Mommybloggerstopic #11

En dan gaan ze ook nog naar zuid Afrika emigreren toch?

4 likes

Dat mensen ĂŒberhaupt nog naar haar kijken

13 likes

En dan ondertussen posts over een moeilijk leven, schulden blabla. “Ik zie jou, als je door een moeilijk periode gaat”. Denk dat de meeste mensen die in de schulden zitten niet zo’n leven leiden :sweat_smile:

25 likes

Dus dat. Ik zou het haar bijna gunnen want ze heeft echt werkelijk geen flauw benul. Zo wereldvreemd die meid.

11 likes

Hoe lang blijft Romy “2 onder 1” gebruiken voor haar kinderen? Echt haar favoriete term maar ze zijn allebei al ver voorbij hun eerste jaar. Zeg gewoon leeftijdsverschil van minder dan een jaar, dicht op elkaar, weeeet ik het. Maar niet steeds dat

6 likes

Wel fijn dat chat advies geeft, want dit is natuurlijk ook een onmogelijk vraagstuk (mijn kind klimt uit het ledikant, wat nu?).

9 likes

Goh ja jeetje wat zou je toch moeten doen als je kind uit bed klimt. Echt een kip en ei vraag hoor.

7 likes

Ik vind haar zo negatief sinds kinderen heeft dat vind ik wel heel jammer. Elke dag van die foto’s, hoe zwaar ze het heeft.

4 likes

Hiervoor was ze toch ook negatief

10 likes

Ja, maar toen leek ze nog wel een leuk leven te hebben met vrienden, reizen en werk wat ze leuk vond.

Nu lijkt het alsof ze niemand meer ziet (inclusief haar vriend) behalve haar kinderen en haar ouders af en toe.

1 like

Die werkt gewoon fulltime en doet best veel met die kinderen maar dat laat ze allemaal niet zien :clown_face:

8 likes

Wat een moeimaker zeg pffff

Ze doet ook alsof alles haar is aangedaan
Die kinderen komen niet uit de lucht vallen

10 likes

Waarom is 2 onder 1 jaar krijgen ook zwaarder dan 2 in of 3 jaar? 2 jonge kinderen is toch sowieso pittig, of ze nu 1 en 2 zijn of 1 en 3.

2 likes

Het ligt aan je kind, maar het lijkt me juist pittiger als ze dichter op elkaar zitten. Hoe ouder, hoe meer ze zelf kunnen. En er zit een groot verschil in ontwikkeling tussen 2 en 3. Daarnaast is het ook pittig voor je lichaam om zo snel weer zwanger te zijn en te bevallen.

16 likes

2 kinderen in 1 jaar is wel echt aanpoten. Vrijwel direct weer zwanger worden, zwanger voor een baby die niets zelf kan zorgen met alle fysieke ongemakken, daarna 2 kinderen die vrijwel niets zelf kunnen maar wel een heel ander ritme en behoeften hebben, aanslag op je lichaam.

Ik heb een klein leeftijdsverschil (iets meer dan 1 jaar) en een groter leeftijdsverschil van 4 jaar meegemaakt, en dat grote leeftijdsverschil was in mijn ervaring veel minder zwaar.

9 likes

Ik denk wel dat het alleen pittiger is zodra ze echt heel klein zijn. Denk dat het vanaf dat ze 3 en 4 zijn ofzo niet zoveel meer uitmaakt. Misschien zelfs chiller doordat ze nog makkelijker met elkaar kunnen spelen en ze nog later misschien ook wel in dezelfde leeftijdsgroep vallen voor sportclubjes en hobby’s enzovoort.

6 likes

Echt geen idee wie deze meid is maar ik zie hier altijd dezelfde dingen over haar langskomen. Het enige wat ik dan denk is: ze was er zelf hopelijk bij toen ze er bewust voor koos zo snel weer een kind te krijgen en als ze haar camera wellicht weg zou leggen hoefde ze geen tijd te besteden aan haar Instagram/ TikTok/ vlogs (?), en die tijd misschien even aan zichzelf kunnen besteden.

15 likes

Dat laatste vind ik een beetje een lelijk argument, het is toch (deel van) haar werk. En bovendien: alsof ieder ander geen uren tijd besteedt aan dat soms zo stomme internet.

6 likes

Bovendien is het verbinding met de buitenwereld dat sterk verkleind is sinds haar kinderen er zijn.

4 likes

Des te jonger ze zijn des te meer ze je nog nodig hebben voor vanalles he, dus als er eentje iets ouder is heb je al iets meer ruimte.
En één kind wat 2 dutjes doet en eentje die 1 dut doet (heb ik een tijdje gehad met de mijne die 1,5 jaar schelen) waarvan iedereen alleen in bed slaapt en niet in een buggy of onderweg zorgt ervoor dat je altijd tussen 10 en 5 thuis moet zijn. Dat voelt behoorlijk gevangen vond ik.

4 likes