Wat een anticlimax dit ![]()
Ik weet niet of ik het shockerend of fascinerend vind hoe hulpeloos en weinig weerbaar Sanneke is. Helemaal in tranen omdat een muur verven niet na de eerste keer gelukt was. En dat ze dan het gevoel heeft dat ze nergens goed in is en niks haar lukt. En dat ze dan zoveel last heeft van de adviezen en comments die ze krijgt, terwijl ze zelf erom vraagt. En dat ze het dan zo moeilijk vind om andere mensen online te zien die het wel lukt een huis te verbouwen. Alles is zo zo dramatisch alsof zij echt het zieligste vogeltje in heel nederland is en de rest het allemaal zo makkelijk heeft. Ik zou echt denken meid ga van het internet af want je maakt jezelf alleen maar diep ongelukkig door zo chronisch online te zijn.
Dit is wat ik ook niet helemaal bergijp. Het lijkt niet te lukken om bekend genoeg te worden om een inkomen te genereren. Daarnaast lijkt ze er ook geen geluk uit te halen. Wat voor nu heeft het dan?
Ja eens, maar wellicht is het op deze manier âmakkelijkerâ dan bijvoorbeeld in loondienst te gaan. Dit geeft haar veel meer vrijheid, maar als het niet werkt dan moet ze het misschien accepteren dat een influencercarriere niet voor haar is weggelegd.
Nou als je in de stress van verhuizen zit (en in haar geval al een hele lange tijd stress om ĂŒberhaupt een huis te kunnen vinde ) zou ik hier ook om kunnen janken hoor.
Haha ik zou dan ook janken lol ik weet niets van haar situatie maar soms kunnen zulke dingen super frustrerend zijn. Zeker als je dure verf hebt, tijdtekort, slaaptekort misschien⊠Ah wellll
Ik kan me hier tot op zekere hoogte in vinden, want ik stoor me soms ook aan het eindeloze klagen. Aan de andere kant vind ik het in deze situatie lastig om hier zo fel in te zijn. Verhuizen brengt veel verandering met zich mee en vraagt veel flexibiliteit, iets wat iemand met autisme minder kan opbrengen in een situatie waarin de spanning al oploopt. Ik vind het echt niet gek dat dit haar zo ontwricht en omdat zij al veel ventileert op social media snap ik dat ze dat in dit geval ook doet. Je kan je er best aan storen, maar vind âshockerendâ en âdoen alsof zij het zieligste vogeltje in heel Nederland isâ een beetje overtrokken.
Muurverf moet toch altijd minimaal 2 keer. Dan ben je wel een beetje delulu als je denkt dat het bij andere in een keer pakt en dat het aan jou ligt ![]()
Stress tijdens het verhuizen mag er allemaal zijn, gewoon lekker doorwortelen en als het er niet is, dan is het ook oké LETS GO
Ik begrijp niet zo goed waarom Sanne elke verhuis scheet online deelt, terwijl ze zelf aangeeft dat ze niet goed kan omgaan met alle goedbedoelde, adviezen en reacties. Bescherm jezelf dan gewoon en deel pas over een paar weken hoe je huis er uit ziet met een verhuizing update ofzo
![]()
![]()
![]()
![]()
Om er dan toch een slaatje uit te proberen slaan dunkt mij
Nou dit inderdaad, ik heb echt nog nooit gehoord dat het verfen van een muur met een relatief lichte kleur (en geen effen ondergrond) in 1x pakt. Vooral niet als je het er een beetje random opkwakt zonder goede techniek. Ik snap wel dat het heel frustrerend is maar in dit geval zou verwachtingsmanagement ook wel een beetje helpen denk ik. Want dit is toch vooral een beetje heel verbaasd zijn dat na 5 minuten koken je aardappelen nog niet gaar zijn.
Ze probeert natuurlijk nog steeds om geld te verdienen met Instagram. Over het algemeen scoort verbouw-, verhuis- en interieurcontent gewoon goed. En het kan op zich ook wel interessant zijn natuurlijk om te laten zien hoe je met een beperkt budget een huis gaat opknappen en inrichten. En ze hoopt vast ook op spon of barter deals.
Ik ben alleen benieuwd hoe het gaat want ze lijken vaak ook zo weinig over dingen te hebben nagedacht. Ze hadden bijv. niet bedacht dat er nog een ondervloer onder laminaat moet, ze hadden nu al te weinig verf gekocht omdat ze het verkeerd berekend hadden. En dan vrees ik dat als ik haar story zie dat ze ook verwacht had dat het in 1x dekkend zou zijn dus dan heeft ze wellicht wel 2 of 3x zoveel verf nodig. Als je de hele tijd tegen dit soort dingen aanloopt en je hebt beperkt budget dan is dat wel een uitdaging.
Hahaha ik dacht ook ik ga er standaard van uit dat het niet in 1x pakt
zou huilen van geluk als dat wel het geval zou zijn haha
Ben het wel met @FrenchWays eens dat ze zo weinig weerbaar is in veel dingen.
Ze denkt de hele tijd dat ze niks kan doen omdat ze in een over ander gehucht woont (ben even vergeten waar, maar als ik haar hoor praten is het hutje op de hei vibes). Alleen ze heeft een fiets én bovendien is het OV in NL best goed.
Ze zegt dat ze niet kan werken met autisme, maar je hebt ook bedrijven die mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op weg helpen. Ze woont dacht ik in de buurt van Rotterdam en als ik even Google heb je dan bijvoorbeeld Rotterdam inclusief. Werk kan je ook helpen je uit je bubbel te halen en je realiteitszin te laten groeien door samen te werken met mensen die anders denken of doen dan jij.
Iets anders: ze zegt dat ze als verkeersregelaar heeft gewerkt en een paar stories ervoor dat ze geen rijbewijs heeft. TIL dat je kan werken als verkeersregelaar zonder zelf een rijbewijs te hebben. Heeft niks met haar te maken maar dat vind ik echt vreemd
Het verkeer regelen is toch heel iets anders dan een auto besturen
verkeersregelaars staan ook bij bijv evenementen mensen naar parkeerplaatsen te wijzen etc.
Ja goed maar toch de mensen die autoverkeer staan te regelen. Nooit over nagedacht obviously maar toch vind ik het een beetjegek ![]()
Precies dit, natuurlijk is autisme een spectrum en kan ik niet oordelen waar op dat spectrum zij zich bevind. Maar het label autisme alleen betekend niet dat je niet kan werken, verhuizen, voor je kindje zorgen. Natuurlijk zijn verhuizingen stressvol voor iedereen en zeker mensen met autisme en iedereen heeft wel eens gehuild om iets omdat relativeren even niet lukte. Maar bij haar is het een structureel slachtofferschap om keuzes die ze zelf maakt. Misschien dat het eindelijk iets anders wordt als ze verhuisd zijn maar ik zie het al gebeuren dat ze dan het volgende drama bedenkt om huilend over te gaan bedelen op instagram.
Geen idee wie zij is, maar er zijn zoveel mensen die vanwege autisme niet betaald kunnen werken. En als ik jullie zo lees dan lijkt het overduidelijk dat ze het moeilijk, dus voelt een beetje zuur dan al die oordelen.