In het begin moest ik haar wel nageven dat ze overal zo open en bloot antwoord op leek te geven en zelfs toe gaf dat ze over de rug van haar kinderen geld zou verdienen (of dit te hebben gedaan in het verleden). Maar het wordt al snel duidelijk dat dit nu haar nieuwe insteek is: ik heb geleerd van mijn fouten, heb aanpassingen gemaakt onder het mom van ik was toen nog beginnend in dit wereldje (‘we wisten ook pas later dat roken slecht was’) en werk vooral erg graag mee aan hoe we dit beter kunnen vormgeven voor de toekomst en beginnende familievloggers.
Ze geeft zelf aan dat de nadelen (alles wat benoemd is door de experts, Kinderombudsman, waar zelfs seksualisering werd benoemd) voor haar kinderen niet opwegen tegen de voordelen (geld, leuke dingen kunnen doen daardoor). Wanneer je zegt dat iedere ouder eigen keuzes maakt, met de vergelijking dat de één voor borstvoeding kiest, en de ander… dan kunnen we toch concluderen dat je in ieder geval doet alsof je het niet snapt. Toen Tim aangaf dat het gaat om een keuze die je bewust maakt waarvan je feitelijk weet dat het slecht is, en niet slechts een verschil van visie, gaf ze ook niet thuis. Ik begrijp ook wel hij het gesprek afkapte, het werd een beetje in rondjes praten.
Ook vind ik het interessant dat ze blijft benadrukken dat het eigenlijk om haar gaat, om Annemarie die haar drukke leven deelt en dat dat het verdienmodel is, terwijl zij duidelijk zonder het exploiteren van haar kinderen nooit zo’n groot podium had gekregen. Annemarie = haar gezin = haar verdienmodel.