niet dat je het jezelf niet gunt om als je van lezen houdt, 1 boek te lezen op vakantie. Ik neem aan dat kleine kinderen wel eens slapen en tegen oudere kinderen kan je makkelijker zeggen nu even zelf spelen. Je hoeft als moeder zijn toch niet altijd aan te staan? Je hebt toch ook in de meeste gevallen een ouder mee die ook even de kinderen op sleeptouw kan nemen. Vandaar mijn opmerking het is vakantie voor iedereen, je moet zelf toch ook een beetje op kunnen laden en daar ben je wel zelf bij.

5 likes

Dit kijkt me precies de reden dat ze elk jaar met een grote groep op dezelfde plek zitten.

7 likes

Hahaha heb jij zelf kinderen?

14 likes

Ik heb wel een kind van 5 en vind het helemaal niet vreemd wat @anon26794567 zegt. Wij spraken onderling ook af “joh ik ga even een uurtje liggen lezen”. Mijn partner kan perfect voor mijn kind zorgen, daar kan hij mij echt wel een uurtje voor missen zodat ik niet “nodig” ben. Toegegeven, ik ben wel een makkelijke lezer en kan overal lezen.

10 likes

Jij hebt toch best een jong kindje nog? Als die nog slapen overdag kan je toch lezen? En s avonds als ze slapen. En bv bij het zwembad of strand doen mijn partner en ik om en om opletten zodat de 1 kan chillen. In mijn geval lezen.

3 likes

Een uurtje een moment voor jezelf is echt niet veel, genoeg ouders met kleine kinderen die niet eens aan dat uurtje toekomen ook al ben je met zijn 2n. Of je bent zelf ook moe dat je in slaap valt en niet meer toe komt aan het lezen of iets anders voor jezelf doen.

Laten we nou niet doen dat het heel raar is dat je bijna geen tijd voor jezelf hebt tijdens vakanties met kleine kindjes.

35 likes

Ik heb het nu niet per se over mijzelf hè, mijne doet gewoon een dutje van 2/3 uurtjes en ook thuis is hij redelijk makkelijk.
Maar ik hoor genoeg verhalen om mij heen van kindjes die lastig slapen, of heel kort slapen op vakantie. Punt is gewoon het is niet standaard dat iedereen maar tijd voor zichzelf heeft op vakantie. Ik heb nu ook maar 1 kind, kan mij voorstellen met meerdere kinderen die niet dezelfde ritme hebben dat het tijd voor jezelf hebben best lastig is ook met partner erbij.

8 likes

Wij tag teamen ook bij het zwembad inderdaad. Mijn kind heeft een onuitputtelijke dosis energie voor een hele dag zwemmen, en wij…niet haha. Dus we zwemmen een paar keer met zn drietjes en de rest om en om.

@Ishq een uurtje per dag is inderdaad niet veel tegenover de tijd die je vroeger had, maar je kunt toch makkelijk een uurtje aftaaien en iets voor jezelf doen? Wat doe je de hele dag als je zelfs niet aan dat uurtje toekomt (met partner/andere volwassene erbij dan he. Niet als je alleen bent).

5 likes

Ja dat doen mijn vriend en ik ook, mijn kind van 9 gaat haar eigen gang nauwelijks omkijken naar en mijn 20 maanden oude kindje slaapt tussen de middag en tussendoor doen we ook afwisselen zodat ik even lekker kan lezen. In het geval van Michelle denk ik ook zoveel mensen om haar heen, ik vind het niet heel gek dat ze boeken heeft gelezen.

8 likes

Voor mommy martyrdom? Want als je op vakantie werkelijk geen uur vrij kunt maken in je dag is dat wel het punt denk ik. Denken dat je alles moet geven ten koste van jezelf en niet de controle durven loslaten. En als een andere moeder (michelle) dat prima kan, dan moeten we daar wat van vinden…want als moeder is de enige optie 24 uur “aan” staan en alles geven toch?

17 likes

Ik zeg ook niet dat iedereen hetzelfde moet ervaren? Er werd net juist gedaan of @anon26794567 en ik de uitzonderingen waren omdat wij wel konden lezen op vakantie. Ik moest niet doen alsof het niet raar was bijna geen tijd voor jezelf te hebben op vakantie.

Maargoed, wrong time wrong place voor deze discussie.

10 likes

Is wel iets anders dan 3 boeken lezen.

3 likes

Misschien was het gewoon drie keer Het gouden ei.

22 likes

Jij geeft zelf aan dat je prima een uurtje kan aftaaien op vakantie en dat je niet de hele tijd de controle hoeft te houden. Terwijl ik aangeef dat er genoeg situaties te bedenken zijn waarbij het gewoon echt lastig is om tijd voor jezelf te hebben tijdens een vakantie dat heeft echt niet per se met controle o.i.d te maken lees mijn posts maar weer terug voor de voorbeelden.

3 likes