Ja klopt! Beelden van een begrafenis in een vlog: kan dat? - BNNVARA
Kan toch goed zijn dat jouw baby een andere maat heeft dan haar baby? Kan nogal verschillen per baby.
Zeker, maar ik dacht dat die van mij al flink was
Maar goed, ze zal het zelf inderdaad wel het beste weten, en misschien lijken die kleertjes op beeld groter dan ze zijn.
En dit is ook echt een rare zet want het feit dat er een pop in zit zorgt er ook nog eens voor dat het helemaal raar en verkeerd zit wat echt geen goeie reclame is voor die draagzakken.
Oh als ik truien van mân baby voor me hou dan denk ik soms ook Jezus wat groot dit past hij toch nooit, maar jawel zân babyvetjes passen er gewoon in en hij is ook zoân 6 weken jonger dan Ted.
Maar heb dat ook met kleding van mezelf, dan heb ik het soms vast en lijkt het veeeeeel te groot en dan zit het gewoon strak.
Vond het gek dat ze zei dat sommige kleertjes maar 1 keer gedragen waren, ze zei ook iets als âwel zonde maar gelukkig toch niet duurâ. Ja ze bestelde veel op vinted maar dan zie ik ook voor me hoe dat pakket werd ingepakt, naar de winkel oid gereden, daar verwerkt, naar postsorteercentrum gereden, dan weer naar bonnie geredenâŠvind dat dan zo zonde voor maar 1 of paar keer dragen
Dan kan zij het toch ook weer verkopen? Boeie, ik kan me hier echt niet druk om maken.
Maar het is gelukkig niet allemaal nieuw gekocht, dat mag ook wel gezegd worden. Vroeger was tweedehands echt niet zo normaal als nu met Vinted, dus als Bonnie dat promoot op deze manier zit daar wel iets positiefs in toch
Ik denk dat iedereen die een baby heeft gekregen wel kleertjes heeft die maar 1 of 2x zijn gedragen. Vaak passen babies die met de normale termijn geboren worden maat 50/56 maar een paar weken. Mijn reuzenbaby paste nooit in 50. Zonde want had er toch een paar pakjes van. Maarja wat doe je dan?
Mjaaa op zich wel maar als je bergen en bergen tweedehands haalt dan is t niet duurzaam meer, alleen goedkoper.
Maar wel Ăets duurzamer, want nieuw wordt Ă©n nieuw gemaakt en vervoerd terwijl tweedehands alleen nog wordt vervoerd. En tweedehands wordt gelukkig al steeds normaler dus als influencers daar aan meehelpen dan vind ik dat niet per se iets negatiefs
Ja nee tuurlijk, ik koop zelf alleen nog maar Sellpy. Maar probeer me wel alsnog in te houden.
Haha ja dat is ook zo, ik heb weleens dat kleertjes op die manier uiteindelijk nauwelijks de kast uit komen. Eerst denk ik oh veel te groot en dan opeens is het alweer te klein ![]()
Misschien ben IK gewoon degene die geen maten in kan schatten ![]()
Ja eens, volgens mij maakt iedere moeder- en ik nu na ruim 1,5 jaar nog steeds - inschattingsfouten qua kleding. Daarnaast is bijna niks wat ze koopt nieuw dus dat scheelt sowieso al heel veel fast fashion.
Dit idd! Ik dacht dat mijn baby echt nooit in 50 zou passen, want veel te klein. En gister dacht ik dat de trui in maat 62 echt te groot zou zijn en die zat prima.
Ooh kijk mij een samenwerking hebben die zonder kinderen nooit ontstaan zou zijn.
Op zich zou je dat denken maar volgens mij is ook al wel onderzocht dat platforms als Vinted ervoor zorgen dat sommige mensen meer kopen (incl. nieuwe kleding)
Het meest duurzaam is alsnog minder kopen, ook tweedehands
Zie ook bijvoorbeeld dit stuk: Meer dan een app: de ware impact van Vinted op onze koopcultuur
En hoe komen die 100 pakketjes van Vinted bij Bonnie? 100 keer apart bezorgd met een pakketje toch.
Niet om te zeggen dat dit niet beter is dan alles nieuw aanschaffen, maar echt goed is het alsnog ook niet (helaas, want het is ook gewoon ingewikkeld)
Hoe sta je ertegenover als deze bezorgd worden per koerier (werkgelegenheid) in een elektrisch busje bijvoorbeeld? Of waarin zit hem de meeste voetafdruk volgens jou? Ik bestel veel vinted en dacht daarmee misschien iets naief wel goed bezig te zijn.
Het helpt al als je alleen van Nederlandse verkopers koopt, dan is de afstand die afgelegd moet worden kleiner. Probeer bundels te kopen bij 1 verkoper, in plaats van losse kledingstukken.
Ik koop alle kleding voor mijn kind via vinted maar ik lever in op hoe leuk ik de kleding vind in ruil voor dat ik dan meerdere kledingstukken in 1 x kan bestellen.
Daarnaast geef ik alle kleding die ik koop daarna door via the clothing loop of aan vrienden, zo hoeft het niet nogmaals verzonden te worden.
Ik krijg daarnaast ook veel kleding van mân zus en een kennis, dat is natuurlijk de meest duurzame optie.
Via vinted kopen is trouwens alsnog veel duurzamer dan nieuw kopen, maar het is gevoelig om een overvolle garderobe aan te schaffen waarvan je items maar 1 x draagt en dan is het natuurlijk niet duurzaam.
Edit : en er zijn natuurlijk veel mensen die een overvol winkeltje aanbieden met amper gedragen kleding, en als je bij hen bestelt heb je ook weer kans dat je hun shopverslaving voedt. Want veel mensen verkopen tweedehands door om dan zelf nieuw te kopen. Maargoed dan moet je ook weer over de acties van een ander nadenken, dus ik doe dat niet.
Ik kreeg eens de tip om een verkoper die iets leuks te koop heeft te vragen of ze toevallig meer willen verkopen in die maat (dat er nog niet op staat). Vaak is het antwoord ja (want: win-win) en kun je zo toch een leuke bundel maken.
https://www.instagram.com/p/DRcD5FijbFU/?f=1
Hele goede boodschap over het delen van je kinderen online.