Dat is ook zo bij de Bellinga’s. Er is zelfs een anti Bellinga account waar men toch naar de vlogs kijkt om vervolgens commentaar te leveren op het uitbuiten van de kinderen ![]()
Eens, daarom is Sanneke er ook schuldig aan. We weten allemaal dat zwanger worden, kinderen krijgen en het opvoeden daarvan zorgt voor meer volgers. Zij verdiend geld met haar insta waarop haar kind te zien is. Easy as that.
Wel props aan Mascha en Serena, toch de OGs op wie alle influtopics hier uiteindelijk gebaseerd zijn dat ze hun kinderen afschermen én allebei ook gewoon zichzelf zijn gebleven en niet ‘de moeder van’ of allemaal specifieke moedercontent maken. Ik volg Serena niet maar dat is wat ik op haar insta zie iig.
Maakt ze ook zoveel minder saai dan alle andere mommybloggers, zij hebben gewoon toevallig kinderen en meer niet.
Ook props aan Cynthia voor het niet hebben van kinderen haha, zij hoort toch ook bij Mascha en Serena.
Daar is ze het zelf waarschijnlijk niet mee eens ![]()
Sorry maar we zien misschien het gezicht niet van Mascha oudste kind maar zij heeft echt geen privacy hoor. In de vlogs hoor je vet veel haar stem, haar hele gezins/privé leven wordt dagelijks gefilmd en gepubliceerd, ik kijk al een tijd de vlogs niet meer maar toen ik dat wel deed nog voelde ik me echt mega ongemakkelijk bij hoeveel ik van dat meisje wist.
Ik denk dat de vlogs dan blijkbaar een groot verschil maken. Ik volg Mascha alleen op Instagram en letterlijk het enige wat ik van dat meisje weet is lief is lief en dat zij Nala bedacht heeft. Verder zie ik haar voor m’n gevoel amper voorbij komen, sowieso onherkenbaar en niet alsof ik verder van alles van haar leven zie.
Die kids van Serena zou ik op straat nog herkennen, zo vaak voorbij zien komen, en ik volg haar al jaren niet meer. Ze zette hen ook in voor spon.
Ja dat kan, maar ze vlogt dus nog steeds elke dag, met een schare vaste kijkers. En haar kinderen (ook al zie je hun gezicht niet) zijn daar gewoon hoofdrolspelers in. Als ik zou willen kan ik precies weten waar ze wonen, waar de oudste naar school gaat, zwemles heeft etc. Nog los van dat je dus haar hoort praten, weet welke events zich in haar leven afspelen, wat ze eet voor ontbijt. Plus het feit dat jouw ouders geen privacy hebben (want alles staat op YouTube) is op deze leeftijd ook extreem bepalend.
Dat is echt heel anders dan haar insta en TikTok maar maakt het niet minder problematisch.
Nu zet ze robenrita in voor spon.
Misschien wordt dit nog een issue in de toekomt. Wanneer hun kinderen het huis uit zijn. Dat influencers hun ouders uitbuiten voor content. ‘Day in the life of a mantelzorger’ ‘Come with me to the geriator’ ‘Tena review met mijn moeder’.
En dan uiteindelijk het uitblazen van de laatste adem vloggen en de begrafenis live streamen.
Ik zie ze er voor aan hoor.
Had die gekke Belinga dat niet gedaan
Het gaat hier steeds om geld verdienen aan je kinderen. Maar zelfs al verdien je geen rooie rotcent met spon, views, etc. Als je het privéleven van je kind dagelijks online knalt op welk social media kanaal dan ook ga je al snel allerlei grenzen over. Niemand behalve je inner circle hoort dagelijks de zwemlessen, meltdowns, eerste schooldag, schattige badmomentjes, etc. te kunnen zien.
Ja, hoe bizar dat je content zoveel belangrijker vindt dan respect.
Mascha zet haar kind ook gewoon in om geld te verdienen hoor. Je kind zo veel gebruiken in je vlogs is even goed geld verdienen met je kind als een campagne. Wellicht is het meer “sluik reclame” maar dat kind zorgt ook voor een hele forse groep kijkers en dus geld.
Ik bedoel ook helemaal niet te zeggen dat het niet problematisch is. Ik denk alleen dat als ze zou stoppen met vloggen dat dus een heel groot verschil zou maken want zonder die vlogs weet je al die details die jij noemt helemaal niet.
Ja ik snap je.
Er zit bij mij gewoon een frustratie want I will always love Mascha, haha, echt zo’n zwak voor haar. Maar ik vind het echt niet te doen dat zij zichzelf in de markt heeft weten te zetten als iemand die verantwoordelijk omgaat met haar kind(eren) op social media. Echt zo oh kijk mij m’n kind komt niet in beeld, oh kijk mij, ik gebruik een pop i.p.v. m’n baby bij een reclame voor mn draagzakken. Maar vervolgens hebben haar kinderen dus nul privacy en staat hun gezinsleven dagelijks online. Ik vind dat gewoon echt bizar en ook dat zij er vervolgens niet voor wordt gezien op die manier.
Ligt het aan mij of zijn die babykleertjes die Bonnie in haar reel ‘voor komende winter’ laat zien echt nog veel te groot? Mijn baby is zes weken jonger en behoorlijk fors, maar die past dit allemaal nog lang niet ![]()
Ik vind het wel grappig dat zij allemaal van die vintage kleertjes van Vinted haalt, al is het niet mijn stijl. Het is in elk geval niet sad beige ![]()
Wow, kan me voorstellen dat als je elke maand zoveel binnenkrijgt, je er op een gegeven moment aan gaat wennen. En dan is het makkelijk verdienen en kun je voor jezelf best veel goedpraten steeds (denk ik).
Neeee… gaan we hier echt weer over beginnen? ![]()
Begin jij een leuk gesprek dan!