Ik heb geen idee wie dit is maar ik vind dit van hetzelfde kaliber als een dramatische quote in je msn naam zetten en dan heel vaak offline en weer online gaan totdat iemand vraagt wat er is
Helaas premium
Zou mooi zijn maar de realiteit is dat dat niet zo is? Ik vind t gewoon een beetje ignorant hoe zij uitgaat van gelijkheid. Dat is gewoon echt bijna nergens zo gelijkwaardig als bij hun, alleen al afgaand op dit forum en alle posts over de mental load op social media. Hartstikke goed en fijn dat het bij hen zo goed is verdeeld- begrijp me niet verkeerd, maar laten we niet doen alsof het de standaard IS. (Los dus van dat het wel zo zou mĂłeten zijn).
Ze haalt Lotteâs post aan waarin ze zegt een buikwandcorrectie te overwegen. En stelt dat ze hiermee op weg is naar een gratis gesponsorde operatie. Dan ff over hoe bizar de influencerwereld is en de band tussen influencer en volger, en dat ze nu anderen gaat influencen met een operatie waar zij wĂ©l voor moeten betalen.
Wat ik zelf ook dacht na die postâŠhaar nieuwe verdienmodel.
Huh ik snap dan niet helemaal dat het vreemd en gepriviliseerd is? Ze hamert er juist vaak op dat ze gelijkwaardig ouderschap heel belangrijk vindt. Dat dat dan vervolgens lukt is toch juist goed in plaats van een vreemd referentiekader?
Je kunt ook op alle slakken zout leggen. Het is juist good for her dat zij het zo goed verdeeld hebben en daar kan (vind ik ook hoor) menigeen een voorbeeld aan nemen. Maar om haar daarom ignorant te noemen vind ik wel wat zeuren om het zeuren. Ik gun elke vrouw een 50/50 verdeling in het huishouden en vind het juist fijn om te zien hoe anderen dat regelen.
Inderdaad, gewoon een columnist die het beestje bij de naam noemt en Lotte die daar vervolgens verongelijkt over doet. Je voelt al van mijlenver die gesponsorde bwc aankomen
Dan begrijp je me niet goed. Gelijkwaardigheid is niet vreemd, nee duh. Misschien gebruik ik het woord referentiekader verkeerd. Wat ik bedoel is dat ze er zo vanuit gaat het het bij iedereen al zo IS.
Kan mezelf niet goed duidelijk maken dus laat maar, nee het is niet vreemd dat Jan zijn vaderrol pakt en gelijkwaardigheid willen is ook niet vreemd en juist heel goed. Maar ik vind haar een soort air over zich hebben van âhuh is dat niet bij iedereen zo danâ. Eh nee, helaas.
en dat moet de partner dan laten merken door de vrouw een gouden ring te geven?
En dat de vrouw dan denkt: oké jij geeft mij een gouden ring, dat vind ik dankbaar genoeg, hier is je kind.
Ben toch geen pawn shop ofzo.
En bovendien je bent er toch zelf bij dat je zwanger wordt, je weet toch waar je aan begint?
Ik heb al mijn zwangerschappen en bevallingen mij volledig gesteund gevoeld door mijn man, hij heeft gezegd dat hij trots op mij is en constant gevraagd wat ik nodig had. Maar omdat hij mij geen âbaargoudâ heeft gegeven is hij volgens jou dus niet dankbaar genoeg geweest dat ik onze kinderen op de wereld heb gezet.
Echt deze materialistische maatschappij schiet echt alle kanten op.
Edit; en ze doet er gewoon fucking schamper over naar hem toe.
Jij legt nu de link tussen materialisme/baargoud en (in)dankbaarheid hĂš, niet @jojo. En boeie serieus dat jij geen cadeau hebt gekregen toen je beviel haha
Baargoud is toch eigenlijk van oudsher een âverzekeringâ voor de vrouw uit de tijd dat ze nog geen eigen bankrekening mocht hebben? Mocht een vent dan vertrekken of doodgaan, dan was er wat waardevols achter de hand om te verkopen. Dus zo heel romantisch (of normaal als je nu alle rechten/plichten gelijk deelt) is het niet persĂ©
Zeker niet als je als influencer in geval van nood ook gewoon je kind kunt verkopen
Nee ik vind dit een rare manier om haar te judgen op haar âpriviligeâ, wat gewoon geen privilige is maar een vader is net zo zeer ouder van een kind dan zij als moeder van dat kind. Om dat een âvreemd referentiekaderâ te gaan noemen vind ik echt de omgekeerde wereld.
Is toch echt die vrouwen hun eigen schuld. Die accepteren dat rare gedrag van hun vent & kiezen voor een kind met iemand die niet ballen genoeg heeft om zân eigen kind te verzorgen.
Zo dan, het wordt hier steeds gezelliger
Ja dit is echt mijn heuvel om op te sterven.
Dat het allemaal de vrouw hun eigen schuld is? Bijzondere heuvel
Ja precies dit @Uprooted , ik zeg niks over materialisme, dat maak jij ervan. De keuze voor een kind is net zoveel voor de man als voor de vrouw, ervan uitgaande dat je niet zonder overleg zwanger wordt. Maar alleen als vrouw heb je last van zwangerschapsperikelen. Beetje dankbaarheid daarvoor vind ik wel op zijn plaats, en dat blijft bij veel mannen uit. Die klagen alleen maar omdat hun partner zo ongezellig is en klaagt door hormonen. Dikke middelvinger daarvoor hoor
Dat vrouwen het vaak in stand houden wel ja. Hoevaak ik hoor âja maar hij vind babies niet leukâ âja maar hij word snachts niet wakkerâ dan denk ik echt dan trap je hem toch uit bed? Je doet dit toch niet alleen? Je koos hier samen voor.
En zulke mannen vind ik echt slappe zakken zonder ballen