Dat is ook wel een soort schijn werkelijkheid want die vrouwen zijn ook vaak ‘s avonds aan het werk en/of hebben van hun gezin een inkomensbron gemaakt. Dat zal ze toch ook wel beseffen?
Die mensen in haar omgeving zullen dan alsnog bij elkaar opgeteld meer werken dan 5 dagen. Dion werkt als enige, dus dan wordt het ook wel lastig om nog een dag minder te gaan werken. Rondkomen op 4 dagen werk, dat wordt wel een uitdaging.
Ja lijkt me ook snap niet helemaal hoe dit in haar hoofd werkt, haha.
Dat snappen heel veel mensen niet. Ik en een andere moeder van school (zij is toevallig een micro-influencer) werken volledig vanuit huis en hebben een hele flexibele baan waarin we dus onze eigen uren kunnen indelen. En we hadden het er laatst samen over dat we onszelf dus vaak in de vingers snijden met helpen op school, vriendjes mee naar huis etc. Dat kan allemaal overdag wel, maar daarna ben je dan wel 's avonds aan het werk. Zij zei ook dat ze regelmatig tot 24:00 snachts nog stories zit te uploaden of een filmpje moet bewerken etc. Terwijl als je haar dus op instagram volgt lijkt het echt of ze vrij weinig werkt. Maar ook andere moeders maken dan wel eens opmerkingen van ja, voor jullie is helpen op school makkelijk want jullie zijn altijd thuis. En wij zijn dus beide wel gevoelig om dan toch te helpen op school omdat er vaak te weinig ouders zijn.
@Druppels
Geen sterkte nodig hoor. We vinden het beide ook heerlijk om elke dag onze kinderen zelf naar school te brengen en van school te halen en nooit gezeik te hebben wie er moet thuis blijven als de kinderen ziek zijn. En het is ook super leuk om zo betrokken te zijn op school.
En tuuuurlijk baal je als je om 20:30 de laptop weer open moet trekken om nog een paar uur te werken, alsnog wegen de nadelen niet op tegen de voordelen hoor!
Ik denk dat iedereen dat wel heeft die onregelmatig werkt. Ik ben dan bijvoorbeeld op dinsdag vrij en dan zegt iedereen oeh wat lekker jaloers doe mij ook zo’n ‘baantje’. Maar ik werk op zondagavond ![]()
Ja, dat dus hahaha. Mijn vriend zit regelmatig in een hotel voor werk en die krijgt ook vaak te horen van oh wat lekker. Terwijl je dan meestal 12-uurs diensten draait en meestal ook net te vroeg of laat voor het ontbijtbuffet etc bent.
Wat apart dat anderen daar iets van zeggen. Wij helpen waar waar we kunnen op de school van m’n dochter maar ben totaal niet bezig hoeveel anderen werken of helpen, moet iedereen lekker zelf weten.
Ik denk meer soort van goed praten voor zichzelf hoor. Ik vind het ook leuk om te helpen en zit ook bij de ouderraad wat dan natuurlijk wel wat ‘verplichtingen’ met zich mee brengt qua helpen en organiseren. Het zijn wel vaak dezelfde ouders die helpen, maar je moet er ook maar net zin in hebben en het moet je ook lukken qua tijden.
Enige wat ik altijd wel een beetje sneu vind is dat er bij de kleuters vaak dan wel genoeg ouders zijn om te helpen en dan bij de bovenbouw komen ze altijd handen tekort.
Misschien omdat er bij oudere kinderen ook tig andere verplichtingen zijn voor ouders. Sport trainingen en wedstrijden, evt nog muziekles of een andere hobby. Vind persoonlijk een kind van 10 echt veel meer werk/tijd dan een kleuter ![]()
Dat is bij ons juist anders, haha! Mijn oudste is 8, maar zij sport maar 1 keer in de week (turnen). Ze moet er wel na de zomervakantie nog iets een bij gaan doen, liefst een teamsport. En mijn zoontje van 5 jaar sport 4 keer in de week, hij voetbalt 2 keer en zwemt 2 keer. En ik moet zeggen de meesten kinderen in zijn klas zitten op zwemles en veel doen er ook nog wel een sport naast.
Ja hier ook idd, en trainingen duren langer. Maar na 8 jaar op de basisschool helpen bij activiteiten vind ik het ook niet meer zo leuk eigenlijk, mn kinderen maakt het vrij weinig uit of wij erbij zijn of niet
Waarom moet dat?
Ben gewoon nieuwsgierig waarom hoor, verder geen oordeel over hoe vaak een kind moet sporten oid.
Wellicht ook door dat bovenbouw kinderen er echt niet op zitten te wachten dat hun ouder mee gaat naar uitjes etc. Geen idee hoor maar kan mij dit voorstellen.
Als ik soms mijn zus hoor is het ook best veel. Ouders worden ingezet bij de voetbal als scheidsrechters, voetbal tassen en kleding wassen & altijd wel ouders die moeten rijden.
Kinderen moeten natuurlijk vanalles van de ouders. ![]()
Het lijkt ons goed voor haar om een teamsport te doen omdat ze heel competitief is maar ook heel snel onzeker. Denk dat het altijd goed is voor de sociale ontwikkeling trouwens. Ze heeft het zelf over dansen, dus dan is ook nog een optie. Maar ze gaat volgende maand mee doen met school hockey en we zouden nog bij volleybal gaan kijken, dus hoop dat ze ook zoiets leuk vind. Maar het belangrijkste is natuurlijk wel dat ze het met plezier doen.
@DonnieDarko Behalve de zwemdiploma’s MOETEN ze natuurlijk niets als ze echt niet wille. Misschien niet goed gezegd in het vorige bericht. Maar we hopen ze wel te motiveren om te sporten en het liefst ook 1 teamsport.
Ja, dan kan inderdaad ook hoor. Mocht van mijn oudste ook geen reserve pauze juf worden
.
Het is ook wel veel hoor! Idd die gore wastas, moet er niet aan denken met al dat puberzweet. Die kleintjes stinken gelukkig nog niet. En als ze ouder zijn heb je inderdaad die uit-wedstrijden met rijden. Dat word mij gelukkig nog bespaard ![]()
Waarom werkt zij eigenlijk niet, heeft ze dat weleens gedeeld of niet (ik volg haar pas sinds kort). Of verdient ze toch wel wat aan het influencen?
Volgens mij vooral vanwege haar autisme
Inderdaad vanwege haar autisme kan ze niet werken. En kinderopvang kan dus ook niet, omdat ze thuis is (als in, dan krijg je geen toeslag volgens mij).