Mommybloggerstopic #11

Ik vond de vlog ook te zwaar. Heb veel doorgespoeld en uiteindelijk uitgezet omdat ik het echt te onzeker vond. Meer omdat ik mij daar niet in kan vinden maar zij mag zich gewoon zo voelen. Ik vind jouw reactie met de vergelijking er zitten mensen in traject wel echt onredelijk. Het ene is niet zwaarder dan het andere. En ieder beleeft het op zijn eigen manier. Ik heb 3 miskramen gehad, geen ziekenhuistraject maar het is echt geen makkelijke tijd geweest.

21 likes

Ja ik vind dit ook stom maar realiseer me ook dat dat vooral aan mezelf ligt. Ik erger me ook ontzettend aan vrouwen die na 3 keer proberen al klagen over dat het allemaal zo lang duurt. Maar goed wanneer mag je dan wel klagen of gefrustreerd zijn? Alles is relatief en er is geen objectieve grens te bepalen over wat (te) lang is. Mag je na 2 jaar via een medisch traject zwanger wel klagen dat het lang duurde? Dat vind iemand die al 5 jaar bezig is zonder resultaat misschien ook weer heel irritant.

Ik vind zelf dat het mogen klagen vanaf een jaar begint maar goed dat is wat IK vind en een ander denkt daar weer anders over.

7 likes

Beetje hard, ze heeft eerder een miskraam gehad en dat drukt simpelweg een stempel op het verloop van zwanger worden en blijven.

5 likes

Zal vast meer over mijzelf en mijn ervaringen zeggen dan over haar jongens. Zal haar wel even overslaan de komende tijd voor mn eigen gemoed :stuck_out_tongue:

7 likes

Denk ook dat het heel heftig is als je influencer bent en niet de afleiding hebt van de structuur van een normale baan. Daardoor lijkt de kans me ook groter dat je je helemaal in zo’n wens verliest.

11 likes

Ik denk ook dat je de druk voelt om het te delen aan je volgers. Normaal zou je dit gewoon delen met je naaste kring lijkt mij.

2 likes

Ja en als je zwangerschap ook je werk wordt/je werk ervan maakt. Ik blijf dat toch een beetje een bizarre keuze vinden van influencers zoals Vera en ook Bonnie bijvoorbeeld.

Het lijkt me zo weird om die hele heftige momenten steeds te filmen met het idee dat je dat met iedereen gaat delen. Daarmee houd je het ook in stand dat je geen afleiding meer hebt naar mijn idee.

11 likes

Geloof me, sprekend uit ervaring; heel Vera’s rollercoaster kun je prima ervaren rond een 9-5 baan. Vind het ook allemaal niet zo heftig of je erin verliezen eigenlijk? Ze is gewoon onzeker en angstig wat mij na twee miskramen en bijna twee jaar proberen niet gek lijkt. Het kinderwens en zwangerschapstopic staan vol met posts die precies hetzelfde zijn als wat zij in de vlog vertelt.

43 likes

Sterker nog, het kinderwenstopic staat ook bol van posts als “we zijn nu al zes maanden aan het proberen, had eigenlijk echt niet verwacht dat het zo lang zou duren” en “wij proberen het al drie maanden maar nog geen resultaat, welke ovulatiestrips zijn jullie het best bevallen?”

Echt superfijn voor de mensen die minimale stress of angst hebben ervaren voor/tijdens hun zwangerschap, maar voor heel veel mensen is het wel een stressvolle of angstige periode, al dan niet terecht.

30 likes

Overigens vind ik dit wel een beetje onzin, sommige dingen zijn echt wel zwaarder dan andere dingen. Ik kan me in theorie best voorstellen dat het tegenvalt als je na zes maanden nog niet zwanger bent, maar dat is toch niet te vergelijken met iemand die al jaren wacht op een zwangerschap/baby? En ik kan me ook voorstellen dat als je zelf met 12 weken een miskraam hebt gehad van je eerste zwangerschap, dat je niet per se zit te wachten op het verdriet van iemand die met 5 weken een miskraam heeft gehad van haar derde kind. En begrijp me niet verkeerd, dat is ook echt verdrietig, en we hoeven echt niet alles op een weegschaal te leggen of langs een meetlat van tragedie, maar we hoeven toch ook niet te doen alsof alles even erg is en iedereen overal even verdrietig over “mag” zijn?

Ik vind het overigens ook gewoon ongevoelig als je degene bent met het “kleinere” verdriet, om het daar dan uitgebreid over te willen hebben met degene met het “grotere” verdriet (maar dat terzijde, want daar is hier geen sprake van, maar ik vind dus wel dat er gradaties kunnen zijn in hoe verdrietig iets is)

30 likes

Oja (sorry persoonlijk verhaal) toen ik 2 jaar probeerde zwanger te worden (wat lang is als je er middenin zit, achteraf voelt het dan weer korter) kwam er ook een collega naar me toe die de 2e ronde nog niet zwanger was geworden, want ik wist wel wat zij doormaakte :cowboy_hat_face:

7 likes

Maar dat betekent niet dat het gevoel er niet gewoon mag zijn? Elke zwangerschap of weg ernaartoe kan onzekerheid, angst en stress met zich meebrengen. Dat hoef je niet weg te stoppen of te minimaliseren omdat anderen het zwaarder hebben, kom nou

13 likes

Vrij genant dat Jacqueline haar versie van Michelle’s relatiebewijsdrang online blijft zetten, allemaal wel elkaar nog schijnheilig volgen maar ondertussen elkaar de troef proberen af te steken wie het gelukkigste is nu. Gelukkig doen alle Gerda’s in de comments gezellig mee aan de wedstrijd. :upside_down_face:

25 likes

Hij kijkt altijd zo doods uit z’n ogen, alsof hij gedwongen wordt om daar te zitten.

63 likes

Haha ja echt, je hoort hem denken “Waarom kies ik nou altijd die influencer types uit, fuck my life”

32 likes

Ik heb ook echt het idee dat Michelle en Jacqueline een wedstrijdje doen online van wie het vaakst ge-wel-di-ge tripjes maakt

6 likes

Ja jezus moet overal dan een disclaimer bij? Tuurlijk is degene die na 6 maanden zegt poeh he minder zwaar dan degene die al jaren in een traject zit. Maar degene op wie ik reageerde kwam op mij over alsof ze vond dat vera het allemaal niet zo zwaar heeft gehad en er mensen in een traject zitten van jaren en dat zij dat allemaal niet heeft gehad. Terwijl ook vera langer bezig is geweest en 2 miskramen voor haar kiezen heeft gehad. Het ging om de vergelijking die gemaakt werd.

6 likes

Ik vond vooral heel duidelijk haar angststoornis hierin doorkomen en dat vond ik herkenbaar en daardoor wel fijn om te zien. (Als in niet voor haar maar de representatie)

7 likes

Ten eerste eens met je wat je hierboven al schreef! Maar ik vraag me nog wel af:Tja wat is ‘terecht’ over dit onderwerp? Uiteindelijk heeft iedereen z’n eigen gevoelens/angsten/context. Ik denk dat ieders verhaal gewoon naast elkaar kan bestaan, maar dat mensen zich soms te snel aangesproken voelen door andermans ervaring (voorbeeld: ‘oh jij vindt 3 maanden al lang, wat zegt dat dan over MIJN pijn van 2 jaar IVF???’ nou precies niks).

Als je weet dat je zo reageert op een bepaald onderwerp kun je dit soort vlogs dan beter niet kijken.

14 likes

Helemaal los van het onderwerp: ik weet niet meer wie in het Taalergernissen-topic zei dat ze zich ergert aan de zinsconstructie “Ik merk dat (…)”, maar diegene kan z’n lol op met deze video :smile:

5 likes