Mommybloggerstopic #11

Misschien is het meer dan alleen de tuin, gewoon achterstallig onderhoud qua schoonmaak of dingen die kapot zijn en makkelijk gerepareerd konden worden maar nu meer werk kosten omdat het al langere tijd kapot is ofzo. Maarja blijft zuur als je je borg niet terug krijgt, denk dat je er toch op rekent zo een extra zakcentje te krijgen tijdens/net na een verhuizing die toch altijd duur is.

12 likes

Deze zelfde mensen hebben laatst vertelt dat ze nog nooit gedweild hadden in hun huidige huis. Ze hadden geen dweil namelijk.
En er miste delen van de schutting naast dat de tuin overwoekerd was.

Ze erkennen ook wel dat ze het hebben laten verslonzen.
Maar vinden dat er begrip voor moet zijn dat zij slecht in hun vel zaten doordat er boven hun hoofd hing dat ze er uit moesten. Dat die eigenaar moet beseffen wat dat voor impact heeft gehad en dat ze het daardoor hebben laten verslonzen.
Maar dat is gewoon niet hoe de maatschappij werkt :sweat_smile:? Je hebt toch gewoon een afspraak gemaakt over hoe je het achterlaat en als je je er bewust van bent dat je dat niet doet, moet je ook niet verbolgen zijn dat je je borg niet terug krijgt denk ik dan…

73 likes

Ja eens hoor. Ik weet ook niet wat de staat is dus neem het niet per se voor hun op in die zin. Maar in mijn optiek is het niet zo dat je je borg niet terugkrijgt als je het gras in de tuin niet maait ofzo. Dus vraag mij meer af wat de staat dan is, eer je je geld niet terugkrijgt.

Afspraak is afspraak en daarvoor is borg, maar het is niet heel ongewoon dat als je weet dat je je (huur)huis gaat verlaten je het een beetje laat vieren. En er zijn genoeg verhuurders die borg misbruiken als machtsmiddel.

Alleen lieten zij het niet iets vieren, maar hebben ze anderhalf jaar lang gedacht joe laatmaar. Dus ik denk niet dat het een gevalletje van iets te lang gras was :sweat_smile:

14 likes

gadver, ze hebben daar toch bijna 1,5 jaar gewoond? een dweil is toch niet zo duur?

14 likes

Verhuurders zijn daar super streng in en volgens mij is onterecht borg inhouden ook gewoon een verdienmodel. Probeerden ze bij mij ook. En waarom? Er zat een opgedroogd waterdruppeltje op een tegel in de badkamer van, jawel, het schoonmaken. Zodra de makelaar die druppel had gespot met zijn zaklampje was ook de hele controle klaar :joy: Dus borg niet terug betekent zeker niet altijd dat je je woning hebt verwaarloosd. Heb overigens mijn borg uiteindelijk terug. Die kerel ging er met gestrekt been in, dus ik met twee gestrekte benen. Overigens geen idee hoe zij hun woning hebben achtergelaten

15 likes

Ja maar als iemand zelf al toegeeft dat ze het hebben laten verslonzen is dat geen vergelijkbare situatie

En omg 1,5 jaar niet dweilen :nauseated_face:

29 likes

Met een baby die kruipt/net kan lopen :grimacing:

30 likes

En er was regelmatig een hond op bezoek.
Maar ieder zijn ding, al vind ik het niet heel gek dat ze de borg niet terug hebben gekregen.

9 likes

Michelle is blij dat ze ‘na al die jaren’ nog steeds niet uitgepraat is met Tim. Bijzonder gezien de korte tijd dat ze samen zijn en hij voor hun relatie nooit in haar vriendenkring/omgeving is gezien of genoemd in vlogs of op haar socials. Kan me niet voorstellen dat ze in haar jaren met Koen (en later ook Jacq) veel contact met hem had. Of juist wel, maar zonder hun weten :sweat_smile:

18 likes

Ze is ooit volgens de juicechannels zoenend met hem gespot in het PSV stadion. Dat was nog tijdens haar relatie.

7 likes

Doet me denken aan de ex uit mn tienerjaren die na een half jaar verkering ‘you’re still the one’ van Shania Twain voor me op een cd’tje brandde.
Moet er soms nog steeds om lachen.

36 likes

Ik vind het eerder bijzonder dat Mevrouw met de kapotte knieën zoals ze het zelf zegt even Parijs uit speelt op naaldhakken.

4 likes

Voelt echt alsof ze zoooo graag wil bewijzen hoe fantastisch hun relatie is. Alles kan met hem: om 8 uur in bed liggen en serie kijken, feesten in Parijs, op de boerderij leven, hij is goed met de kinderen, nooit uitgepraat samen.

Zag een snippet van die podcast met Iris waarin Michelle zegt dat ze aan chat vroeg hoeveel calorieën je met een uur intensieve seks verbruikt of zo. Zoooo’n bewijsdrang

34 likes

Ja het is echt veel te hard laten zien hoe geweldig die relatie is. Snap ergens wel dat die bewijsdrang er is hoor als de wereld mee kijkt en als jouw poly met elkaar verder is gegaan, door 1 iemand gedumpt worden is al kut maar laat staan als dat er 2 tegelijk zijn en zij elkaar nog wél leuk vinden.

13 likes

Prima dat zij nog niet uitgepraat zijn met elkaar maar waarom moest het weer met zon arrogante sneer naar andere koppels die wel normaal of stil tegenover elkaar zitten. Vind dat echt zo’n achterhaald iets, alsof het succes van je relatie afgemeten kan worden aan hoe veel je kletst op een terras.

67 likes

Klinkt precies als dat blikje beter koppel die na 1 jaar samen en niet samenwonen hetzelfde zei over koppels die stil tegenover zitten in een restaurant.

En denk ook als je zoveel bezig bent met het vergelijken met anderen heb je dan echt “de tijd van je leven”?

25 likes

Onafgebroken de slappe lach!!!

hahaha zo overdreven

30 likes

Ach voor zolang dit duurt…

7 likes

Na al die jaren, ze zijn toch nog niet zó lang samen?

9 likes