Ik bedoel dat je die uitspraken kunt interpreteren alsof er al veel langer iets tussen haar en Tim speelde.
Ah zo. Ik denk dat het vooral dramatiseren/ heel erg aandikken is. Ooit gaan we samen naar Parijs, onze grootste wens. Huilen toen we daar binnen reden.100x ‘Dit is toch niet normaal dat we dit mee mogen maken’ Nog meer huilen en hashtagblessed. Bestaan die stellen echt??
Ik denk dat we kijken naar de grote Michelle show waarin de hoofdrolspeelster heel erg onzeker is en op zoek naar bevestiging. Die krijgt ze van die volgers die steeds maar benoemen hoe ze straalt, hoe verliefd ze eruit ziet, hoe gelukkig ze is. Maar dat zeiden ze ook toen ze in de (volgens haar) ergste periode van haar leven zat.
Ik denk oprecht dat ze erg haar best heeft gedaan maar dat ze mega hoge standaarden heeft niet alleen voor zichzelf maar ook voor de omgeving. Alles moet tot in de puntjes perfect, niets aan toeval overgelaten en ik denk dat ze daar Jacqueline en Koen kwijt mee is geraakt op een bepaald punt. Toen ze gingen verbouwen zou elke minuut gespendeerd worden aan klussen en het huis moet af terwijl Jacqueline en Koen wat meer rust namen. Ik vind Jacqueline altijd wel anders over komen, toen ze nog in poly waren liet ze vaker plaatjes zien van verre van perfect, chaotische bende bij de kinderen terwijl er van Michelle haar kant alleen maar foto’s kwamen van perfect gestylde kinderen met witte Ralph Lauren polo’s en chino broekjes op een rijtje uren uno spelen. Het lijkt mij ook voor de andere kant dood vermoeiend om dat perfecte plaatje steeds zo hoog te moeten houden als dat zo niet werkt. Daarbij toch wel een toxic omgeving met een Iris die alleen maar dezelfde slogans kan benoemen “ zo zijn we, nooit opgeven rekeningen moeten betaald worden etc “. Altijd zichzelf zo boven een ander plaatsen en dat dit ondernemen is en ondernemersbloed en ze komen beide van zo ver en waren op bepaalde punten bijna alles kwijt. Ook dat zij moeders zijn die na de bevalling al heel snel weer op de been waren want rekeningen moesten betaald worden en geld in de la de motor moest draaien.
Ja dit sowieso. Het heeft eigenlijk nog heel lang geduurd. Hier word je als partner(s) toch knettergek van als jij niet zo bent.
Nee dat weet ik niet, weet haar achternaam niet meer haha.
Ik vind het vooral zo irritant dat ze telkens moeten benoemen dat ze ALLES zelf gedaan hebben en geen hulp hebben gehad van hun ouders.
Sorry maar als je ouders je studie betaald hebben, je rijbewijs en een auto hebben gegeven heb je al echt een voorsprong. Buiten de veiligheid die je hebt dat je weet dat je financieel terug kan vallen op je ouders. Ik denk dat je dan makkelijker risico’s kan nemen qua ondernemen. Wil niet zeggen dat je zelf niet hard heb gewerkt maar je moet niet ontkennen dat ouders (financiele) situatie jouw WEL heeft geholpen.
Ik deel die ergernis, 2 witte vrouwen die beide uit een rijk gezin komen en in de wieg al een grote voorsprong hadden die doen alsof ze ook door die shit zijn gegaan.
Michelle zei ooit dat ze ook de andere kant heeft gezien want ze woonde met Koen ooit samen in een klein appartement en hadden weinig geld voor de boodschappen.
Iris heeft het er maar over dat ze alles dreigde kwijt te raken met de corona tijd terwijl ze dus toen al meerdere panden in Amsterdam had om vervolgens daar de wijze les uit te halen naar haar team “ ga naar die bank koop dat appartement durf te leven “
Het lijkt wel alsof ze er extra bewondering voor willen waar ze nu staan maar staan zo ver van de realiteit af. De verwondering al dat er mensen die een auto hebben ook met de bus kunnen reizen.
Alsof dat ook vanzelfsprekend is ![]()
![]()
Of dat Iris en David al met alle papieren bij de advocaat zaten “klaar om de scheidingspapieren te ondertekenen” want alles was al verdeeld. En dat de advocaat toen zei dat hij het weigerde te tekenen want hij voelde “too much passion” in de kamer. En diezelfde advocaat zou Michelle bijgestaan hebben. Volgensmij gaat alles in hun hoofd door een bouquetreeks filter voordat ze het uitkramen want je gaat mij niet vertellen dat dit echt zo gebeurd is.
Michelle had toch ook 2 vrouwelijke advocaten die ze begroette met ‘He schat!’
Ja dit snap ik ook niet: Iris heeft 2 grote huizen op a-locatie in Amsterdam en 1 groot huis op a-locatie in Moreira. Lijkt me dat ze er dan alsnog financieel goed bij zou zitten, als er al een zaak (van de 5?) had moeten sluiten.
Alles is mop, schat en bestie maar ondertussen zo leeg. Je ziet mensen komen en gaan, besties voor het leven die je door alle ellende heen hebben gesleept tijdens je scheiding die je ook nooit meer voorbij ziet komen. Die kinderen worden ook telkens aan al die mensen geplakt, zit je in de cirkel van Michelle sta je op alle socials zoenend met die kinderen, kusjes op de mond, knuffelend met “ tante “ en “ weer een “ oom “ die de beste voetbal supporter is van de boys. Daarna zie je die mensen nooit meer voorbijkomen lijkt mij zo ingewikkeld. Los van dat ik het bizar vind dat een nieuwe partner ook weer klef op de foto moet met die kinderen en vooral zo open en bloot op de socials. Vind het goed dat Koen en Jacqueline het zevental afschermt op de socials. Snap echt niet dat Michelle daar niet voor kiest na alles.
Michelle zei dat ze altijd jongens wilde omdat ze geen dochters wilde omdat ze bang was dat haar dochters het zelfde zouden overkomen als haar. Zelf zet ze continu haar dochter in bikini en klef op de foto, het is zo tegenstrijdig. In de meest kwetsbare posities word je door je moeder voor content online gegooid, minste wat je kan doen is je kinderen er voor beschermen
Dat meisje lacht ook al zo met de tong tegen de tandjes aan zoals dr moeder hahahaha
Laten we het nou niet over haar kinderen gaan hebben, is al erg zat dat ze zo uitgebuit worden door moeders zelf.
Laura Sponticorvo post een tiktok dat als ze ‘s avonds rond 8 uur de hond uit gaat laten, ze haar zoontje van 2,5 meeneemt in de draagzak want ze laat hem zo laat niet meer op straat lopen. Mis ik wat daar verkeerd aan is om je kind op die leeftijd te laten lopen? Is dat omdat het donker aan het worden is of mis ik een andere reden?
Misschien omdat dat hem te energiek maakt voor het slapen?
Hmm ja maar kan me alsnog wel voorstellen hoe heftig die coronatijd was hoor, als je restaurants allemaal dichtmoeten, er geen geld binnenkomt en je je mensen wel moet betalen. Dan heb je niks aan huizen (=geld wat in stenen zit). Maar verder is het voor mij ook vooral irritainment hoor ![]()
Heftig wel en onzeker ja ook alleen ze was daarvoor al als je het bekijkt loaded met geld en onderpanden. Ik snap de frustratie (mijn vader heeft ook horeca in Amsterdam). Ik snap echt dat het niet de beste periode uit je ondernemersleven was alleen voelt het zo misplaatst dat stuk dat ze financieel zo diep heeft gezeten.
Zeker gezien ze binnen No time weer extra panden heeft geopend kan ik dat stuk niet serieus nemen.
Jaa lijkt me juist een fijn bedtijdritueel zo al half in slaap te worden gewiegd dicht en warm tegen moeders aan.