Jan van b&b vol liefde vibes
Hahah maar een van de kinderen wou toch dezelfde schoenen als opa? Zal dat deze zijn?
Huh dit is zo weird, dit heb ik ook sinds een tijdje? Allemaal filmpjes over mensen die hun kindje zijn verloren en ik word er heeeelemaal naar van. Whyyy.
Ik heb dat ook maar dan met ouders die een kindje hebben met een erge ziekte zoals kanker. Ik weet echt niet hoe dat komt maar ik wil dat gewoon niet zien.
Ik ben denk ik geblokt nadat ik een kritische reactie op Nienke Plas had geliked n.a.v. die gekke tekst bij die onschuldige foto van haar dochter. Dat vond ik toen ook wel bijzonder òf het is toeval maar hmm. Mocht het geen toeval zijn dan heb je er wel echt een dagtaak aan om ook in die gaten te houden wie er kritisch op andere influencers zijn (of die reacties liken) en dan die mensen ook nog te blokkeren.
Hij wilde zelf per se dezelfde schoenen als opa. Ik vind loafers voor kinderen ook niks maar als mijn hypothetische kind ze graag zou willen dan zou ik dat prima vinden. De andere kinderen staan op deze foto ook gewoon op slippers en ze had er nog iets bij gezet dat B per se zijn loafers aan wilde.
Correctie: B-tje.
Ik word juist een beetje naar van de reacties over de overleden kindjes. Ik snap dat je het niet wilt zien maar, blok dan gewoon die mensen / woorden etc. Je hoeft je niet af te vragen waarom zij het doen. Of het afschuwelijk of macaber te noemen (beetje de termen die hier benoemd worden).
Ik denk niet dat mensen afschuwelijk hier lelijk bedoelt hebben, maar het ís gewoon afschuwelijk als iemand een kindje verliest en daar plots mee geconfronteerd worden op een medium als Instagram kan heel vervelend zijn. En als je dan een lijstje met woorden moet gaan maken om die onverwachtse confrontatie te vermijden lijkt me dat inderdaad geen fijn lijstje met woorden. Niemand die hier zegt ik vind het macabere foto’s of verhalen, wel de lijst met woorden die ik heb moet maken is macaber.
Ik snap je ongeloof, maar: ja.
Ik deel ook geen foto’s van ons stil geboren kindje van 17 weken zwangerschap.
Maar ik vond het wel fijn dat ik op internet kon opzoeken wat me te wachten stond. Maar alles op mijn tijdlijn is natuurlijk wel confronterend. Net zo als heel TikTok nog vol stond met zwanger gerelateerde dingen. Maar ik snap wel dat ouders het delen omdat ze trots zijn op hun mooie kindje. Maar wij hebben bijvoorbeeld ook alleen een foto in de kamer staan met alleen een handje wat zichtbaar is.
Maar dat is per persoon natuurlijk ook weer verschillend.
Ja dat snap ik goed en toch klinkt het gewoon naar voor mij. Macaber betekent ook luguber, griezelig. Vind dat niet echt gepast maargoed.
Ik snap deze zin niet? Wat bedoel je precies?
Een beetje plat gezegd, ze vraagt zich af of ze goed begrijpt dat het gaat om een foto van een lijk, en niet om een oude foto van een kind dat gestorven is.
Ah zo, ja @anon50301661 sommige baby’s worden stilgeboren dus die ouders kunnen buiten de baarmoeder geen levende foto maken. Dit is alles wat ze hebben.
Sommige ouders hebben geen andere foto’s van hun stilgeboren/overleden kindje.
In het algemeen: social media algoritmes laten je doorgaans alleen meer van de dingen zien waar je zelf langer bij stil hebt gestaan
Ik denk dat je dat ‘waarom’ pas kan zeggen als je een kindje bent verloren.
Die ouders zijn ook trots op hun kind, vinden hun kindje ook mooi en hebben denk ik dezelfde ‘drang’ als alle andere ouders die graag hun kinderen laten zien op de socials.
Zij zijn ook ouders en ik denk niet dat ze er echt over na denken hoe het op anderen overkomt.
Nee. Iedereen gaat door met het leven, maar jij bent ouder geworden van een kind dat niemand ziet. Je loopt in de supermarkt naast iemand met een kinderwagen vol met luiers en babyhapjes en je wilt schreeuwen dat je ook een baby hebt!!! Waar kun je dat wel doen? Social media.
Bovendien, je hebt een vrij sterke mening hierover (absurd!) dus dan kan je inderdaad onderdeel worden van een discussie.

Trouwens ik wil helemaal geen onderdeel zijn van een discussie
Reageer dan gewoon niet (meer)? Dan ben je vanzelf geen onderdeel meer.
Hmm nee, zo zwart/wit bedoel ik het inderdaad niet.
Er zijn ouders die alles delen van hun kinderen, en er zijn ouders die dat lekker voor zichzelf houden.
Natuurlijk zijn ze allebei even trots.
Maar soort ouder 1 die voor het eerst ouder is geworden en geen foto’s van eerste hapjes of tandjes kunnen gaan delen, die willen ook graag laten zien dat ze een kindje hebben gekregen, ouder zijn geworden. Ik denk dat voor de mensen die deze foto’s delen het niet uitmaakt wat anderen hier van zouden vinden. Het is gewoon hun kind.
Ik denk dat je hier gewoon niet over kunt oordelen… En ik kan me juist voorstellen dat het voor ouders die iets soortgelijks meemaken het ontzettend fijn is om herkenning te vinden. En dat het ook fijn is om een taboe hierover te doorbreken omdat bij ziekte/dood er ook een hoop mensen zijn die daar gewoon niet mee om kunnen gaan helaas.