Je hebt toch ook iets van common sense, zeker wanneer je zelf al genoeg hebt om 4 baby’s aan te kleden
Je begrijpt mij precies verkeerd Ik bedoel dat wij niet kunnen weten wat de intentie is van de verloskundige. Bij ons was er méér dan genoeg voor alle klanten en waren ze blij als er wat doorloop in zat.
Jonge ouders kunnen overal en nergens babypakketen aanvragen en onze verloskundigen die hielden ook nog basis dingen voor hen apart.
Nee, ik begrijp je helemaal niet verkeerd. Zelfs wanneer er niet expliciet bij staat dat het voor minder bedeelden is, vind ik het gierig en hebberig dat je weer spullen meepakt, alleen maar omdat het gratis is. Helemaal wanneer je echt wel kunt nagaan dat je al genoeg hebt en er anderen zijn die het harder nodig hebben dan jij.
Plus ze heeft nog niet eens een baby?
Dan is het helemaal lastig in te schatten of je die kleertjes überhaupt gaat gebruiken als je inderdaad al zo’n hoop kleding hebt ingekocht plus nog meer krijgt bij kraamvisite etc…
Ik vind dit niet echt een argument want mensen met een baby komen sowieso niet echt meer bij de verloskundige nadat de kraamweek voorbij is.
Dat is waar natuurlijk. Ochtend koffie moet hier nog even binnenkomen…
@MyMoon en er is inderdaad geen wet die het voorschrijft maar dit heeft toch alles te maken met een beetje oog hebben voor je medemens en het feit dat er enorm veel mensen in armoede leven. Ik kan me niet voorstellen dat je echt niet snapt welk punt er hier gemaakt wordt.
In Rotterdam kun je dat wel weten hoor.
Wat is dit voor rare bewering/beredenering überhaupt? Mijn verloskundige vertelde in m’n kraamweek over situaties waarin ze wel eens terecht kwam, waaronder bij gezinnen die gewoon helemaal niets hadden qua kleding onder andere. Dus die overvloed aan kleding heeft hen dan kennelijk nog even niet weten te bereiken.
Het is trouwens ook niet alsof ze in een of ander klein rijk dorp woont, maar juist in één van de armste gemeenten van Nederland. Dus ja, er zijn zeker mensen die het harder nodig hebben dan Bonnie, die óók bij haar verloskundige komen. Het is gewoon typisch Bonnie, vind het extreem hebberig en gierig overkomen, zeker wanneer je al voor een heel weeshuis aan kleding hebt. Iets uit een weggeefhoek meenemen in de vorm van kleding of speelgoed terwijl jij het zelf prima voor elkaar hebt vind ik gewoon aso.
Verloskundigen en Kraamzorg komen helaas vaak genoeg bij gezinnen over de vloer waar geen bedje klaar staat voor de toekomstige baby, laat staan een kast vol kleren. Voor die mensen is de weggeefhoek bedoeld, niet voor Bonnie die heel Vinted leegkoopt.
Ieder weldenkend mens kan toch ook wel even buiten zijn eigen bubbel kijken en bedenken dat er andere mensen (en baby’s) zijn die dit harder nodig hebben.
En babykleding in overvloed? Dat zal vast, maar hoe kunnen we ervoor zorgen dat dat bij dat baby’tje terecht komt die niet het geluk heeft om in zo’n warm nestje terecht te komen?
Dan denk ik al helemaal dat de kans klein is dat ze zelf uiteindelijk ook babykleertjes teruglegt daar.
Ik denk dat je in principe wel een hele gratis garderobe bijeen kan sprokkelen voor je baby, maar dat vergt echt veel organisatie: inschrijven voor die babypakketten, naar verschillende weggeefhoeken, meedoen aan een kledingloop, zorgen dat er ook in alle maatjes rompers zijn… Denk dat dat echt veel werk is als je je tegelijkertijd bijvoorbeeld zorgen moet maken over het voeden van je andere kinderen of de vraag of je wel elektriciteit hebt thuis. Alleen maar fijn dat er dan kleding ligt bij de verloskundige waar je toch heen moet.
douchen in een mausoleum er had best wat geverfd ipv compleet verbouwd kunnen worden maar ik zou hier echt doodongelukkig van worden ook, waarom zijn er zoveel mensen die in een antraciet doodskist willen wonen
Je kan toch kleertjes inleveren? Bij ons was ook zo’n hoekje en er werd veel ingeleverd waardoor er steeds wat anders hing. Ik heb zelf ook al meerdere malen zowel luiers als kleertjes langsgebracht.
Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid aan babyspullen die ze ook nog eens gratis krijgt, echt dure dingen ook (Philips kolf van €300, spullen uitzoeken van Petit Amélie en Najell). Ik vind het ook écht schaamteloos.
Ik snap ook echt niet dat ze het meeneemt.
In mijn ogen kan zij ongeveer al het kleding gratis krijgen.
Neem een x contact op maar een paar baby merken en je krijgt het.
Laat gewoon gratis kleding liggen voor de mensen die het echt nodig hebben.
Ik geef zelf wel eens wat weg via de weggeefhoek. Zet er vaak bij dat ik het graag weggeef aan iemand die het goed kan gebruiken.
Meestal komt het goed terecht (ga ik vanuit als ik kijk naar de persoon,auto of hun Facebook. Uiteraard vul ik dit in en wie weet wonen ze in een dikke villa😂).
God wat overdreven weer. Ik hou zelf ook van kleur en je vindt geen witte muur in mijn huis, maar de laatste tijd wordt op dit forum echt zo overspannen gedaan over saaie beige grijze interieurs. Alsof je er zelf ook maar enige last van hebt dat iemand in een dertien in een dozijn koud huis woont
Meid, geniet jij gewoon lekker van je stiekeme beige interieur (beige is tenslotte ook een kleur).
Door het er expliciet bij te zetten maak je de drempel om iets te pakken ook alleen maar hoger, denk ik.
ik vind witte muren of een grijze hoekbank echt heel anders dan volledig grijs, antraciet, en kil.
ik houd zelfs van brutalisme en kan minimalistisch gecureerde interieurs ook heel mooi vinden als dat in mijn ogen goed gedaan is, maar ik vind dit soort badkamers en donkergrijze hotellobby’s zonder persoonlijkheid echt áfschuwelijk en ik zou daar depressief van worden.
edit en ja last heb ik er niet direct van, misschien aanbod in interieurwinkels, maar als een forummer vraagt wat er mis is met de badkamer heb ik daar wel een antwoord op