Mommybloggerstopic #11

Klamme Jeffrey die op z’n rug op de badkamervloer de vulva van Vera ligt te scheren stond niet op m’n wishlist van vandaag.

27 likes

Wat

14 likes

Vooral totaal oninteressant. De zoveelste die zelf iets meemaakt en nu denkt dat ze er iets bijzonders over te vertellen heeft.

16 likes

Oh ja zelfde Iris die voor haar dochter van 6 een reeel plaatst met het nummer “ dochters “ van Marco Borsato. Snap echt niet dat je zoiets kan plaatsen na alles.

11 likes

Er zijn toch allerlei tools op je telefoon waarmee je mensen en dingen op de achtergrond heel makkelijk weg kunt halen. Kost misschien even een paar minuutjes maar lijkt me de moeite wel waard.

5 likes

Ik weet niet of het zozeer een nieuwe weg is maar gewoon een project zoals ze er wel meer heeft gehad.

Mij spreekt het boek wel aan, máár dat is denk ik alleen maar omdat ik mezelf wel herken in haar situatie. Denk wel dat het redelijk een niche is. Ondanks de herkenning twijfel ik om het te kopen omdat het wel heel erg overkomt om echt alleen maar haar verhaal te delen? Voel niet zo goed wat ik er als lezer uit kan halen tbh. Je kan wel merken dat ze het zonder uitgever publiceert, want de marketing voelt een beetje off.

8 likes

Ik ging even googlen en op tiktok legt ze de 4 delen uit, deel 1 kennismaking met thijs, deel 2 zwangerschap, deel 3 na de bevalling (denk wrs 1e jaar?) En deel 4, hoe het nu is (hier ben ik gestopt me t kijken). Het lijkt meer een uiteenzetting van haar leven de laatste tijd en dat ze vooral inzoomt op het 1e jaar na de bevalling dat dat best pittig is. Ik weet het niet, ik kreeg die onderwerpen ook te lezen in de Ouders van nu wekelijkse nieuwsbrief. Ik zou denk ik een paar maanden wachten en via vinted ofzo voor heel goedkoop :rofl:

6 likes

Waarom denk je dit? Er zijn toch honderden boeken/instaposts/blogs/tiktoks gemaakt over dit onderwerp?

6 likes

Whyyyyy

3 likes

De meeste posts over zwangerschap/ouderschap/bevallen etc gaan toch vooral over wel op een roze wolk of juist depressie, en niet per se dit grijze gebied ertussen?

De reden dat ik denk dat het niche is door de marketing en opzet van Anna. Als ik over dit onderwerp wil lezen dan boeit mij de kennismaking met dieThijs als 1/4e van dit verhaal echt niet.

@Jeezlouiz thanks, ik heb geen tiktok.

2 likes

In de podcast van Michelle en Iris hebben ze het over opvoeden. Daarna een stuk angst van Iris dat ze heel bang is en haar kinderen altijd wil beschermen. Als ze in de supermarkt is wil ze haar kind van 6 niet uit het oog. Nu wilde haar dochter naar een ander pad en had haar dochter dus al gezegd “ als er wat is schreeuw ik wel ik zorg er voor dat niemand mij gaat pakken “. Dat vond Iris best confronterend omdat ze altijd zo op de veiligheid zit.

Ondertussen je kinderen zo online delen op social media. Mensen kunnen je kinderen gewoon herkennen. weten hoe ze heten, hoe oud ze zijn etc. Ik snap oprecht niet waar je in dat stuk blind kan zijn. Als er ergens een potentieel gevaar in zit is dat het wel.

58 likes

Demammavan zoekt betalende kijkers met een foto van een kind in bikini. Waaaarom doen ze dit toch en waarom maak ik me er zo druk om :joy:

5 likes

Blijf je vooral verbazen over de freaking uitbuiting van kinderen. Dit moet niet gaan wennen

18 likes

Wow ja echt niet oké idd. En die post erna ook met dr “ exclusieve content”. 🫠

12 likes

Pff dit klinkt ook heel fout. Bah.

5 likes

Ja dit wekt echt de suggestie alsof je daar de foto zonder tekst kan zien. Vreselijk.

5 likes

Snapt iiiiiiiiemand wat er gebeurt in die reel van Lot en Bonjoeri over opvoedtechnieken? Ze zeggen dingen maar ze zeggen zeg maar niks?

“Ik dacht toen Fiep een baby was… moeilijk moeilijk het ouderschap. Toen kreeg ik Juun. Als het kan, zeg maar gewoon ja.”

“Opvoedtechniek, toch? Gewoon ‘ja’ zeggen.”
“Ja, precies.”
“Gewoon.”
“Met name voor Juun. Waar is de drone?”

9 likes

Ja die mensen praten altijd poepen dus hoezo doe je nog moeite om het te begrijpen. Ik zou ze lekker van je insta af bonjoerien.

12 likes

ZE ZIJN OVERAL.

5 likes

Dat hysterische filmpje op het bevrijdingsfestival ook??

Wat vreselijk cringy die kerel zeg :sob::sob:
Daar droog je toch spontaan van op als je dat ziet brrr.

9 likes