Shakespeare is er niets bij ![]()
Het wachten is op het uiteenspatten van deze zeepbel. Dan komen er vast een nieuwe allerbeste vriend en vriendin tevoorschijn (die ze al jaaaaren kent) en die haar weer een ander universum intrekken.
Hoe vertaal je zoiets naar je kinderen. Hebben ze net te horen gekregen dat ze gaan scheiden en 2 a 3 maanden later komt het nieuwe gezin invliegen.
āNou ze zijn blijkbaar dol op Tim en kennen hem al jaaaaren dus die vinden het leukā (las ik). Maar vraag me idd af hoe je dit doet. Ze waren ook fan van Sjakie.
Ze was ook gek op de kinderen van Jacqueline toch want ja wel uit haar hart geboren. Voelde toch ook als ā haar kindjes ā
Alsof het in eens goed is om direct samen te gaan wonen omdat de kinderen Tim al jaren kennen als beste vriend.
Michelle geeft haar zoon van 10 geen telefoon ondanks dat het blijkbaar normaal is maar slingert haar eigen zoon wel continu op internet op de meest intieme momenten. Klinkt zo dubbel. Ik vind niet per se dat een kind van 10 een telefoon hoort te hebben maar waarom dan niet je kind beschermen online. Ik kan mij niet voorstellen dat een kind van 10 het leuk vindt om zo op internet te verschijnen
Heb ik nou een deja vu of word hetzelfde over michelle besproken wat letterlijk echt al 4-5 keer is besproken?![]()
āScheiden is kut mama maar anders hadden we timmie niet gehad!ā
Today on things that never happened
Maar die was toch al 20 jaar in hun leven?
Maar ik heb die Tim serieus nog nooit in haar stories gezien voor de scheiding etc? Tenzij ik dat gemist heb hoor ![]()
Ja totdat ze een nieuwe online identiteit aanneemt. Maar voorlopig scoort de content rondom āgescheiden vrouw vindt nieuwe liefde (en wat toevallig, het is haar allerbeste vriend sinds 20 jaar) en vormt een groot gezinā nog.
Het is wachten tot deze relatie overgaat of de next step wordt gezet en er nog een baby komt.
Ik denk dat je niet de enige bent.
Ja en dan nog met zoān āja mijn kind gebruikte een scheldwoord-want wij zijn zo lekker gewoon-disclaimerā ![]()
Ik kwam met een (kleine) mom influencer aan de praat op vakantie en ik vind het zo bizar. Ze weet dat ik haar volg en dan hebben we een gesprek en dat vertelt ze iets en denk denk ik āja, dit weet ik. Ik weet hoe je hele familie heet, wat je ouders voor werk doen, wat voor diagnoses je kinderen hebbenā.
Op dat moment zeg ik dat niet maar ik kan er gewoon niet bij dat je vreemden zoveel informatie uit je leven geeft. Ik voel me er zelf gewoon ongemakkelijk bij, alsof ik iemand een soort van stiekem bespied en daarom zoveel informatie weet.
Jij volgt vrijwillig een kleine mom influencer en vindt het dan gek en ongemakkelijk dat je zoveel over haar leven weet. Even 1 stapje verder denken en dan ben je bij een mogelijke oplossing!
No shit.
Ik snap gewoon niet dat je als ouder zijnde zoveel over je kind(eren) wil delen.
Zolang er mensen zoals jij zijn die het volgen en dus voor inkomsten zorgen snap ik het prima, money makes the world go round en dit is wel een extreem makkelijke manier om geld te verdienen
Ik snap vooral niet dat jij in dit geval welk zulke influencers blijft volgen en daarmee bijdraagt aan dit in stand houden
Soms kom je tot een besef dat zoiets niet normaal is. En dit was dan zoān moment.
Dat het eerst leuk is om iemand te volgen zolang diegene niets deelt in het extreme, gewoon het dagelijkse leven. Maar zelfs de kleine dingen weten voelt al ongemakkelijk. En dat besef je dan weer als je met zo iemand in gesprek komt over koetjes in kalfjes, sociaal gewenste vragen stelt maar in je achterhoofd al weet āja, ik weet al dat je kinderen die leeftijd hebbenā.
En dit heeft dus ook mijn inzicht weer veranderd dat dit een walgelijke wereld is om hier je kinderen voor in te zetten. Ondanks dat het bij deze influencer niet volledig gericht hierop is, dit is nog een milde āfamilieā influencer. Maar dat iedereen de naam van je kind kan weten, weten wanneer ze voor het eerst naar school gaan e.d.