Fixed it
Nee laten we vooral doen alsof @Kryptonite hier het probleem is, ipv degene die zān kinderen online gooit.
Niet @Kryptonite persoonlijk, maar alle volgers van familie-/mommy-influencers. Zonder volgers zouden die geen enkele reden (
) meer hebben om hun kinderen online te gooien
Haha de verdediging van de kindergluurders
Hebben jullie dat besef nooit? Ik vond het voordat Bonnie een kind had ook gek om haar te zien in de stad en het besef dat ik van alles van haar wist en zij geen idee heeft dat ik haar vlogs wel eens bekeek en ik 1 van die toen 50.000 kijkers was.
Of als ik haar vrienden ergens zie en dan het idee dat ik van alles al van die mensen weet terwijl zij maar figuranten in die vlog waren.
Voelen die mensen zelf geen ongemak als ze er bij stil staan? Of jullie zelf, ook in het geval influencers geen kinderen hebben, noem een random influencer zonder kinderen en ik vind het idee al awkward.
Ik herken het sentiment t.o.v. influencers met kinderen al helemaal, als ik een Frank van der Lende in een podcast hoor denk ik echt shit ik weet alles van je kinderen en wat jij van dingen vindt t.o.v. je kind en hoe debiel is dat eigenlijk wel niet. En jaja, ik kan er zelf voor kiezen het niet te luisteren maar dan is het concept āonline tentoongesteld levenā nog steeds raar?
Sannekeā¦. Die bakfiets die ze bij elkaar heeft geschooierd staat te koop ![]()
Dat vind ik toch wel bijzonder ![]()
Ik maakte een tijdje videoās toen ik in het buitenland woonde (soort van vakantievlogs voor het thuisfront) en familie/vrienden konden zich opgeven voor een maillijst en dan stuurde ik dus soms zoān privelinkje naar mān youtubefilmpje. En toen stuurde opeens iemand die link door in een groepsapp waar ik ook in zat zo van: āhee jongens kijk wat een leuke vlog crazyplantlady heeft gemaakt!!ā en toen dacht ik opeens waaah nu zien opeens allemaal andere mensen deze video ook terwijl zij niet āde bekendenā zijn die op mijn maillijst staan. Vond dat zó niet chill, voelde veel te persoonlijk. Laat staan dat er de hele tijd allemaal vreemden met je meekijken
Ja ik zou het zelf ook niet fijn vinden als onbekenden van alles van mij weten. Maar je bent niet voor niks influencer⦠kortom je houdt dan wel van lekker veel aandacht en in de schijnwerpers staan.
Waar zie je dit?
Ja, ik denk hier ook wel eens over na. Een vriendin van me woont in de straat bij een influencer die hier wel eens besproken wordt, kinderen op dezelfde school etc. In het echt is zij best schuchter, heel anders dan online. Ik vraag me altijd af of dat ermee te maken heeft dat ze weet dat iedereen zoveel over haar weet. Lijkt me echt extreem ongemakkelijk om als influencer nieuwe mensen te ontmoeten op het schoolplein etc en niet te weten wie jou volgt en hoe lang al. Zo ongelijkwaardig aangezien jij dan niks weet over hun maar zij misschien van alles over jou.
En tegelijkertijd blijft toch een heel gecureerde versie van iemands leven die je ziet natuurlijk.
Marktplaats
Hij zal alvast niet versleten zijn ![]()
Bah al die ouders die kinderen in zwemkleding/ondergoed op social media zetten, snap daar niks van. We zijn allemaal panisch over pedoās en wat er kan gebeuren als je je kind alleen laat. Maar op het internet zetten ze dezelfde kids waar ze bezorgd over zijn te grabbel want āBen zo trotsā. Ik vind het werk van dr. Elisabeth Van den Abeele hierover heel goed. Het is al zoveel onderzocht en bewezen dat mensen de content van momfluencers en kidfluencers gebruiken als materiaal. En dat er online groepen zijn waar dit weer gedeeld wordt. Zelfs interviews met pedoās die toegeven dat ze daar het makkelijkst aan content kwamen. Onbegrijpelijk dat er alsnog figuren als michelle zijn die zeggen āIk ga mijn gedrag niet aanpassen omdat er een paar zieke figuren op het internet zijnā.
En ook dat Iris Zeilstra die zogenaamd zo bezorgd is over haar kinderen wel omgaat met Noor de Groot die een relatie heeft met een veroordeelde groomer ?! Voelt echt alsof dat soort figuren alleen maar zich bezorgd maken als de engerd in hun plaatje past van wie een engerd is. En dan actief de ogen sluiten voor de engerd die ze thuis uitnodigen.
Laatst ook Mees Walk hier wederom een berichtje over gestuurd nadat ze een foto deelde van haar kids in ondergoed. Had haar al eerder een bericht gestuurd met dezelfde onderzoeken toen ze een foto in bad (met sticker ervoor) had gedeeld. Het is dus geen onwetendheid maar bewust doorgaan met schadelijk gedrag. Voor wat? De hoop dat je net zo rijk kan worden van je kinderen inzetten als reclame uithangborden als Michelle? Want ze zou nooit zoveel online zetten als er geen verdienpotentieel achter zit. En dat is de zieke realiteit, al die mensen gooien kids online met de ijdele hoop dat er geld verdiend aan kan worden. Heb haar hierna ontvolgd.
Ik vind het ook altijd zo eng als een influencer dan (eindelijk) post dat de kinderen niet meer zichtbaar in beeld zullen zijn en er dan reacties dat mensen hun gezichtjes gaan, dan denk ik echt wtf dit zou voor een ouder toch al genoeg reden moeten zijn om überhaupt nooit meer je kind te laten zien, laat staan wat voor vuile berichten ze nog meer zullen krijgen.
Snap niet hoe je kan toegeven dat iemand āwss een puntā heeft en er dan toch mee doorgaan?
Tsja dat ā droomhuis in de maak ā moet toch ergens van bekostigd worden dan maar je kinderen in hun ondergoed laten zien.
Laten we Kelly niet vergeten.
In haar eerste jaren als mommyblogger netjes haar kinderen uitbeeld. Ze was hierin een van de weinige moeders die dat deed en kreeg hier veel commentaar op. Toen ineens had ze door dat ze hierdoor waarschijnlijk minder verdiende en hup de kinderen continu in beeld.
Neeeee zo was het niet!!! Dat had NIKS met geld te maken natuurlijk!!
Het was zielig want die meiden zouden dan denken dat hun moeder ze minder vond ofzo en daarom niet online wilde laten zien!
š« ![]()