Weet niet of media aandacht het probleem is. Lubach had ook een goed stuk eind vorig jaar er over. Kassa het jaar ervoor met een staatssecretaris in de studio. Elke keer als je kijkt naar de antwoorden van de overheid lijken ze vast te lopen met het bepalen of iets hobby of werk is. Heb hier altijd het idee dat ze echt geen idee lijken te hebben hoeveel geld mensen verdienen met social media en bijvoorbeeld vlogs en dat het al heel snel geen hobby meer is.
Kan niet direct linken naar het stukje maar als je doorscrollt naar het kopje
2. Wijzigingen in wet- en regelgeving die nader onderzoek vragen
Jonge ondernemers en jonge influencers
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-25883-459.html
Het is wel duidelijk dat er een kader nodig is maar dat ze het moeten opstellen. Dus dan in een stuk van April 2023 sluiten ze het af met resultaten van de uitwerking informeer ik uw Kamer in de eerste helft van 2024. Als outsider lijkt dat wel heel lang, zeker omdat je eerst een onderzoek hebt gedaan waar waarschijnlijk ook maanden over zijn gegaan om tot de conclusie te komen dat je geen handvatten hebt.
Het rapport van Regioplan bevat geen concrete handvatten voor het nieuwe normenkader en wat hiervoor nodig is. Hier was ook geen eensluidende opvatting over bij de deskundigen die door Regioplan zijn geïnterviewd. De uitwerking van het kader en de aanpak, inclusief de handhaving van overheidswege van uitwassen en misstanden en de rol van de ouders, pak ik op. Hierbij betrek ik onder andere experts op het terrein van influencing en kinderen. Ook betrek ik de Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap die verantwoordelijk is voor de Mediawet en mijn collega van Economische Zaken en Klimaat vanwege de relatie met het ondernemerschap. Over de resultaten van de uitwerking informeer ik uw Kamer in de eerste helft van 2024.