Mommybloggerstopic #11

Ja zoiets, iemand die veel durft/ beetje brutaal is.

4 likes

Ohh, ja mijn oma noemde dat “ontstrant” inderdaad en bedoelde daar brutaal mee

5 likes

Ik verbaas me echt over de koopdrang van sommige moeders. Ik keek de vlog van Charlotte en daar zocht ze het speelgoed van haar dochter van een half jaar uit. Voor een kind die nog geen interesse in vrijwel alles heeft had ze enorm veel. Ze zei zelf ook dat het veel was. Post ze nu in haar stories dat ze in de kringloop staat met een arm vol nieuw speelgoed wat weer thuis ligt weg te kwijnen. Reageert iemand dat ze volgens mij al genoeg heeft maar dan zegt ze dat ze tweedehands koopt dus goed bezig is(?). Ehhhh wat dacht je van niet kopen wat je niet nodig hebt?

12 likes

Ja klopt, ik hoor het ook veel (vooral van wat oudere mensen die wat meer dialect praten). Een strant menneke

3 likes

Ik heb het idee dat Michelle ook maar wat graag de break-up van de poly gebruikt voor aandacht. En/of luisteraars voor de podcast wil trekken. Nu ook weer een story op de insta van die podcast waarin ze het hebben over de vriendschap tussen Michelle en Iris. Daarin geeft Iris aan dat er al meer dan een jaar geleden gedoe was binnen de poly. En Michelle reageert met: “ja en zeg maar de afgelopen 7/8 maanden dat het echt bad ging”.

10 likes

Weer wat geleerd, nog nooit van gehoord!

Ik vind Michelle altijd juist wel lief overkomen. Inderdaad erg klef, maar voor mijn gevoel is ze wel oprecht (voor zover je dat kan aflezen van social media natuurlijk
). Die Iris kende ik eigenlijk niet, irriteerde me tijdens die podcast vooral dat ze constant haar zaken noemt. Kwam alvast minder sympathiek over dan Michelle vond ik.

Dat gezegd hebbende was de podcast inderdaad een hoop gezwam en denk ik dat ik het bij die dne aflevering hou :sweat_smile:

1 like

Charlotte had ook na de eerste positieve test al een hele kast vol met meuk dus dat is niet verbazend haha

8 likes

Ja he he als je dan uit elkaar gaat zou ik het ook lekker uitmelken. Dan verdien je er tenminste nog wat aan :joy:

11 likes

Ja maar dan nu weer in een post doen alsof ze tijdens de vakantie deze zomer naar Mallorca "Toen we nog niet wisten dat dat het nieuwe normaal zou zijn. ". Komt op mij over alsof ze nog heel veel hebben geprobeerd en het nog niet zo lang duidelijk was dat ze allemaal uit elkaar gaan?

2 likes

Ik heb een heel klein stukje gekeken maar het is afgrijselijk. Michelle heeft een hele vervelende stem, oke kan ze weinig aan doen maar totaal niet prettig om naar te luisteren. En die Iris komt zo onaardig over he.

7 likes

Ik vind het heel typerend dat Michelle nergens écht antwoord op geeft. In de vorige podcast was de vraag wat ze deze week gingen doen om op te laden ofzo, toen antwoordde Michelle heel algemeen met iets van Ja lekker eten met vriendinnen. Iris vroeg toen ja maar vertel even concreet wat je nou gaat doen voor jezelf deze week.
Michelle blijft altijd in vaagheden hangen, ze laat niks van zichzelf zien en zegt nooit eens écht iets.

6 likes

Ik denk dat het ook best wel lastig is om op te laden als je alleen met 4 kinderen op vakantie bent. Er zijn dan wel vrienden ook daar, maar dan nog doet ze veel alleen.

3 likes

Die keuze heeft die vrouw al 4 keer gemaakt. Door een kind op de wereld te zetten. Heel bewust.

1 like

Maar ik denk niet dat iemand er ooit vanuit gaat dat je alleenstaand wordt en het grootste gedeelte van de tijd de kids alleen bij je hebt? Oke, de kans is er altijd, maar come on, ze is net uit elkaar. logisch toch dat ze nog niet weet hoe ze ruimte voor zichzelf kan maken in de nieuwe situatie. Dat heeft toch tijd nodig om een nieuw ritme te creëren en te wennen, ook als ze dan niet bij je zijn

5 likes

Ik had het niet over de keuze en dat ze daar dan mee opgescheept zit, maar dat het me logisch lijkt dat je op zo’n vakantie niet echt bij kan komen. Los van of je daarvoor bewust hebt gekozen.

4 likes

Het is echt een waardeloze podcast. Iris komt inderdaad onaardig en judgy over. Stelt vragen aan Michelle maar luistert niet naar het antwoord, ziet het alleen maar als een ingang om over haar eigen situatie te vertellen. Ze praten zooo langs elkaar heen. Als dit is hoe hun privĂ© gesprekken ook gaan vraag ik me af waar ze op baseren dat ze ZO’N hechte vriendschap hebben. Door sommige uitspraken lijkt het ook alsof ze elkaar helemaal niet zĂł goed kennen maar het gewoon een beetje voor de bĂŒhne is.

25 likes

Ik blijf bij mijn punt dat het gewoon 2 slimme zakenvrouwen zijn die in plaats van elkaars ‘concurrent’ zich samenvoegen in de hoop op elkaars engagement. Michelle kijkt erg op tegen het leventje van Iris ( denk ik) en Iris ziet hoeveel interesse er is in Michelle en haar relatie ( crisis) dus ze kunnen wat bij elkaar winnen.

Iris komt echt over als een heel onsympathiek, achter de ellebogen, neppe meangirl.

26 likes

Ik vind het echt knap dat jullie hier nog naar kunnen luisteren. Ik draai m’n hand niet om voor podcasts als Geen Filter, Genoeg over ons en Geuze en Gorgels maar dit heb ik bij aflevering 1 al na 10 minuten uitgezet. Die Iris is ook echt heel onsympathiek inderdaad. Ben benieuwd hoe lang deze podcast nog in de lucht blijft want kan me echt niet voorstellen dat dit een succes wordt/blijft. Denk dat de meeste mensen nu vooral nog luisteren voor juice omtrent Michelle.

7 likes

In de eerste podcast vroeg zij ook “ja sliepen jullie nou in een bed samen”?. Ik kende Michelle Bollen niet voor het hele uit elkaar gaan saga begon. Toen uit interesse voor de “throuple” situatie een paar dingen over haar gelezen en mooiste meisje aflevering gekeken.

Maar zelfs ik wist dat ze samen in een bed sliepen? En zij niet?

Verder heeft ze ook echt van die opmerkingen “ja, ik heb zoveel respect voor thuisblijfmoeders
” (dacht ok, goed dat ze dat heeft), “dat je alléén daar energie van krijgt, dat zou ik echt niet kunnen”. Klinkt dan meteen zo lullig.

Vind Michelle overigens best nuchter maar de hele dynamiek samen zo ongemakkelijk. Mis co&zo die juist zo leuk op elkaar ingespeeld waren.

13 likes

Ja dat viel me ook op, en Iris vroeg het ook alsof het een nieuwe vraag was. Michelle zei daarna ook ‘dat is de meest gestelde vraag’ en Iris nog iets van ‘ja??’. Michelle heeft die vraag al tig keer beantwoord, en komt ook in het mooiste meisje van de klas aflevering voor. Zo klonk het net alsof Iris die geeneens gezien had.

Wat me bij die aflevering ook opviel (heb dus alsnog een andere aflevering geluisterd :laughing:) dat Michelle iets zei in de trant van ‘dit is het nieuwe normaal’ (dat ze de kinderen niet alle dagen heeft) en Iris iets zei van: ‘voor nu’. Klonk alsof Iris nog aan een verzoening met Koen dacht.

9 likes