Mommybloggerstopic #10

Ik snap zelf het delen van dergelijke posts/ foto’s wel heel goed, maar dit geeft denk ik vooral aan hoe vervelens die algoritmes werken. Als ik eens wat langer bij een bep post stil sta, hoeft niet daarna constant soortgelijke berichten te zien. Vooral tiktok is hier erg agressief in. Ik heb dus een tijdje heel veel toks gekregen over miskramen, terwijl ik die behoefte niet heb nu (maar ja toen ik net een miskraam had ben ik idd wel eens bij een post of 2 blijven hangen).

Maar net zo goed vind ik dat vervelend over al die taylor swift, beyonce of kylie+ tomothee toks. Ja dat wil ik 1x wel eens zien, maar niet constant…

1 like

Ik snap ook heel goed dat de ouders die dit meemaken hun kindje delen, zou het zelf waarschijnlijk ook doen. Aan de andere kant herken ik ook dat hier te veel naar kijken ook angstig kan maken (ga mezelf steeds dwangmatig voorstellen dat het mij overkomt). Er is toch niks mis mee dat beide groepen om bepaalde legitieme redenen niet perse de behoefte hebben om elkaar te vinden op social media wat dit betreft?

5 likes

Nee maar dat gebeurt dus wel, mensen die ongewenst dode kinderen te zien krijgen.

12 likes

Ik vind macaber eigenlijk een heel goed passend woord voor het openbaar posten van foto’s van een lijk. Dat je dat met je dierbaren deelt snap ik nog enigszins (al zal daarvan ook vast niet iedereen erop zitten te wachten), maar dat zo open op het internet slingeren, no thank you…

12 likes

Ja en daar zit ik gewoon niet op te wachten, ik was toen 35 weken zwanger en zag opeens overal stil geboren kindjes, kindjes die zijn overleden door placenta loslating, zuurstof tekort etc. Echt niet fijn als je dan zelf nog moet bevallen en je al dat leed ziet, staat er los van dat het verdrietig is. Ik vind dat er echt een warning op moet komen

16 likes

Ik vraag me soms zo af of er nog wel iets ‘echt’ is bij bepaalde influencers. Elise: ‘ik zat niet goed in mn vel, en heb echt even gas terug genomen met werk en sociale activiteiten 2 maanden geleden. Diep naar mezelf kijken hielp. Ohja hier is een nieuwe editie van mn kaartspel die je daarbij helpt!’

Ik vraag me dan af: zou iemand dan echt niet goed in zn vel gezeten hebben of is dat hele verhaal ‘verzonnen’ als bruggetje om op een later moment een product te kunnen verkopen?

17 likes

Ik voel straks al een #AD supplementen aankomen

7 likes

Denk dat er ergens een kern van waarheid in zit. En dan helpt het dat je een clichematig goedverdienende randstedelijke dertiger bent met een bedrijf dat producten levert aan diezelfde doelgroep. Daarmee is elke levensfase en bijbehorende uitdagingen een vrij eenvoudig verdienmodel, waarbij je het product ook weer heel fijn weg kan zetten met de marketing die van alle tijden is (ik had een probleem maar dankzij dit product is het opgelost) en actueel (influencers).

3 likes

Vooral door de snelheid twijfel ik aan de geloofwaardigheid. 2 Maanden geleden zat ze niet goed in haar vel, en nam ze gas terug en kwam ze naar eigen zeggen daardoor op het idee voor een nieuw product, en nu is het er al? Kun je dat zo snel ontwikkelen? Ik neem dat je niet op dag 1 van je ‘gas terugnemen’ al een idee hebt.
Wellicht zat ze echt niet goed in haar vel hoor, ik vind het ook lastig om daar aan te twijfelen. Maar ik vind het echt vrij kut als je dat zou verzinnen om je product te verkopen.

Doet me gewoon iets te veel denken aan (yesss oude koe uit de sloot!) Annic die ineens een vaag verhaal had dat ze niet lekker in haar vel zat en een parasiet oid had en die magische test waarmee ze dat ontdekt had. En ineens ging ze weer gezond leven en was ze een paar kilo kwijt en zei iedereen dat ze er zo goed uit zag en voelde ze zich weer fantaaaaastich. Et voila daar kon je ineens die testen kopen. Ik vroeg me toen al af of dat hele ‘ik voelde me niet goed’ verhaal niet vanaf het begin al complete onzin was als ‘inleiding’ voor het verkopen van die kwalzalverij

13 likes

Zij (Annic) bouwde dat altijd heel goed op. Eerst maandenlang her en der hints droppen en dan kwam er uiteindelijk toch altijd, verrassing, een product/cursus. Vlak voordat ze uit de lucht ging was daar ook de aankondiging dat er een kookboek kwam. Dat was ze ook al tijden aan het voorbereiden, met terloopse opmerkingen over gewichtsverlies, zoveel energieker, mensen die opmerkingen maakten over een stralende huid etc. Heel gewiekst

5 likes

Elise nam gas terug zei ze maar ging wel volop een nieuwe set kaarten ontwikkelen. In hele korte tijd zoals je zegt. Ik vind het ook lijken op nep.

10 likes

Ik snap wat je zegt, maar heel eerlijk? Er zit echt minimaal werk in die kaarten. Je hebt al een product, dus alleen de kleur en de vragen moet je bedenken. Dat kost een dag en dan laat je de rest over aan je stagiair.

12 likes

Ja haha het ziet er niet uit als rocket science om zoiets te maken

5 likes

Elise vraagt ook om op haar te stemmen voor de gouden televizier ring online videoserie maar ze uploadt nou niet echt consequent de laatste tijd.

2 likes

En moet ze die vragen zelfs wel zelf doen?

2 likes

Gewoon chat gpt joh

5 likes

Zie ook weleens dat ze aan volgers vraagt om de leukste vragen in te sturen en ideeën voor kleuren dus dat bedenkt ze ook niet zelf.
Ik vond dat kaartspel in eerste instantie wel een leuk idee, maar nu ze zo ongeveer iedere paar weken nieuwe edities lanceert is de authenticiteit er ook wel vanaf. Date, relatie, baby en nu weer selflove. Echt overkill

8 likes

Vind het vooral hilarisch dat die nieuwe editie bij die gore badkuip is gefotografeerd.

8 likes

Het moge duidelijk zijn dat de BWvP clan hier meeleest aangezien ze opeens op veel reviews @ telefoonboek hebben gereageerd. Fijn dat ze doorgaan met damagecontrol maar beetje naïef om te denken dat mensen in deze fake kantvriendelijkheid trappen. :no_mouth:

Haha maar zou jij niet meelezen als je onderhand onderwerp van een topic bent?

5 likes