Mommybloggerstopic #11

Nouja dat is dus iets waar ik het niet per see mee eens ben. Maar los van de inhoud - want laten we daar hier alsjeblieft geen discussie over voeren- vond ik het vooral een voorbeeld van de stelligheid/aannames die ik in de podcast ook irritant vind (wat @chicago dus zegt). Prima dat ze het doet, haar kind en haar leven, maar viel me op.

12 likes

Hahah, ik heb hem tussentijds uitgezet, trók het niet meer. Jammer want ik luister graag ouder/opvoedpodcasts (hoe noem je dit genre?).

Vind die expert juist nog wel interessant haha.

4 likes

Echt een vreselijke podcast. Dat geratel en het is echt geen match. En ze doen allebei of ze overal verstand van hebben terwijl dat kind van die leonie 2 is ofzo.
Raak gewoon buiten adem van het luisteren ernaar.

8 likes

Ik vind ook echt dat zij veeel te weinig ervaring hebben voor zo’n specifieke podcast. Als je kind al ietsje ouder is, is het al niet leuk meer om te luisteren.

3 likes

Oh ja ik vind het gewoon een leuke kletspodcast van mensen die ook kinderen hebben en daar over praten. Ik zou er geen advies uithalen maar meer ervaringen. Ik bedenk me nu dat met die vraag voorad het doel misschien wel adviseren is. Ik vind ik ken iemand die ook heel leuk, en zag hier op het forum dat veel mensen daarop afhaakten omdat het amper nog adviezen en experts waren.

2 likes

Ik heb ook een aflevering geluisterd waar ze een beetje lacherig en lullig deden over het verhaal van de expert, en door hem heen praatten. Vond dat echt raar. Was wel een opname, maar toch. Echt niet leuk al je dat als expert dan later terug hoort. Vond het verder wel leuk om gewoon hun ervaringen met het onderwerp (ging over vaderdagknutsels) te horen tijdens het schoonmaken.

4 likes

Hahaha dat laatste. Ik luister podcasts ter ontspanning maar ik word helemaal hyper als ik naar leonie luister.

Vond vooral dat stuk over baargoud zo gemeen. Alsof iedereen baargoud (brrrrr dat woord ook) moet geven?! Echt heel denigrerend vond ik dat naar Frank toe en ze bleef ook maar lacherig doen toen hij zijn verhaal deed.

Verder vind ik het prima ter vermaak onder het koken of wandelen ofzo, niet voor de adviezen maar meer voor de herkenbaarheid. Kan me voorstellen dat deze podcast alleen leuk is als je zelf kindjes hebt tussen de 0-4 jaar max.

7 likes

Ik heb echt dit fragment echt net gezien ( opgezocht) en jezus wat een privileged mens. Die kop die ze er bijtrekt, alsof het een soort primaire levensbehoefte is die hij zijn partner heeft ontzien. Zo verwend. Ik ken haar alleen nog van die tijd dat ze een tosti bakker was en heb haar eigenlijk sindsdien nooit meer gehoord / gezien maar mijn hemel wat is zij irritant.

7 likes

Vond t wel lief dat hij zijn partner een zwem strippenkaart gaf hahaha.

22 likes

Heb bij haar altijd het idee dat ze niet doorheeft hoeveel haar vriend voor haar en hun gezin allemaal doet. Dat dat niet echt gemiddeld is zegmaar. Beetje vreemd referentiekader.

5 likes

Ja en ook dat ze haar kind de middag naar het kdv brengt op haar vrije dag. Maar wel klagen dat het zo duur is. Moet ze zelf weten maar het is echt een luxe als je dat kan doen.

6 likes

Nee, zn meissiešŸ˜–

@Sarie mij maakt het niet eens zoveel uit dat ze weinig ervaring hebben. Ik luister bijv ook graag mama is moe of moekes de podcast, en die kids zijn beiden nog geen 2 geloof ik. Maar ik luister voor m’n lol, en dat gezwets van die 2.

5 likes

Van Carolien zijn die kids al basisschoolleeftijd denk ik. Maar ik werd de laatste tijd heel erg overprikkeld van zešŸ˜‚. Kwam niet relaxt aan op bestemming (werk) door dat gekakel. Vind het wel vaak vermakelijk om te luisteren. Geef het binnenkort wel weer een kans.

5 likes

Ze zijn gestopt. Ik vond dat wel een geinige podcast. Om sommige verhalen heb ik echt zo gelachen.

5 likes

Wow misschien neemt hij… zijn vaderrol?

32 likes

Huh hoe bedoel je dit? Ik ben ook absoluut geen fan van haar maar het is bij hun redelijk 50/50 toch? Op zich niet heel gek.

8 likes

Huh dat idee heb ik helemaal niet, ze vindt
/vinden gelijkwaardig ouderschap gewoon heel belangrijk dus ze verdelen het ongeveer 50-50. Vind het juist goed dat ze niet doet/doen alsof dat abnormaal is, want een gelijkwaardige verdeling mag wat mij betreft nog veel meer genormaliseerd worden.

17 likes

Ik vind dit echt een onaardige post. Ja, ze is geprivilegieerd, maar volgens mij is ze zich daar heel goed bewust van en zegt ze dat zelf ook regelmatig.

Ik denk dat de gemiddelde man echt wel wat dankbaarder mag zijn voor het feit dat zijn vrouw 9+ maanden heeft geleden voor een gezamenlijk kind. Dat dit niet de standaard is, betekent nog niet dat het niet de standaard zou mogen / moeten zijn.

Ik vind overigens zo’n zwemstrippenkaart een heel leuk cadeau dus daar lacherig over doen vind ik wel stom.

11 likes

Mag toch hopen dat dit een normaal referentiekader is ipv ā€˜vreemd’ :upside_down_face:

3 likes

Iemand enig idee waar dit over gaat? :eyes:

4 likes