Mommybloggerstopic #11

Nou pas maar op hoor jongens, want Sanneke kan echt NIETS fout doen bij een aantal forummers. Op de een of andere manier is het bij Sanneke ineens altijd ‘pesten’.

Ik vind haar omgang met geld en de dingen die ze post al langere tijd schaamteloos. En dit verbaast me dan ook helemaal niet

35 likes

Ze heeft autisme, toch? Zou het kunnen dat ze anders denkt over dit soort uitspraken en ze de sociale gevolgen niet goed kan overzien?

1 like

Als we toch met vooroordelen over autisme gaan smijten kan ze ook bedenken dat ze zich juist aan de regels van het contract moet houden. Pffff wat een vermoeiend mens

11 likes

Er is ook een optie om niet naar haar te kijken

14 likes

Eens. Ik volg haar zelf niet maar op basis van alles wat ik hier lees plus dat filmpje laatst dat ze uit het niets schreeuwde tegen haar kind vind ik haar ontzettend onsympathiek.

11 likes

Ik vraag mij echt af hoe het eruit ziet, want ze noemde het “de tuin laten verloederen”, maar volgens mij krijg je echt niet zomaar je borg niet terug en op haar stories zag de woning er (voor zover je kunt zien) best prima uit. Kan me ook voorstellen dat de eigenaren gewoon assholes zijn.

Ik snap best dat je de boel een beetje de boel laat in je tuin als je weet dat je eruit moet, toch?

5 likes

Ook als je eruit moet heb je nog steeds de verplichting om de woning netjes te houden, tenminste het moet terug naar hoe je het huis hebt gekregen. Anders kost dat wel geld

Verder geen idee hoe ze het hebben achtergelaten en het gebeurt helaas ook wel vaak dat verhuurders proberen de waarborg voor zichzelf te houden

4 likes

Misschien is het meer dan alleen de tuin, gewoon achterstallig onderhoud qua schoonmaak of dingen die kapot zijn en makkelijk gerepareerd konden worden maar nu meer werk kosten omdat het al langere tijd kapot is ofzo. Maarja blijft zuur als je je borg niet terug krijgt, denk dat je er toch op rekent zo een extra zakcentje te krijgen tijdens/net na een verhuizing die toch altijd duur is.

13 likes

Deze zelfde mensen hebben laatst vertelt dat ze nog nooit gedweild hadden in hun huidige huis. Ze hadden geen dweil namelijk.
En er miste delen van de schutting naast dat de tuin overwoekerd was.

Ze erkennen ook wel dat ze het hebben laten verslonzen.
Maar vinden dat er begrip voor moet zijn dat zij slecht in hun vel zaten doordat er boven hun hoofd hing dat ze er uit moesten. Dat die eigenaar moet beseffen wat dat voor impact heeft gehad en dat ze het daardoor hebben laten verslonzen.
Maar dat is gewoon niet hoe de maatschappij werkt :sweat_smile:? Je hebt toch gewoon een afspraak gemaakt over hoe je het achterlaat en als je je er bewust van bent dat je dat niet doet, moet je ook niet verbolgen zijn dat je je borg niet terug krijgt denk ik dan…

73 likes

Ja eens hoor. Ik weet ook niet wat de staat is dus neem het niet per se voor hun op in die zin. Maar in mijn optiek is het niet zo dat je je borg niet terugkrijgt als je het gras in de tuin niet maait ofzo. Dus vraag mij meer af wat de staat dan is, eer je je geld niet terugkrijgt.

Afspraak is afspraak en daarvoor is borg, maar het is niet heel ongewoon dat als je weet dat je je (huur)huis gaat verlaten je het een beetje laat vieren. En er zijn genoeg verhuurders die borg misbruiken als machtsmiddel.

Alleen lieten zij het niet iets vieren, maar hebben ze anderhalf jaar lang gedacht joe laatmaar. Dus ik denk niet dat het een gevalletje van iets te lang gras was :sweat_smile:

15 likes

gadver, ze hebben daar toch bijna 1,5 jaar gewoond? een dweil is toch niet zo duur?

14 likes

Verhuurders zijn daar super streng in en volgens mij is onterecht borg inhouden ook gewoon een verdienmodel. Probeerden ze bij mij ook. En waarom? Er zat een opgedroogd waterdruppeltje op een tegel in de badkamer van, jawel, het schoonmaken. Zodra de makelaar die druppel had gespot met zijn zaklampje was ook de hele controle klaar :joy: Dus borg niet terug betekent zeker niet altijd dat je je woning hebt verwaarloosd. Heb overigens mijn borg uiteindelijk terug. Die kerel ging er met gestrekt been in, dus ik met twee gestrekte benen. Overigens geen idee hoe zij hun woning hebben achtergelaten

15 likes

Ja maar als iemand zelf al toegeeft dat ze het hebben laten verslonzen is dat geen vergelijkbare situatie

En omg 1,5 jaar niet dweilen :nauseated_face:

29 likes

Met een baby die kruipt/net kan lopen :grimacing:

31 likes

En er was regelmatig een hond op bezoek.
Maar ieder zijn ding, al vind ik het niet heel gek dat ze de borg niet terug hebben gekregen.

9 likes

Michelle is blij dat ze ‘na al die jaren’ nog steeds niet uitgepraat is met Tim. Bijzonder gezien de korte tijd dat ze samen zijn en hij voor hun relatie nooit in haar vriendenkring/omgeving is gezien of genoemd in vlogs of op haar socials. Kan me niet voorstellen dat ze in haar jaren met Koen (en later ook Jacq) veel contact met hem had. Of juist wel, maar zonder hun weten :sweat_smile:

18 likes

Ze is ooit volgens de juicechannels zoenend met hem gespot in het PSV stadion. Dat was nog tijdens haar relatie.

8 likes

Doet me denken aan de ex uit mn tienerjaren die na een half jaar verkering ‘you’re still the one’ van Shania Twain voor me op een cd’tje brandde.
Moet er soms nog steeds om lachen.

38 likes

Ik vind het eerder bijzonder dat Mevrouw met de kapotte knieën zoals ze het zelf zegt even Parijs uit speelt op naaldhakken.

6 likes