Michelle Bollen heeft (bijna) haar hele vriendengroep over laten vliegen naar Mallorca om haar 30e verjaardag mee te vieren. Hartstikke leuk voor haar, maar het lijkt me echt een nachtmerrie als je denkt dat je een leuk chique boutique hotelletje hebt geboekt met je partner en die hele #bendevanellende zit daar. Ik snap dat zij het leuk hebben maar in die stories lijkt het wel echt een take-over van dat volgens mij best wel kleine hotel.
Als er 1 baby onderwerp is waar ik niet mee geconfronteerd wil worden buiten de baby/kind topics zijn het herbruikbare luiers en het gebruikt kopen of verkopen daarvan đ„č
Duurzame mensen shamen met je eigen smetvrees
Misschien dat ze het geheel hebben afgehuurd? Dacht ik nog. Lijkt me anders ellende ja.
Is het geen scam? Iemand die haar fotoâs misbruikt?
Of gewoon iemand die hetzelfde soort behang heeft
En kast? Haha.
Volgens mij heeft zij andere kasten. Die ivar van ikea
Ja tuurlijk kun je ook gewoon niet kijken maar ik vind het wel te makkelijk om bij zoiets alleen naar individuen te wijzen, we hebben toch een overheid om ook de mensen te beschermen die dat zelf niet kunnen (de kinderen in dit geval)? Die mag je best tot actie roepen hoor
Dat gaat het probleem niet verhelpen want de doelgroep die er serieus naar kijkt ipv voor de cringe is veel te groot
Dit inderdaad! Vooral voor papa en mama Bellinga die zijn zo extreem, asociaal, denken alleen maar aan zichzelf en hebben aan alles en iedereen schijt.
Die zijn de toekomst van hun kinderen echt aan het verpesten.
Je hebt helemaal gelijk @Trivia. Tijd geleden volgde ik de momfluencers ook nog. Plus dit topic. Ik heb door dit forum wel geleerd over het in beeld brengen van kinderen, en hoe gevaarlijk dat eigenlijk is. Zelf volg ik nu geen ouders meer die hun kinderen te kijk zetten op sm. Juist door dit forum. Misschien volgen er wel meer door dit bericht weer om te stoppen met kijken. Naar mijn idee is het best win-win om dit soort dingen te blijven delen om mensen er bewust van te laten worden.
Jij bent de eerste die over schijt schrijft?
Jeetje het is gewoon op dat moment even het onderwerp. Als het niet jouw onderwerp is scroll je toch gewoon ff door? je kan het niet altijd over iets hebben wat iedereen tevreden stelt.
Ik ben zo benieuwd hoe die kinderen later terugkijken op hun jeugd. En of ze straks ook dit soort ervaringen delen.
Ben bang van wel. Al die kinderen zijn (op de oudste na) letterlijk vanaf hun geboorte iedere dag gefilmd.
Ontelbare zwembadvlogs, waarin die kinderen schaars gekleed te zien zijn. Uitgebreid filmen hoe ze zindelijk worden gemaakt. Ik keek een paar jaar geleden sporadisch een vlog en kan me herinneren dat Fara (moeder) vertelde dat een van die meisjes heel erg in haar luier had gepoept en ze dat een plofbroek noemde.
Op Tiktok wordt dat meisje nu dus prinses plofbroek genoemd en het kind is pas 5 ofzo.
Zooveeel pestmateriaal, waar die kids totaal geen besef van hebben.
Dit moet bijna wel verkeerd uitpakken, kan me niet voorstellen dat ze hier geen last van gaan krijgen
Ik vind het ook shocking waar je ze allemaal tegenkomt. Niet alleen youtube, maar Netflix, de bios, bij theatershows en god weet wat nog meer (ik ga er niet actief naar op zoek). Mijn kind wilde met een vriendje naar de film in de bios maar ik heb het geweigerd. Wil absoluut niet dat ik het uitbuiten van die kids sponsor. Ze mogen de vlogs ook niet kijken (en vragen er gelukkig ook niet naar)
Jeetje, stel ik zou me echt van geen kwaad bewust zijn met dat vloggen, dan zou ik me hierom zo ongelofelijk voor de kop slaan en mân ogen uit mân kop schamen en per direct stoppen.
Wat erg dat mensen een kind van 5 zo noemen
Maar dit soort mensen weten dondersgoed welke consequenties er zijn, maar money (en aandacht) talks. Was het niet bij Arjen Lubach toen dat er zwart op wit in de statistieken van die videos te vinden was dat er specifieke (aka âblootâ) scĂšnes het meest opnieuw bekeken/naar doorgespoeld werd? Ik weet dat dat toen ook het geval was bij de SacconeJolyâs, maar ook dat was voor hun geen reden om de kinderen buiten de bĂŒhne te houden. Het zou strafbaar moeten zijn om je kinderen daar aan bloot te blijven stellen.