Mommybloggerstopic #11

:popcorn:

8 likes

Dit geldt toch voor alle momfluencers

24 likes

Oh die ken ik niet, heb haar even opgezocht. Pffff wat veel stories plaatst ze! Wie heeft de tijd.

@Freedom ja een groot deel wel denk ik, maar het hangt er dan ook van af of je momfluencers ziet als iemand die geld verdient met haar moeder-zijn/kinderen, of een influencer die kinderen heeft. In het tweede geval zou ik bijvoorbeeld Yara Michels of Mascha geen kind-uitbuiters vinden.

8 likes

Laat het Michelle b zijn. Zo bizar hoe zij die kinderen non stop laat zien (en gebruikt voor advertenties)

18 likes

Oh ik ben echt heel benieuwd hiernaar. Ik weet er meerdere die in aanmerking zouden kunnen komen. Annemarie zou goed kunnen idd.

3 likes

Het betreft zeker Annemarie (demammavan) hoor, zoals @kleinmeisje al zegt, deelde zij gisteren al onverwachts gebeld te zijn en zij heeft nogal een bord voor haar kop als het gaat om de privacy van haar 8 (!) kinderen. Ze gaf ook aan door Tim’s eerdere uitzending (waar zij geen deel van uit maakte) heel veel haat te hebben ontvangen tot op het punt dat zij zich soms niet veilig meer voelt. Terwijl zij naar haar eigen mening alles juist erg weloverwogen deelt.

Kan natuurlijk dat er meerdere momfluencers benaderd zijn. Ik ben heel benieuwd in ieder geval!

4 likes

Maar wat een bizar veel aantal stories heeft die vrouw mijn hemel

4 likes

Ja zij deelt haar dag zo’n beetje live in stories toch? Is nog net niet 24/7 online te volgen.

1 like

Jeetje het duizelt me gewoon na dat telefoongesprek? Je erkent gewoon je kinderen te hebben uitgebuit en nog besef je niet dat wat je doet schadelijk is (of dat beseft ze zich waarschijnlijk juist wel, maar het geld weegt op tegen de nadelen die haar kinderen er van ondervinden). Ongelofelijk, arme kinderen

8 likes

Heb dat nog niet gezien maar zie wel d’r story’s. Ze blijft maar zeggen dat ze nu juist andere mensen die gaan vloggen wil behoeden voor de fouten die zij heeft gemaakt (zoals je bevalling live uitzenden???). Maar ze vlogt nog steeds 24/7 haar kinderen?

Sorry wát?!

7 likes

Haar volgers wisten eerder dat ze bevallen was dan haar andere kinderen.

7 likes

Ja toen ben ik haar gaan ontvolgen. Ik opende Instagram en zag live een bevalling :nerd_face:.

Overigens blijkt ze veel heftige haatreacties te krijgen met mensen die haar van alles toewensen en vgm zelfs bedreigen en dat is natuurlijk net zo niet oke.

1 like

Heeft ze een legertje mede influencers opgetrommeld om haar te verdedigen in de comments ofzo? Sanneke heeft het er zo te zien ook maar druk mee terwijl ze zegt niet eens de hele afleverint beluisterd te hebben :smiling_face_with_tear:

12 likes

Is dit dezelfde vrouw die ook aan dat EO programma meedeed over families en hun leefbudget?

Heel dominante vrouw met zo’n slapjanus ernaast, is het die?

12 likes

In het begin moest ik haar wel nageven dat ze overal zo open en bloot antwoord op leek te geven en zelfs toe gaf dat ze over de rug van haar kinderen geld zou verdienen (of dit te hebben gedaan in het verleden). Maar het wordt al snel duidelijk dat dit nu haar nieuwe insteek is: ik heb geleerd van mijn fouten, heb aanpassingen gemaakt onder het mom van ik was toen nog beginnend in dit wereldje (‘we wisten ook pas later dat roken slecht was’) en werk vooral erg graag mee aan hoe we dit beter kunnen vormgeven voor de toekomst en beginnende familievloggers.

Ze geeft zelf aan dat de nadelen (alles wat benoemd is door de experts, Kinderombudsman, waar zelfs seksualisering werd benoemd) voor haar kinderen niet opwegen tegen de voordelen (geld, leuke dingen kunnen doen daardoor). Wanneer je zegt dat iedere ouder eigen keuzes maakt, met de vergelijking dat de één voor borstvoeding kiest, en de ander… dan kunnen we toch concluderen dat je in ieder geval doet alsof je het niet snapt. Toen Tim aangaf dat het gaat om een keuze die je bewust maakt waarvan je feitelijk weet dat het slecht is, en niet slechts een verschil van visie, gaf ze ook niet thuis. Ik begrijp ook wel hij het gesprek afkapte, het werd een beetje in rondjes praten.

Ook vind ik het interessant dat ze blijft benadrukken dat het eigenlijk om haar gaat, om Annemarie die haar drukke leven deelt en dat dat het verdienmodel is, terwijl zij duidelijk zonder het exploiteren van haar kinderen nooit zo’n groot podium had gekregen. Annemarie = haar gezin = haar verdienmodel.

9 likes

Ja, waar de kinderen geen kinderfeestje krijgen want duur en gedoe.

11 likes

Vind ik wel in het niet vallen bij uitbuiting

4 likes

Eens, ik doelde bewust op een veelbesproken fragment uit dat programma.

5 likes

Herriner me vooral iets over dat papa en mama elke week heel duur gingen paardrijden want ze hadden zelf ook hobbies nodig en die moeder ging ook nog motor leren rijden en een motor kopen want zij wilde ook een leven!!

En dan idd alles voor die kinderen zo heel budget doen.

12 likes